Kjøper Panasonic TH-40PX80 idag.. noen råd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøper Panasonic TH-40PX80 idag.. noen råd?

Tenkte å gå til innkjøp av denne tv idag! Noen forhåndsregler jeg må ta når jeg endelig har fått det hjem? føler at plasma er en del mer avasnert på det område enn lcd med tanke på innbrenning og slikt, men bedre bilde, mindre etterslep og bedre film tv + at den er like god til spilling med ps3 eller xbox360 gjør at valget falt på denne plasmaen istedenfor lcd!

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transporter den stående. ikke liggende. da får du deffekt tv

dra ned kontrasten og skru av dynamisk og ha alt på midten de første 200 timene

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville i tillegg vært forsiktig med statiske bilder (fra PC og spillkonsoll) de første 200 timene.
    Og - om du vil at disse 200 timene ikke skal ta for mange dager kan du jo sette på en film på "loop".
    Eller bruke det som en god unnskyldning for at du bare må få med deg alt som går på TV de neste 200 timene... ;-)

Gled deg - TVen blir utrolig mye bedre etter hvert som den får gått seg til!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang frakte den stående eller liggende, har jeg fått forskjellige svar fra forskjellige butikker, å i samme butikk faktisk.

Må fraktes stående ellers så bla bla bla, å andre sier, går fint å legge den ned, bare man bruker hodet når man kjører hjem, ikke treffe alle hull som er på våre gode norske veier, eller kjøre som en gris over fartsdumper.

Vært med 3 kompiser som har kjøpt plasma tv, de har ligget i bilen, etter at selgeren har sagt det har vært greit, å alle 3 funkt å funker fortsatt fint som bare det.
    Kjøreturene varte fra 5min-20 min.

Ene selgeren sa at de måtte ikke legges ned, pga at mange av sjaførene som frakter slikt, gjerne tråkker på esker som ligger i bilene dems, å det tåler jo ikke tv-ene, at det var derfor de sa slikt.
    Så kunne fint frakte den liggende baki stasjonsvogna si, for det er vel ikke så mange som går å tråkker baki der .

Så ikke lett å bli klok på, om de kan ligge eller stå, når forskjellige butikker, å ansette i samme butikk sier forskjellige ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du obs på at det er en nyere modell av denne tilgjengelig, px81!?
    Den har mulighet til å ta inn, og er godkjent av, Riks TV.
    Tror det er hovedforskjellen, men viktig om du har planer om å ta inn bakkenettsignaler!

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus
    Ang frakte den stående eller liggende, har jeg fått forskjellige svar fra forskjellige butikker, å i samme butikk faktisk.

Må fraktes stående ellers så bla bla bla, å andre sier, går fint å legge den ned, bare man bruker hodet når man kjører hjem, ikke treffe alle hull som er på våre gode norske veier, eller kjøre som en gris over fartsdumper.

Vært med 3 kompiser som har kjøpt plasma tv, de har ligget i bilen, etter at selgeren har sagt det har vært greit, å alle 3 funkt å funker fortsatt fint som bare det.
    Kjøreturene varte fra 5min-20 min.

Ene selgeren sa at de måtte ikke legges ned, pga at mange av sjaførene som frakter slikt, gjerne tråkker på esker som ligger i bilene dems, å det tåler jo ikke tv-ene, at det var derfor de sa slikt.
    Så kunne fint frakte den liggende baki stasjonsvogna si, for det er vel ikke så mange som går å tråkker baki der .

Så ikke lett å bli klok på, om de kan ligge eller stå, når forskjellige butikker, å ansette i samme butikk sier forskjellige ting.
    TULL!!!

Står på esken og i bruksanvisningen at den SKAL stå stående. Da jeg bestilte min px80 kom den på høykant. ringdte inn til panasonic og de sa den skulle stå oppreist. altså ikke liggende eller på høykant da phosporet kan forskyve seg og panelet knekke. De tok tven som transportskade pga den var transportert feil.

DEN SKAL TRANSPORTERES STÅENDE

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da burde jo expert, elkjøp, siba osv lære seg det da i tilfelle.
    Fått forskjellige svar i de butikkene, av forskjellige folk som jobber der.
    Hva skal en kunde tro da, når man får forskjellige svar i en å samme butikk f.eks?

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jeg deg ville jeg raportert det til panasonic! Står klart og tydlig hvilken vei de skal transporteres.

Transporteres den feil fra kundens side så dekekr ikke garanti feilene.

Jeg stoler mer på panasonic selv en en siba ansatt

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri lest eller hørt om noen som har fått problemer med at de har transportert de liggende.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnikendeChris
    Var jeg deg ville jeg raportert det til panasonic! Står klart og tydlig hvilken vei de skal transporteres.

Transporteres den feil fra kundens side så dekekr ikke garanti feilene.

Jeg stoler mer på panasonic selv en en siba ansatt
    Ikke bare siba, men å expert, expert/bonus, elkjøp, lefdal

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke hørt om noen som har fått problemer med å transportere plasma liggende, det går nok bra i de fleste tilfeller. MEN alle produsentene av plasma sier at man SKAL transportere de stående!!! Det er nok en grunn til det og de har langt mere greie på dette enn noen av oss her inne!

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har også lest/samt fått streng beskjed å frakte stående.
    Dette pga panelet/glasset knekker av sin egen vekt.
    Dette blir jo mer kritisk jo større panelet er.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •