Hvilke av disse LCD'ene er best? - Skal velge en nuh! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    H-modellen er nok meir aktuell, dessutan hugsar eg at prisane på 9603H og 9603D var nøyaktig dei same då dei var lett tilgjengeleg i nettforretningane her. Då er det ikkje vanskeleg å skjøne om dei har "kutta" ut D-modellen.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4 meter til tv'en? Da BØR du ha 47"

Jeg sitter ca 3 meter og 20-30 cm fra min 47" og det er akkurat passelig, vil ikke sitte noe lengre ifra...

Ta nå å sjekk ut både 7403 og 9603 når du først er i sjappa, skjønner at du er ute etter å spare noen kroner for så å kjøpe LED, men det kan ta lang tid til LED blir dagligdags...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    4 meter til tv'en? Da BØR du ha 47"

Jeg sitter ca 3 meter og 20-30 cm fra min 47" og det er akkurat passelig, vil ikke sitte noe lengre ifra...

Ta nå å sjekk ut både 7403 og 9603 når du først er i sjappa, skjønner at du er ute etter å spare noen kroner for så å kjøpe LED, men det kan ta lang tid til LED blir dagligdags...
    Haha, du mener jeg må ha 47" ja? Merkelig at jeg følte at 42" var stort og flott hos muttern og fattern nå i kveld, og der sitter man minst 4.5 meter fra veggen. Hmm! Jeg pleier å bruke tv'en til fattern som mal (2008-modell LG 42" 100Hz, husker ikke modellnummeret) hver gang jeg er over for middag. Jeg holdt på å få krampe da han fortalte at han kjøpte ny dvd-spiller til muttern da hun ikke klarte å spille av en musikk cd-r. Hun ligger på det nivået hvor man lurer på om hun puttet cd-platen i dvd-spilleren, eller i den sprekken som er klaringen under spilleren. Herregud! Ikke nok med at de hadde dvd-spiller fra før av, men de kjøpte en NY plain dvd-spiller. Hvorfor kjøpe Blu-Ray spiller når man kan kjøpe ENDA en cheap-ass dvd-spiller. Gah...

Men, men.. Du har så rett, så rett.. Hvorfor ikke spandere noen kroner ekstra og kose seg i tiden frem til LED blir perfekt? Det kan jo ta et år eller tre. Det er også en filosofi man kan ha. Jeg kjøper iallefall ikke noe dårligere enn 7403. Om det blir 42 eller 47, vel, det finner jeg snart ut. Det står mellom 42/47PFL7403 eller 42PFL9603. Kan ikke gå over 13k. Kjøpte nettop ny bil og greier.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Siba køyrer dei cashback på Philips no, deriblant 47"9603H. Denne vil då hamne på 11500,- etter at du har fått att 2500,- på cashback systemet til Philips.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holy mother of God!!! Eh, tror jeg har fått en ny favoritt. Dette MÅ jo være Norges beste tilbud akkurat nå???????

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at 47PFL7603H får mye pepper her. Er den virkelig så klein? Trodde jeg hadde funnet et OK TV, men ....

Så et generelt spørsmål; 7603 har ikke 100 Hz, er dette noe en bør ha? HD kjører vel på lavere Hz?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7603 er eit bra fjernsyn på mange måtar, og står ikkje mykje av vegen for 7403, i alle fall ikkje for normale augo. Den har noko dårlegare responstid, noko du knapt vil merke til vanleg, då prosesseringa er så bra som den er. MEN, du vil kunne merke etterslep i spel eller med bruk av PC på 7603, difor er denne utelukka for min del. Ellers er dette eit godt alternativ med ambilight for alle dei som ikkje har planar om å spela på fjernsynet.

Det er ikkje naudsynt med 100Hz. Dette er veldig smak og behag, og nokon skyr det som pesten uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Holy mother of God!!! Eh, tror jeg har fått en ny favoritt. Dette MÅ jo være Norges beste tilbud akkurat nå???????
    Yup, det vert ikkje stort betre enn detta. Eg fekk eit godt tilbod som tilsvara den summen der for 2 veker sidan, men det var 42"! Så berre spring og kaup!!
    Vil nok påstå at dette tilbodet siglar opp og gjer dette fjernsynet til det som gjev absolutt mest bang for the bucks no ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag sammenlignet jeg 5603, 7403 og 9603 side ved side. Jeg ble imponert over samtlige. Det var det pussige. Jeg syntes alle hadde svært bra bilde ved første øyekast, og så ikke kjempestor forskjell. Men, etter noen minutter ser man at 5603 mangler en del svartnivå og dybde. 7403 derimot er fantastisk. Har ikke noe å utsette på den modellen! Men 9603 er best. Den hadde hakket bedre dybde. Og jeg kommer nesten garantert til å gå for 9603 nå!

Jeg sammenlignet også Samsung LED'en med Philips LED'en. Begge var grisebra. Men Philips har bedre design. Og mange mener at skarpheten til Philips er uslåelig. Vel, jeg får studere LED'ene bedre senere. Det er uansett uaktuelt for meg å gå for LED nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    I dag sammenlignet jeg 5603, 7403 og 9603 side ved side. Jeg ble imponert over samtlige. Det var det pussige. Jeg syntes alle hadde svært bra bilde ved første øyekast, og så ikke kjempestor forskjell. Men, etter noen minutter ser man at 5603 mangler en del svartnivå og dybde. 7403 derimot er fantastisk. Har ikke noe å utsette på den modellen! Men 9603 er best. Den hadde hakket bedre dybde. Og jeg kommer nesten garantert til å gå for 9603 nå!

Jeg sammenlignet også Samsung LED'en med Philips LED'en. Begge var grisebra. Men Philips har bedre design. Og mange mener at skarpheten til Philips er uslåelig. Vel, jeg får studere LED'ene bedre senere. Det er uansett uaktuelt for meg å gå for LED nå.

Off, nå fikk jeg også lyst på 9603!!! Men er det så liten forskjell på 7403 og 9603 som testen påvisste? Er en fattig arbeidsløs nav snyltende gutt på 21 som har en ganske så tynn lommebok for tiden, så for min del... er 9603 så mye bedre at jeg bør gå for denne istedenfor 7403 eller kan jeg med god samvittighet kjøpe 7403! som du sa i ett tidligere innlegg.. Da legger jeg minst mulig inn i en tv jeg får mest mulig ut av! Ble fristet av tilbudet til siba jeg å, men 3000 ekstra for meg er MYE penger sånn situasjonen min er nå!

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KingOnan
    På Siba køyrer dei cashback på Philips no, deriblant 47"9603H. Denne vil då hamne på 11500,- etter at du har fått att 2500,- på cashback systemet til Philips.
    Er det slik å forstå at man må vente til den 23 februar før man kan handle for at de cashback greiene skal være gyldig? Det står at tilbudet gjelder fra kjøp fra 23 feb t.o.m 8 mars?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt kjøp !

På nettsidene står det at cashback tilbudet er gyldig fra i dag. Det sa de også i butikken da jeg bestilte en 47" 9603 i dag formiddag. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borninsin
    Off, nå fikk jeg også lyst på 9603!!! Men er det så liten forskjell på 7403 og 9603 som testen påvisste? Er en fattig arbeidsløs nav snyltende gutt på 21 som har en ganske så tynn lommebok for tiden, så for min del... er 9603 så mye bedre at jeg bør gå for denne istedenfor 7403 eller kan jeg med god samvittighet kjøpe 7403! som du sa i ett tidligere innlegg.. Da legger jeg minst mulig inn i en tv jeg får mest mulig ut av! Ble fristet av tilbudet til siba jeg å, men 3000 ekstra for meg er MYE penger sånn situasjonen min er nå!
    9603 er ikkje så mykje betre at du absolutt må ha denne framfor 7403, men noko betre er det. I dette tilfellet er det 3000kr forskjell, men då er den dyrare skjermen både hakket betre OG det er 5" større! Om du samanliknar 47"7403 med 47"9603 er faktisk 9603 noko rimelegare, så i dette spesifikke tilfellet får du mykje meir for dei 3000kr ekstra enn du nokon gong har gjort: 5" meir, hakket betre bilete og ambilight, dette er normalt verdt ein god del meir enn 3000kr!

Uansett, om du går for 7403 i staden kjem du ikkje til å angre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svejoss
    På nettsidene står det at cashback tilbudet er gyldig fra i dag. Det sa de også i butikken da jeg bestilte en 47" 9603 i dag formiddag. :-D
    Det skulle stemme ja, var slik forrige cashback runde og; då gjaldt den frå den dagen det vart annonsert.
    Då gjaldt forresten cashback på alle skjermar med ambilight i fleire forretningar, men eg har ikkje sett nokon andre har annonsert med dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket for sikkerhets skyld på NetOnNet. Der bekrefter de at dette gjelder fra i dag. Det finnes også en link til skjema som benyttes for å kreve tilbake cashback og der står det også 16.februar. Løp og kjøp.........

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike! Det var en bra pris for 9603'en! Jeg betalte 18k rett før jul for min, og den er fortsatt verd hver krone!

Jeg har ikke sett 7403 "in action", men her er de noen forskjeller:

47" 7403:

3 ms (svart-tid)
    4 billioner farger (14 bits RGB)

Bildeforbedringskretser:
    Pixel plus HD
    HD natural motion
    Dynamisk kontrastforbedring

47" 9603:

2 ms (svart-tid)
    2250 trillioner farger (17 bits RGB)
    Integrerte subwoofere (!)

Bildeforbedringskretser:
    Perfect pixel HD-motor
    Perfect natural motion
    Perfect contrast
    Sagtann undertrykking
    Progressive scan
    100 hz clear lcd

Bortsett fra disse forskjellene er tv'ene lik på utseende og spesifikasjoner ellers. Til og med samme strømforbruk :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey.. men har de ofte slike cashback tilbud? ser at det tar 6-9 uker før Philips setter inn pengene på konto igjen og det klarer ikke jeg med budsjettet mitt nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på hyppigheten, men med tanke på når forrige runde var ville eg sagt noko slik som 2-3 gonger i året. Kan tyde på at dei kjem med det ved overgang til nye modellar, for å tøme ut.

Ang. økonomien din er det veldig fornuftig av deg å ta hensyn til den som du gjer, og som nemnt er 7403 eit knakande knall fjernsyn. Ellers har du jo mogelegheten til 12 månaders rentefri nedbetaling med Siba kort vettu.:-D Lat meg leie deg ut i freisting!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KingOnan
    Litt usikker på hyppigheten, men med tanke på når forrige runde var ville eg sagt noko slik som 2-3 gonger i året. Kan tyde på at dei kjem med det ved overgang til nye modellar, for å tøme ut.

Ang. økonomien din er det veldig fornuftig av deg å ta hensyn til den som du gjer, og som nemnt er 7403 eit knakande knall fjernsyn. Ellers har du jo mogelegheten til 12 månaders rentefri nedbetaling med Siba kort vettu.:-D Lat meg leie deg ut i freisting!
    Da ble det brått høyaktuelt med 47tommer 9603 på meg imorgen eller... idag farer det til lageret på kjellands hus i Oslo for å skaffe meg siba kort samt å ta med meg denne lekkerbisken av en tv hjem!! Gleder meg som en liten unge på julaften

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og fordi nyheten om tilbudet er ute, klarer sikkert ikke jeg å rote meg til å anskaffe meg en 47PFL9603 før de 15 som var på lageret i samtlige Siba-butikker i dag kl 15.00 blir solgt. Men jeg ønsker alle som klarer å få tak i en lykke til med en sykt bra tv til en enda sykere pris!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •