Halooo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25

Tråd: Halooo

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Halooo

Igår var jeg på Expert å plukka meg ut ny mp3-spiller fordi Creative Zen'en låste seg. Jeg kika også litt på plasmaskjermer mens jeg var der. Ble stående å diskutere en Panasonic 42PX80 med en selger. Jeg spurte rundt kisen litt for å finne ut om han faktisk kunne faget sitt. Når jeg spurte om Panasonics eviggående plage mr. Halo så svarte han bare at han aldri hadde hørt om det og at det måtte isåfall være noe galt med de aktuelle tv'ene.

Idet vi stod å prata var det Discovery HD på skjermene i butikken. Deadliest Catch var tv-programmet. En person hadde på seg en signalgul fiskejakke. Dere skulle SETT Halo'n i kanten på jakka lyste opp butikken som om det var fyrverkeri. Haha! Selgeren visste ikke hva han skulle si.. Jeg sa "det går greit" og gikk jeg.

Har de virkelig så enormt LITE peiling de som jobber i el-butikker? Jeg blir irritert.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Har de virkelig så enormt LITE peiling de som jobber i el-butikker???? Jeg blir irritert.
    Har inntrykk av at de kan veldig lite om veldig mye...

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn er det når man skal selge TV, PC, Stereo, Kjøleskap, Komfyr, Mikrobølgeovn, Hårtørkere, Nesebarbermaskiner og diverse andre elektriske artikler.

Det som er litt vanskelig for oss å forstå er vel det at de som jobber der ikke nødvendigvis er like frelste som oss. En annen ting er at de får en liste over ting de skal selge og de skal kunne litt om ALLE tingene på lista, det være seg et Zanussi kjøleskap eller Abrahamsen sin nye monoblokk som kommer.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Sånn er det når man skal selge TV, PC, Stereo, Kjøleskap, Komfyr, Mikrobølgeovn, Hårtørkere, Nesebarbermaskiner og diverse andre elektriske artikler.

Det som er litt vanskelig for oss å forstå er vel det at de som jobber der ikke nødvendigvis er like frelste som oss. En annen ting er at de får en liste over ting de skal selge og de skal kunne litt om ALLE tingene på lista, det være seg et Zanussi kjøleskap eller Abrahamsen sin nye monoblokk som kommer.
    +1

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg skal søke på expert.. Jobb altså! Vært fett. Tatt med seg en Kuro Plasma hjem osv. Jeg vet iallefall bittelitt!
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de virkelig så enormt LITE peiling de som jobber i el-butikker? Jeg blir irritert.

Folkene som selger tv'er på elkjøp/expert selger 99% av tv'ene sine til folk som har null peiling. Hvor mye kreves det da av kunnskap for å selge en tv? ikke veldig mye.
    At du kan mer om tv'er enn selgeren, gir deg en fordel til å velge tv uten påvirkning og meninger fra selgeren. Du er bevisst i ditt valg og hva er poenget i å sette selgeren i dårlig lys når han ikke behøver genuin kunnskap om produktet for å levere gode salgstall?
    En selger som er hyggelig og imøtekommen selger mer enn en eplekjekk kar som legger ut om Ghosting,responstid,pixelmapping og inngangsvideoformater.
    At du klarer å irritere deg over dette, sier mer om deg enn om selgeren på el-butikken.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om én selger ikke visste om halo på Panasonic, trenger jo ikke det å bety at man kan lite om tver generelt da

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg skal søke på expert.. Jobb altså! Vært fett. Tatt med seg en Kuro Plasma hjem osv. Jeg vet iallefall bittelitt!
    Er ikke bare å ta med seg en skjerm
    Hva mener du med haloeffekten?

Jeg jobber i elbutikk og det er SYKT mye å kunne. Er veldig bredt varegruppe. jeg må kunne
    mobiler
    tver
    pcer
    mp3spillere
    kameraer
    frysere
    kjøleskap
    ovn
    inbyggingsovn
    støvsugerposer
    og mye mer.

Det er ikke lett! Hvis du sku stå og selge en vaskemaskin så tror jeg du ikke kan så mye om det!

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke Halo et spill til xbox?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår var jeg på Expert å plukka meg ut ny mp3-spiller fordi Creative Zen'en låste seg. Jeg kika også litt på plasmaskjermer mens jeg var der. Ble stående å diskutere en Panasonic 42PX80 med en selger. Jeg spurte rundt kisen litt for å finne ut om han faktisk kunne faget sitt. Når jeg spurte om Panasonics eviggående plage mr. Halo så svarte han bare at han aldri hadde hørt om det og at det måtte isåfall være noe galt med de aktuelle tv'ene.

Idet vi stod å prata var det Discovery HD på skjermene i butikken. Deadliest Catch var tv-programmet. En person hadde på seg en signalgul fiskejakke. Dere skulle SETT Halo'n i kanten på jakka lyste opp butikken som om det var fyrverkeri. Haha! Selgeren visste ikke hva han skulle si.. Jeg sa "det går greit" og gikk jeg.

ØØØH.. hvor vil du egentlig med dette? :P. Går du rundt å gjør slikt hele tiden? :P Virker som at du har et veldig kjett liv. Det at selger ikke har vært obs på visse ting som kommer frem på internettforum syns jeg ikke er rart(må ikek være nerd for å være selger). HALO effekten har vel heller ikke komemt noe videre frem i noen tester heller? Kjøpt og betalt?!

Newcomer sax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnikendeChris
    Det er ikke lett! Hvis du sku stå og selge en vaskemaskin så tror jeg du ikke kan så mye om det!
    Men å selge vaskemaskin er vel ikke noe problem? De mødrene/konene/kjærestene som kommer innom for å kjøpe dette vet vel som regel hvilken modell de skal ha...

Snart helg c",)

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sax
    Men å selge vaskemaskin er vel ikke noe problem? De mødrene/konene/kjærestene som kommer innom for å kjøpe dette vet vel som regel hvilken modell de skal ha...

Snart helg c",)
    ikke alltid

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnikendeChris
    Er ikke bare å ta med seg en skjerm
    Hva mener du med haloeffekten?

Jeg jobber i elbutikk og det er SYKT mye å kunne. Er veldig bredt varegruppe. jeg må kunne
    mobiler
    tver
    pcer
    mp3spillere
    kameraer
    frysere
    kjøleskap
    ovn
    inbyggingsovn
    støvsugerposer
    og mye mer.

So? Det kommer jo an på innsatsvilje. Det er da jaggu mange andre jobber som er komplekse også. Det er snakk om å være profesjonell og lære seg faget sitt. En lege f.eks, han har jo litt å holde styr på han også: Lever, nyre, hjerte, lunge osv.

Nei, kom deg på jobb og lær deg det viktigste, og hvis kunden at du bryr deg, enten det er mobiler eller TV'er. Det er vel også sånn at elektrobutikkene er delt inn i avdelinger, så man jobber vel ikke med varmeovner og PC'er samtidig?

Newcomer sax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Store butikker med mange ansatte har sikkert folk nok til at alle kan ha sine spesialområder. Små butikker er nok avhengige av at alle kan litt om alt.

SnikendeChris sier jo ikke at han ikke kan noe om de forskjellige varegruppene. Han sier det er mye å kunne og at det ikke er lett.

Jeg foretrekker heller at jeg får litt hjelp når jeg kommer inn i en butikk, enn at jeg "må vente til torsdag for da kommer han som er ansvarlig for strykejern på jobb".

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmmmm

det jeg har lakt til merke på store el buttiker er det samme di har 0 eller litte peil MEN det er jo til forsvar jekkla mye man må huske også så det enkleste er og lerre seg produktene man vil ha selv og be den ansate hente DET produktet og ikke jappe om at det er mye bedre og man da forteler han/hun at jeg skal! ha det og ikke det andre som koster 1500 mer og er lik som det brodukte på tilbud og at jeg har huslånn og studine hjeme! ja jeg kjøpte vaske mskina mii på tilbud til xxxx og klarte ikke dy meg for den ubruklige 17 åringen som sikkert kune mobiler etc!

eff sorry for trykk leifer etc men dustleksi er tingen

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sax
    Store butikker med mange ansatte har sikkert folk nok til at alle kan ha sine spesialområder. Små butikker er nok avhengige av at alle kan litt om alt.

SnikendeChris sier jo ikke at han ikke kan noe om de forskjellige varegruppene. Han sier det er mye å kunne og at det ikke er lett.

Jeg foretrekker heller at jeg får litt hjelp når jeg kommer inn i en butikk, enn at jeg "må vente til torsdag for da kommer han som er ansvarlig for strykejern på jobb".
    Korrekt. jeg kan basics om disse produktene og litt ekstra på tv/data/mobil. Jobber i en liten butikk og da er vi ikke mange nokk til å kunne være en på hver avdeling.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Stakkars selgerne på Elkjip - som må slite med "AV-friker" som oss... ;-)
    ...Stakkars oss "språkfriker" - som må slite med "AV-friker" som ikke kan skrive norsk... ;-)

Livet er hardt - men nå ER det snart helg!! ;-)

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men selgere som jobber i dedikerte avdelinger burde kunne mer. SPesielt på de store varehusene der de har egne ansatte for tvsalg. de burde kunne tv da de er dedikert til det

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Det er da jaggu mange andre jobber som er komplekse også. Det er snakk om å være profesjonell og lære seg faget sitt. En lege f.eks, han har jo litt å holde styr på han også: Lever, nyre, hjerte, lunge osv.
    Du oppsummerer vel denne ganske greit da, det er jo en grunn til at vanlige leger kan litt om mye, men man har spesialister som kan mye om litt..
    Sånn er det jo i elektrobransjen også, men har de som selger alt fra vaffeljern til flatskjermer, og man har de som kun selger hifi/proff-av.

Dessuten, for en person som jobber i en tv-avdeling på ett av de store varehusene, så kan man ikke forvente at de skal kunne alle småting med forskjellige merker. Med så mange modeller og så mange merker så må jo selgeren nesten ha en sjekkliste for å huske alt..

-t

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    So? Det kommer jo an på innsatsvilje. Det er da jaggu mange andre jobber som er komplekse også. Det er snakk om å være profesjonell og lære seg faget sitt. En lege f.eks, han har jo litt å holde styr på han også: Lever, nyre, hjerte, lunge osv.]

Nei, kom deg på jobb og lær deg det viktigste, og hvis kunden at du bryr deg, enten det er mobiler eller TV'er. Det er vel også sånn at elektrobutikkene er delt inn i avdelinger, så man jobber vel ikke med varmeovner og PC'er samtidig?

LOL: lever , nyre, hjerte, lunge osv...
    Kunden har alltid rett! Et begrep også leger burde følge: "Trippel bypass sier du, nei du legefanten, jeg lider av sure oppstøt"..end of story..bokstavelig talt

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •