Samsung LE52A676, problemer under panorering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE52A676, problemer under panorering

Har nettopp fått meg en Samsung LE52A676 og brukt den ca i 4 timer. Da jeg skulle prøve blue ray-utgaven av Planet Earth fikk jeg litt vemodige tanker om denne skjermen. På første plate av Planet Earth er det en episode der en ulv blir filmet fra luften som angriper en kalv av en eller annen sort. Bildet var kjempeklart og flott, men jeg ble skuffet da ulven under panorering plutselig ble forvandlet til en ugjennkjennelig klump. Dette varte ca 1 sek. En annen ting er at det virker som skjermen hakker litt når bildet panoreres.
    Er det noe galt med skjermen eller er det sånne ting man må finne seg i?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Har nettopp fått meg en Samsung LE52A676 og brukt den ca i 4 timer. Da jeg skulle prøve blue ray-utgaven av Planet Earth fikk jeg litt vemodige tanker om denne skjermen. På første plate av Planet Earth er det en episode der en ulv blir filmet fra luften som angriper en kalv av en eller annen sort. Bildet var kjempeklart og flott, men jeg ble skuffet da ulven under panorering plutselig ble forvandlet til en ugjennkjennelig klump. Dette varte ca 1 sek. En annen ting er at det virker som skjermen hakker litt når bildet panoreres.
    Er det noe galt med skjermen eller er det sånne ting man må finne seg i?
    Inntill 100Hz blir perfekt (eller at kilde har 100 fps), så må man finne seg i at objekter gjøres om til støy. Kjører du uten 100Hz vil du slippe artifakter som du opplevde, men det vil hakke under panorering.

I tillegg er man ikke 100% fri for hakking under sterk panorering selv med 100Hz påslått, per dags dato. Det kan hende noen av de dyreste TV'ene type High-End tysk har bedre 100Hz, det er jeg usikker på, men på Sony/Samsung etc. vil det alltid være problemer.
    Jo "lavere" du setter innstillingen for 100Hz (low/medium) jo mer vil det hakke men mindre vil det dukke opp artifakter. Høyere innstilling = mindre hakking men mer artifakter.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mentor1
    Inntill 100Hz blir perfekt (eller at kilde har 100 fps), så må man finne seg i at objekter gjøres om til støy. Kjører du uten 100Hz vil du slippe artifakter som du opplevde, men det vil hakke under panorering.

I tillegg er man ikke 100% fri for hakking under sterk panorering selv med 100Hz påslått, per dags dato. Det kan hende noen av de dyreste TV'ene type High-End tysk har bedre 100Hz, det er jeg usikker på, men på Sony/Samsung etc. vil det alltid være problemer.
    Jo "lavere" du setter innstillingen for 100Hz (low/medium) jo mer vil det hakke men mindre vil det dukke opp artifakter. Høyere innstilling = mindre hakking men mer artifakter.
    Tusen takk for godt svar!
    Får bare leve med dette uten å henge seg for mye opp i detaljene

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Tusen takk for godt svar!
    Får bare leve med dette uten å henge seg for mye opp i detaljene
    Vi er alle offer for hard markedsføring fra TV-produsentene. Nå kommer jo til og med 200Hz, til tross for at 100Hz ikke fungerer knirkefritt ennå, og 200Hz sigende ikke gir noe bedre bilde (naturlig nok). Alt er et spill for mediene, selv 60Hz TV'er med kompenserende funksjoner al av 100Hz gjør en like god jobb som "ekte" 100Hz TV'er i dag.

Selv syntes jeg "støyen" som dukker opp er mer irriterende enn panoreringshakking ved 24fps, men forstår jo godt at naturdokumentarer etc. med mye panorering kan være en viss plage å se uten 100Hz på en stor skjerm.
    Men nå er jeg veldig kresen på å ha et skarpt bilde hele tiden, andre er kresen på at det ikke skal hakke under panorering. Du får finne "din" innstilling som du syntes fungerer best, og være fornøyd =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •