Hvilke av disse LCD'ene er best? - Skal velge en nuh!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 49
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke av disse LCD'ene er best? - Skal velge en nuh!

Ja, siden jeg ikke da klarer å koke valget ned til En tv selv, kan jeg jo forhøre meg litt her inne med tanke på at noen kanskje har disse modellene her! Det finnes jo en del modeller som ikke er "aktuelle" lenger, og selv om disse sikkert er veldig gode, velger jeg å holde meg til "aktuelle" modeller, da det er lettere å holde oversikt over dem på Philips.no, med tanke på sammenligning, osv.

42PFL5603 (7000 ,-)
    5ms
    Pixel Plus HD
    http://www.prisguide.no/product.php?productId=95617

42PFL7403 (9850,-)
    3ms
    Pixel Plus 3 HD
    100 HZ LCD
    http://www.prisguide.no/product.php?productId=95658

42PFL9603D (13700,-)
    3ms
    Perfect Pixel HD
    100 HZ Clear LCD
    http://www.prisguide.no/product.php?productId=98072

Sånn sett er det jo greit. Jo dyrere tv, jo bedre er den. Men om jeg skal ut med 7k, 10k eller nesten 14k for en LCD som jeg ikke vet hvor mange år jeg skal ha, ja, det er dilemmaet. Kjøper jeg førstnevte blir det rimeligere å bytte den ut etter et par år. Kjøper jeg sistnevnte varer den lenger uansett. Hva sier folket?

Tommy

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg mener da at 9603'en er helt rå og definitivt er verd pengene!! Men så er ikke jeg helt upartisk heller da!

Jeg har selv 47" utgaven, og en kompis av meg har 42" utgaven. Han betalte 17000,- for den i sommer og han har vært kjempefornøyd med sin. Vi mener begge at tv'ene våre er verd hver en krone!

Jeg mener at det må være verd å heller bruke de ekstra spenna på en god lcd tv til LED teknologien er moden...ikke sant? 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, det er sant det. Alt skal modnes, også LED. Men, Philips dro inn en EISA pris for deres nye 42PFL9803 LED-Lux Display modell i år da!
    (Fet anmeldelse av LED'en til Philips: Philips 42PFL9803H 42in LED LCD TV Review - TV Reviews - TrustedReviews)

Ang 9603; Holder den råe bildekvaliteten seg selv om man går opp til 47" ? Eller 52" for deg saks skyld? Du kan jo forsvare 47"en!

Og er eneste forskjell på D-modeller og H-modeller at H har innebygd tuner?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Joa, det er sant det. Alt skal modnes, også LED. Men, Philips dro inn en EISA pris for deres nye 42PFL9803 LED-Lux Display modell i år da!

Ang 9603; Holder den råe bildekvaliteten seg selv om man går opp til 47" ? Eller 52" for deg saks skyld? Du kan jo forsvare 47"en!

Og er eneste forskjell på D-modeller og H-modeller at H har innebygd tuner?
    For å si det slik: det er ingen forskjell på bildekvaliteten til 42" og 47" 9603... 52" modellen har jeg ikke sett.

Kompisen min som har 42" 9603'en var overbevist om at det var forskjell siden bildet ble strekt ut 5" og man blant annet kunne se pixler lettere, men han måtte bare gi opp å sa at det var nøyaktig samme bildekvalitet som han hadde. Jeg ser heller ikke forskjell så 47" er ihvertfall trygt å gå for etter hva jeg har erfart

Eneste forskjell på D og H modellene er at H modellene har innebygd tuner som støtter dvb-t mpeg4

Men joda, philips fikk vel en pris for 9803'en, men etter hva jeg har lest er ikke LED teknologien helt moden enda og LED tv'ene lider av mye artifakter... Prisen er jo også ganske høy :roll:

Var ihvertfall derfor jeg kjøpte min 9603, da har jeg ihvertfall en kjempgod tv i mellomtiden mens forskerne til Philips finpusser på Led teknologien. (kun philips tv'er her i gården)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    For å si det slik: det er ingen forskjell på bildekvaliteten til 42" og 47" 9603... 52" modellen har jeg ikke sett.

Kompisen min som har 42" 9603'en var overbevist om at det var forskjell siden bildet ble strekt ut 5" og man blant annet kunne se pixler lettere, men han måtte bare gi opp å sa at det var nøyaktig samme bildekvalitet som han hadde. Jeg ser heller ikke forskjell så 47" er ihvertfall trygt å gå for etter hva jeg har erfart

Eneste forskjell på D og H modellene er at H modellene har innebygd tuner som støtter dvb-t mpeg4

Men joda, philips fikk vel en pris for 9803'en, men etter hva jeg har lest er ikke LED teknologien helt moden enda og LED tv'ene lider av mye artifakter... Prisen er jo også ganske høy

Var ihvertfall derfor jeg kjøpte min 9603, da har jeg ihvertfall en kjempgod tv i mellomtiden mens forskerne til Philips finpusser på Led teknologien.
    Da er det nok fare for at jeg bestiller en 42PFL9603 i en av de kommende dagene! Ventetiden før man bestemmer seg (som nå er over) er spennende nok den! Ofte er Reisen selve Målet vettu! Hehe.. Innbiller meg at 47" blir for stort for min 49 m2 leilighet. Og de lagde "Peis-Ready" løsning her i stuen, så jeg klarer ikke engang å få hengt opp en 42" på veggen, da sementen som står 20 cm ut fra veggen spiser opp halvparten av arealen. Ellers hadde veggen vært perfekt for projektor! Gah...

Så hvis man ikke vil ha en "Get-box" slengende rundt i stuen, kan man velge en Philips H tv istedenfor? Eller bommer jeg helt nå? *ikke helt up-to-date*

Joda, gutta i Philips klarer nok å debugge LED-teknologien med tid, de. Har all tro på at de klarer det. Hva er hovedproblemet med LED i dag? Har ikke fått med med noen store svakheter.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hvis du velger H modellen trenger du bare en tynn liten CA modul som du stikker kortet i, den stikker du da i common interface sloten på venstresiden av tv'en. MEN! Det ryktes at 0,5-1 cm (husker ikke nøyaktig) av CA modulen vises på siden av tv'en sett forfra og med ambilight kan det bli noe sjenerende...

Men du har rett, du slipper ihvertfall ekstra tuner boks 8)

Når det gjelder LED så snakkes det endel om "halo" effekten hvor man kan skimte en slags glorie rundt objekter i bevegelse, og bevegelses-støy generelt...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å gi råd når det er ulike prisklasser det er snakk om, det er jo strengt tatt lommeboken din som bestemmer. Selv ville jeg gått for 7 eller 9 serie, jeg har selv sett på begge nylig og 7304h er unektelig en god TV - det og.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Ja hvis du velger H modellen trenger du bare en tynn liten CA modul som du stikker kortet i, den stikker du da i common interface sloten på venstresiden av tv'en. MEN! Det ryktes at 0,5-1 cm (husker ikke nøyaktig) av CA modulen vises på siden av tv'en sett forfra og med ambilight kan det bli noe sjenerende...

Men du har rett, du slipper ihvertfall ekstra tuner boks 8)

Når det gjelder LED så snakkes det endel om "halo" effekten hvor man kan skimte en slags glorie rundt objekter i bevegelse, og bevegelses-støy generelt...
    Har folk lest den anmeldelsen jeg oppga link til her oppe? Jævlig bra anmeldelse. Og jeg tror ikke det blir sagt noe om noen "halo"-effekt i den anmeldelsen iallefall. I det hele tatt virker Philips LED'en som en sinnsykt bra tv, overlegen de fleste, og det er jo ikke for ikkenoe at den vant den EISA-prisen heller tenker jeg.

Fra anmeldelsen:
    "Although there are definitely a few minor niggles, it's really hard to find anything truly bad to say about the 42PFL9803H's LED-inspired pictures. In fact, the only serious problems with the pictures are those you might introduce yourself. In other words, all sorts of weird and not so wonderful things can go wrong with the picture if you get any of the TV's massive list of settings wrong. "

Går jeg for en non-LED denne gangen, kan jeg alltids plassere non-LED'en på hytta i Hemsedal! Hadde jeg derimot plassert LED'en på hytta, hadde nok ingen fått adressen til hytta mi nei. Høhø.

En annen ting er at 42" er jo egentlig ikke kjeeeempestort, så det ville vært dumt å angre på størrelsen på LED'en hvis man skulle kjøpe den nå. En 52" LED ville nok ha vært perfekt.

Hvor anskaffes CA-modulen, btw?

Jo, og så lurer jeg på om den eneste "hovedforskjellen" mellom 9603 og 9703-modellene er at sistnevnte har Ambilight Spectra 3, og evt. også "Perfect Colors" og "Bred Gamut-fargeskjerm" ? Er det verdt å betale 3k mer for sistnevnte modell tro? Hmm. Hvis jeg bare leggerpå ytterligere 5k da, så får jeg LED'en! Og tenk, jeg som begynte med å vurdere om jeg skulle kjøpe 42PFL5603 til 7K.

Og så lurer jeg på en ting fra anmeldelsen av 42PFL9603!
    (Philips Cineos 42PFL9603D/10 42in LCD TV Review - TV Reviews - TrustedReviews)

"It's actually possible, in fact, that the exceptional fluidity of motion on the 42PFL9603D might initially look weird to you. But all I can say is that after living with this TV for a couple of days, I actually found going back to the slightly juddery, indistinct motion of my normal TV a little annoying."

Betyr det at man IKKE kan velge mellom super-smooth-mode og 24fps? *forvirret*

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du absolutt vil ha LED trur eg fakisk eg ville gått for Samsung 786. Til den prisen er den vanskeleg å slå. I ein samanlikningstest mellom LED skjermane til Samsung, Philips og Sony gjekk Samsungen sigrande ut.

Ang. 9603, 9703 og 7403 viste det seg at i eit testpanel hadde dei problem med å sjå forskjellen på 9703 og 7403, sett bort frå ambilight. Så om du greier deg utan ambilight, er 7403 meir bang for the buck! Om du vil ha ambilight må du nesten bestemme deg for om du vil ha tokanals eller trekanals. Desse tre skjermane viser seg å vera så nærme kvarandre i biletkvalitet, at det i praksis nesten berre er ambilighten som skil dei frå kvarandre. Då vert det reknestykket som følgjer i mine augo: er ambilight verdt dei ekstra lappane? Dersom ja er det berre å kjøpe, om nei kjøper du den uten. Glitrande bilete på alle saman.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KingOnan,

Kan du gi meg en link til den testen?

Nå har jeg ikke sett noen av de aktuelle Philips-modellene irl da.. Er det trygt å bestille når man ikke har prøvekjørt kjerra først? Blir litt mailorderbride-feel på det da, kanskje.. Eller??

Ambilight er jo kult da.. Men kan man skru det av? Hahaha.. Jeg digger avanserte ting, som man kan skru av. Da forsvinner jo hele vitsen. Men det er artig å ha valget! På eller Av. Hadde bare kona hatt den funksjonen på skravlesnøfta!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7403 (klarte å unngå "7304"-permutasjonen denne gangen!) er et glitrende apparat, men er selv litt skeptisk til ambilighten. Ved første øyekast virker det tøft, men jeg har aldri brukt/sett på en slik over lengre tid, så det er vanskelig å si. Philips TV'ene har det beste designet (IMHO), hvis noe slikt trengs for å blidgjøre din bedre halvdel. Hvis ikke du/dere er en slik 'kun rette kanter' person.

"Tommesjuken" og budsjettsprengen er kjente fenomen, bare lur deg selv lenge nok, så blir det bra, men igjen 7 serien eller 9 serien er helt klart mine valg, men ikke forvent at noen her skal anbefale det billigste alternativet, hehe.

Får du en Philips TV i hus tror jeg ikke du blir skuffet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror de fleste egentlig like disse tommesjukene, budsjettsprenger-opplegg, osv. Det er en del av moroa!

Når man få ren 42PFL7403 til under 9k, virker det som et meget godt kjøp, særlig da bildet er mer eller mindre likt det man får på den 4k dyrere 32PFL9603!

Nå er kvinnfolket mest opptatt av pianolakk da. Hun vil heller ha en første generasjons plasma med sugent etterslepps*******, enn et nytt høyteknologisk monster, så lenge førstnevnte har pianolakk! Gah...

Jeg har alltid likt designet til Philips. Det er trolig umulig å gjøre et dårlig Philips-kjøp så lenge man holder seg i øvre-middels til øvre prissjiktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er ein link til den testen eg snakka om.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror de fleste egentlig like disse tommesjukene, budsjettsprenger-opplegg, osv. Det er en del av moroa!

Når man få ren 42PFL7403 til under 9k, virker det som et meget godt kjøp, særlig da bildet er mer eller mindre likt det man får på den 4k dyrere 32PFL9603!

Nå er kvinnfolket mest opptatt av pianolakk da. Hun vil heller ha en første generasjons plasma med sugent etterslepps*******, enn et nytt høyteknologisk monster, så lenge førstnevnte har pianolakk! Gah...

Jeg har alltid likt designet til Philips. Det er trolig umulig å gjøre et dårlig Philips-kjøp så lenge man holder seg i øvre-middels til øvre prissjiktet.
    Gi f i hva kjærringa sier, og gå for siste generasjon Philips. Hadde kvinnfolka bestemt alt, hadde vi fortsatt sittet inne i steinhuler og spikka flintstein. Fremskritt kommer kun når mannen bestemmer innkjøp av ny flatskjerm he he:-D

Fra spøk til side, kan på det varmeste anbefale pfl7403, den er rå på alt av HD materiale og også solid på SD materiale (du kan KNAPT se forskjell på denne og storebror 9603, må være at 9603 er så vidt bedre til oppskalering og kontrast/sortnivå). Kan bare si at har du bestemt deg for en 42" så bør du faktisk velge en 47" - jeg angrer som en hund på at jeg ikke kjøpte 47" med en gang:cry:

Lykke til!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Dobelina
    Gi f i hva kjærringa sier, og gå for siste generasjon Philips. Hadde kvinnfolka bestemt alt, hadde vi fortsatt sittet inne i steinhuler og spikka flintstein. Fremskritt kommer kun når mannen bestemmer innkjøp av ny flatskjerm he he:-D

Fra spøk til side, kan på det varmeste anbefale pfl7403, den er rå på alt av HD materiale og også solid på SD materiale (du kan KNAPT se forskjell på denne og storebror 9603, må være at 9603 er så vidt bedre til oppskalering og kontrast/sortnivå). Kan bare si at har du bestemt deg for en 42" så bør du faktisk velge en 47" - jeg angrer som en hund på at jeg ikke kjøpte 47" med en gang:cry:

Lykke til!!
    Jeg er enig i det første du sier, absolutt. Kvinnfølk kan holde seg til å barbere leggene sine.. Så kan vi, mannfolka, kjøpe tv'er, biler med alt for mange hestekrefter, og klø oss på pungen mens vi studerer vårt siste innkjøp på Blu-Ray fronten. Al Bundy, forbildet vårt! Oh yeah!

Oh, here we go again... 42 til 47.. 47 til 52.. Snart har jeg 60" KURO, og solgt mine edlere deler på et privat bordell i Oslo by. Bare tiden vil vise om jeg forblir jomfru. Ok da, bordell-jomfru.

Og jeg som har 49 m2 leilighet, med nøyaktig 4 meter fra veggen bak sofaen til veggen hvor tv'en skal stå. Blir det ikke litt for overkill med 47" her? Og jeg som ville ha 52" først.. Tror kanskje 42" er tingen for denne leiligheten? Så drar jeg heller på med stoooor LED når enebolig blir kjøpt om noen år?

Gaylord ass, nå har jeg lyst på 47PFL7603 også, da prisen på den bare er 800 kroner mer enn en 47PFL7403. Ambilight.. Grrrrrgllee.. *lager lyden Homer Simpson lager når han tenker på donuts* Men selvfølgelig er ingenting perfekt. 47PFL7403 er bedre spec'et enn 7603. HVORFOR gjør de en høyere modell dårligere? Det er jo bare ambilight'en som er "bedre" med 7603'en jo! Gah..

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvinnfølk kan holde seg til å barbere leggene sine.. Så kan vi, mannfolka, kjøpe tv'er, biler med alt for mange hestekrefter, og klø oss på pungen mens vi studerer vårt siste innkjøp på Blu-Ray fronten. Al Bundy, forbildet vårt! Oh yeah!

Oh, here we go again... 42 til 47.. 47 til 52.. Snart har jeg 60" KURO, og solgt mine edlere deler på et privat bordell i Oslo by. Bare tiden vil vise om jeg forblir jomfru. Ok da, bordell-jomfru.

Grrrrrgllee.. *lager lyden Homer Simpson lager når han tenker på donuts* .
    Ha ha ha! Godt skrevet! Jeg får morrakaffen i vranghalsen! host - hark...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare nevne at utfordingen med de nye LEd-skjermene fremfor alt er innsynsvinkelen. Da jeg hadde 42PFL9803 hjemme, så var nødvendig å sitte rimelig rett foran (både horisontalt og vertikalt) for et optimalt bilde, mens f.eks. Philips 42PFL7403H gir et bra bilde også et stykke ut til siden.

Nesten rart at ingen andre her i tråden nevner dette.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg vil bare nevne at utfordingen med de nye LEd-skjermene fremfor alt er innsynsvinkelen. Da jeg hadde 42PFL9803 hjemme, så var nødvendig å sitte rimelig rett foran (både horisontalt og vertikalt) for et optimalt bilde, mens f.eks. Philips 42PFL7403H gir et bra bilde også et stykke ut til siden.

Nesten rart at ingen andre her i tråden nevner dette.....
    Jo det er helt riktig og et viktig punkt når man skal velge tv akkurat NÅ.

Vil påstå at valget egentlig blir ganske enkelt: ligg langt unna 7603 - den har for veike bildeprosesseringskretser, kontrast og sortnivå og er i realiteten forrige generasjon. Valget blir enten 7403 eller 9603. Ambilight er flott og gir en noe mere helhetlig filmopplevelse. Noen syns funksjonen er bare fjas, og koster mer enn den smaker. Bildekvalitetsforskjellen på 7403 og 9603 er minimal og man snakker mer om nyanser enn større forskjeller her. Da blir prisen en faktor som sier: kjøp heller en 47" av 7403 enn en 42" av 9603 - samme pris, 95% samme bildekvalitet, større skjerm 8)

Capice?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Capice! Men 42PFL7403D til 8749,- er mest fristende. Da legger jeg minst mulig inn i en tv jeg får mest mulig ut av, helt til jeg selger meg og kjøper LED om et par år!

Setter pris på feedbacken, folkens!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byyy the way...

Jeg finner ikke 42PFL9603D i Norge. Bare H-modellen. Hadde vært interessant å se prisen på D-modellen. D er jo alltid billigere enn H. Hvorfor tar man ikke inn alle D-modellene til Norge? Vil folk bare ha H eller?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •