Rød- og gulsmussete ansikter på Samsung LE32M61B, ny firmware?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Rød- og gulsmussete ansikter på Samsung LE32M61B, ny firmware?

Hei,

Jeg har et LE32M61B fra Samsung der jeg sliter med at ansikter o.l, typisk hudfarger og rødt, ser fæle ut. Spesielt SD-sendinger og opptak med lavere bitrate der fokus er på ansikt og hender blir veldig skjemmende. Et eksempel kan være nyhetene på TV2 der nyhetsankeret og personer de intervjuer kan se ut som Big Bird fra Sesame Street.

Har sett noen tråder på nettet som beskriver et liknende "gulsot" problem og det kan tyde på at enkelte utgaver av denne modellen til Samsung sliter med original firmwaren. Det skal i midlertid finnes en oppgradering som løser problemet.
    Jeg har forsøkt å stille på innstillingene uten videre suksess. TVen er jo en 2-3 år gammel nå så det spørs om jeg kan ta noe på garantien.

Er de noen her som har vært borti noe liknende? Og hvordan ble dere eventuelt kvitt problemet?
    Jeg er spesielt interessert informasjon rundt hvordan jeg oppgraderer firmware. Hvordan finner jeg nåværende versjon på TVen, og hvor kan jeg finne ny? Hvilke verktøy trengs for å koble seg til serviceporten til Samsung?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kalibrert tvn?? Prøv å sett den på film modus som utgangs punkt. Se om de er gule da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Har du kalibrert tvn?? Prøv å sett den på film modus som utgangs punkt. Se om de er gule da.

Ja, det er forsøkt uten videre hell.. Kjører i film-moduls med alt automatisk innstillinger avslått.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •