Valg av LCD mellom 8-9000kr? Philips 42PFL7603H??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av LCD mellom 8-9000kr? Philips 42PFL7603H??

Har bestemt meg for å sprenge budsjettet mitt og gå opp i prisklassen 7-9000,- for en ny tv i stua! hadde først tenkt å legge 4000 i det, men det skjønte jeg ikke var noe poeng i! bruksområder er spill(xbox360), pc skjerm og filmer fra Pc/DVD og vanlig tv titting!

Har nå sett på denne Phillipsen som er høy aktuel:

Philips 42PFL7603H:

Skjermteknikk: LCD
    Størrelse: 42 tommer
    HDReady: Ja
    Innebygd tuner: Analog+Digital (DVB-T & DVB-C)
    Elektroniskprogramguide(EPG): Ja (8-dagers)
    Kontrastforhold Statisk/Dynamisk: -/30 000:1
    Lysstyrke: 500 cd/m²
    Responstid: 5 ms
    Synsvinkel: 176/176 grader
    PixelMappning: Ja (1080p via HDMI)
    Format: 16:9
    Tekst TV: Ja (1200 siders minne)
    Lydsystem: Nicam Stereo
    Lydforbedring: Virtual Dolby Digital, BBE, wOOx-høytalere
    Menysystem/OSD: Ja/Svensk
    Oppløsning: 1920x1080p
    Bildesystem: PAL, Secam (NTSC via A/V)
    Bildeforbedring: Pixel Plus 3 HD, Contrast+, HD Natural Motion, Active Control+ med ljussensor
    Bilde-i-bilde-funksjon: Text Dual Screen
    Bildemodus: Auto, 4:3, Forstørrefilm 14:9, Forstørrefilm 16:9, Zoom undertekst, Superzoom, Widescreen
    Innsovningstimer: Ja
    Innganger: 3xHDMI (720p/1080i/1080p, v1.3), Komponentvideo, 2xScart (RGB-kompatible), S-video, A/V, USB, CI-Port, antenne
    Utganger: Coaxial digital lydutgang, Analog lydutgang, Høretelefonuttak
    1080p-kompabilitet: 24/25/30/50/60 (Videoformat)
    Høytalereffekt: 2x15 W
    Effektforbrukning (Normal/Standby): 210 W / <0,15 W
    Medfølgende tilbehør: Bordsstativ, strømkabel, hurtigstartsguide, bruksanvisning, fjernkontroll, batterier for fjernkontroll

Er det slik at denne har ambilight? så en test med D utgaven(dette er H) og der stod det at den ikke hadde det? skjønte åsså at H modellen har innebygget digital tuner eller noe.. hva vil det si? skal bestille meg digital tv fra get til uka!

Noen andre lcd tver som kan overgå denne i denne prisklassen? og noen med erfaringer med dette tv?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke anbefalt. Du må nok kjøpe 42PFL7403 istedenfor. Den har bedre specs. Ett av de beste bildene du får pr. i dag! Det eneste den ikke har er ambilight. Ligger på ca. 8750 kr på Mpx.no! Løp og kjøp!

Philips 42PFL7403:

• Pixel Plus 3 HD for skarpe og klare bilder
    • Full HD LCD-skjerm med en oppløsning på 1920 x 1080p
    • HD Natural Motion for svært jevne bevegelser i Full HD-filmer
    • Dynamisk kontrastforhold på 30000 : 1 for utrolige ekte, svarte detaljer
    Spennende og kraftig lyd
    • Super lydopplevelse fra unike usynlige høyttalere
    • Integrerte wOOx-høyttalere for dyp og kraftig bass
    Koble til, installer og gled deg
    • USB for fantastisk avspilling av bilder og musikk
    • 4 HDMI-innganger for heldigital HD-tilkobling i én kabel
    • EasyLink: enkel kontroll av TVen og tilkoblede enheter via HDMI CEC
    Bilde/skjerm
    • Sideforhold: Widescreen
    • Lysstyrke: 500 cd/m²
    • Dynamisk skjermkontrast: 30000 : 1
    • Svartid (typisk): 3 (BEW-tilsv.) ms
    • Visningsvinkel: 176º (H) / 176º (V)
    • Diagonal skjermstørrelse: 42 tomme / 107 cm
    • Skjermtype: LCD Full HD W-UXGA Act. matrix
    • Paneloppløsning: 1920 x 1080p
    • Bildeforbedring: Pixel Plus 3 HD, 3/2 - 2/2 Motion Pull Down, 3D-kamfilter, Active Control + lyssensor, Dynamisk kontrastforbedring, Progressive Scan, 100 Hz LCD, 1080p 24 / 25 / 30 Hz behandling, 1080p 50 / 60 Hz behandling, HD Natural Motion
    • Skjermforbedring: Anti-refleksbehandlet skjerm
    • Fargebehandling: 4 billioner farger (14 bit RGB)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, hva er forskjellen på de to + og - å kan du gå god for den du nevner av egne erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på disse to modellene er at anbefalte 7403 har raskere responstid (3ms vs. 5ms), 100 HZ, flere farger.. For å nevne noen ting! Bare bedre bilde.

Nei, jeg kan ikke gå god for dette personlig. Men, tech-specs sier sitt, og samtlige av de jeg har snakket med anbefaler 7403 over 7603.

Jeg er selv i samme situasjon som deg: Skal kjøpe LCD til stuen. Etter noen dagers heftig søking, lesning av anmeldelser, sammenligning og diskusjon, har jeg nesten bestemt meg 100% for 42PFL7403. Mulig jeg går opp til 47 tommers versjonen av samme tv, men det blir nok 7403, da denne tilbyret av de beste bildene på markedet til en overkommelig pris.

Jeg skjønner du vil ha en + og - liste? Hehe... Blir bare det samme jeg skrev ovenfor, men..

7403 over 7603 (relevante ting):

+
    3 MS
    100 HZ
    Flere farger

-
    Ambilight

PS! Artig at MPX selger 1 stk 7403 for hver gang jeg sjekker lagerstatusen.. Og jeg sjekker flere ganger pr. dag!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey.. men da må jeg jo gå for den du nevner da Leste test av den på lyd og bildet åsså og der kom den best ut av en del gode tver som sony W4500, Grundig Vision 7, Panasonic 42PZ85(plasma), LG7000 og Samsung LE46A856!!

Men hva betyr den forskjellen mellom D og H modellene? noe bemerkelsesverdig? er helt NOOB på dette området

Og åssen pc inngnag er det på 7403?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, nå er jeg bare super-duper-mega-experten og greier da.. Jeg lærte forskjellen på D og H-modellene for et par dager siden av noen visere sjeler her på forumet! Hehe...

D = Standard
    H = Innebygget digitaltuner (så du slipper å ha feks. GetBox stående på racket ditt)

Men det er ikke verdt å betale feks. 2000 kroner mer for H-modellen, syntes nå jeg da. Jeg går nok for D-modellen snart.

Yes yes, den har fått meget bra kritikk i diverse tester. Og når Lyd & Bilde går god for 7403, er det en fin garanti for at den er svært god!

Vel, 7403 har VGA-tilkobling. Det har derimot ikke 7603. Også noe å tenke på.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ekspert iforhold til meg da

Så den hadde blitt testet opp mot sin storebror 9703 også og det var ikke store merkbare forskjellene! Kom ganske likt ut!

Så da blir det denne tven på meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den har blitt sammenlignet med diverse dyrere modeller, og folk flest ser ingen store forskjeller på 7403 og de andre modellene. Dvs. 7403 er genial! En kjempestor vinner på Pris vs. Ytelse! Lykke til, og kos deg!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp har en gammel Samsung LE40M61B så denne vil vel knuse samsungen min når det kommer til bildet kvalitet etc?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LE40M61B var veldig bra da den kom den, men du vil trolig se at din nye Philips er hakket bedre ja! *vill gjetting med god følelse av at jeg har rett*

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Samsungen er helt grei jeg, men teknologien på den bynner vel å dra litt på åra med hensyn til nyere tv`er som foreksempel 7403!?? Den har jo 8ms mot 7403 sine 3ms så der må det vel være noe å hente når det gjelder sport sendinger som fotball, hockey etc?

Samsungen henger en liten smule etter på fotball og hockey sendinger, men ikke noe voldsomt... men litt irriterende til tider!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7403 er noe av det beste på markedet nå (iallefall i den prisklassen!), så sportssendinger blir nok vakrere enn en ung, stram, blond damerumpe! Fear not, my fellow Noob. Du kan jo bare leste anmeldelser, så får du dette bekreftet skriftlig.

Jeg kan nevne:

"Når vi slo av Ambilight-funksjonen på 9703 hadde blant annet tre av våre kollegaer store problemer med å si hvilken av de to modellene som var den billige og hvem som var den dyre: Det er et veldig bra tegn for 7403, og ikke fullt så bra for 9703."

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe men hvor er det best å bestille fra med tanke på garantier å slikt? netonnet eller mpx? det er samme prisene de to stedene!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke. Jeg liker Mpx. Vi har uansett gode garantirutiner i Norge, så du brenner deg nok ikke samme hva du velger. Jeg kommer til å kjøpe fra Mpx. Hvis de har flere igjen på lager når jeg får rota meg til å bestille da!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey Takker så meget for hjelpen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, det var da så lite. Man lærer mer og mer for hver dag som går. Det er bare å bruke google aktivt, samt. philips.com (ok sammenligningsfunksjon) og snakke med de übertøffe folka på dette forumet! Oh yes.

Det ligge noe i det med å føle tilhørighet... Derfor er AVforum best! Vi må holde sammen. Særlig når kvinnfolka begynner med kravene sine.. "Jeg vil ha sydentur med venninnene mine i busdagsgave!" - Jeg sier heller: Surf AVforum.no, kjøp ny LED tv, og gi heller kvinnfolket en Blu-Ray film i bursdagsgave, som er en film Du vil se, uten han blodkvalme "super-duper-deilige-ett-eller-annet-jeg-har-glemt-navnet-hans-fordi-skuespillerevnen-hans-er-på-lik-linje-med-et-brukt-bind" i hovedrollen, selvklart.

Jeg håper virkelig vi bare er ekte menn her inne, og ingen masehøl?? (Noen må bekrefte dette!) Jeg liker å se på AVforum som en ny "No-Maam" klubb! Jeg trenger ikke å si hvem som stiftet orginalen. Damer som påstår at de virkelig elsker elektronikk, er som menn som.. Går i rosa miniskjørt.. Trenger jeg å si mer?

Hell, jeg er like heteroseksuell som alle dere andre gutta her (no offense til dere som liker å gå i rosa miniskjørt), og jeg liker et godt ligg med ei skikkelig babe. Hvem gjør ikke det? Det er bare det at det er en forskjell på babes og kvinnfolk. Sistnevnte hører ikke hjemme her. Men førstenevnte, vel - Babes hadde nok ikke hatt noe å gjøre på forumet her uansett. De ville ikke forstått en dritt av hva vi snakker om. Akkurat som tv'er er for å se film.. Er babes til kun for å.. Ja, dere forstår hva jeg mener. Vel nå sporer jeg litt av her, men jeg bare lurte. Jeg håper vi er "alene" her på forumet! Slik mannfolk skal være når det kommer til elektronikk.

Og folkens, ikke glem å krev et skikkelig godt og varmt måltid før kvinnfolkene deres går og legger seg. Alltid godt med en varmrett i magen før man begir seg ut på en lang filmnatt, alene i hjemmekinoen!

*går opp på talestolen for et ensidig veto*

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    D = Standard
    H = Innebygget digitaltuner (så du slipper å ha feks. GetBox stående på racket ditt)
    Bare en liten kommentar til D og H modellene. Er ikke forskjellen at D er digitaltuner med Mpeg2 (kan ikke brukes til norsk bakkenett), mens H er Mpeg 4 (norsk bakkenett)?

Uansett, dersom du skal bruke Get og ikke har planer om å bruke bakkenettet, velg D modellen da digitaltuneren gjelder DVB-T (bakkenett, ikke satelitt eller kabel)

Edit: Sålenge D modellen er billigerre da, kan jo i en gang være kjekt med mulighet for integrert bakkenett...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uh. Bakkenett = Kabel? Jeg har kabel nå og kjører getbox. Dette vil jo fungere uansett hvilken Philips man kjøper, enten det er D eller H.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Uh. Bakkenett = Kabel? Jeg har kabel nå og kjører getbox. Dette vil jo fungere uansett hvilken Philips man kjøper, enten det er D eller H.
    Nei, bakkenettet er i denne forbindelsen digitale signaler "gjennom luften", altså de du får med vanlig antenne. Men som sagt så lenge du har Get må du bruke dekoder uansett hvilken TV du har, så spiller ingen rolle for deg hva du velger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hvis jeg vil ha parabol senere da?