Fornøyd med Panasonic PZ80 :-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer Mari1981 sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fornøyd med Panasonic PZ80 :-)

Er kjempefornøyd så langt med min Panasonic 46'' PZ80. Kan anbefales!
    Har kun brukt den til TV, enda ikke testet den på Playstation 2.

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ps2 faktisk. ikke vent deg god grafikk fra den maskinen xD

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mari1981
    Har kun brukt den til TV, enda ikke testet den på Playstation 2.

da blir du nok særdeles skuffet, men for all del det har ingenting å gjøre med tven. Det er en fantastisk god tv til en billig penge.

btw: ps3 og xbox360 er oppfunnet for noen år siden. anbefales på det varmeste.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør en bluray film med mye mørke scener, da får du sjekka sortnivået på den og det er viktig på slike tv apparater.

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forventer ikke at den skal være bra til spill nei, vet jo at LCD er det som er egnet til det.

Jeg ser hovedsakelig bare på TV. Spiller PS2 i ny og ne, og om grafikken blir så dårlig at jeg ikke klarer å spille, så spiller jeg bare det på gammel-tv er ikke SÅ nøye med den spillingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forventer ikke at den skal være bra til spill nei, vet jo at LCD er det som er egnet til det.

Jeg ser hovedsakelig bare på TV. Spiller PS2 i ny og ne, og om grafikken blir så dårlig at jeg ikke klarer å spille, så spiller jeg bare det på gammel-tv er ikke SÅ nøye med den spillingen.
    Lcd er bedre velegnet enn plasma??? (du har tydeligvis spurt naboen, evt en slektning eller en halvblind selger på elkjop) Med plasma får du god kontrast og fine klare bilder, mens med standard lcd (den under 20000) plages du med etterslep og clouding.

Vel, grafikken blir jo ikke dårligere enn på den gamle tube tven din, så du kan godt spille på den nye fine skjermen. Påstanden min var bare at du kan ikke forvente deg altfor mye av en gammel ps2.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lcd er bedre velegnet enn plasma??? (du har tydeligvis spurt naboen, evt en slektning eller en halvblind selger på elkjop) Med plasma får du god kontrast og fine klare bilder, mens med standard lcd (den under 20000) plages du med etterslep og clouding
    Det var vel litt for kategorisk? Skjermer som Samsung LE46 656, Sony KDL-46W4000 eller Philips 7403H er slett ikke verst, bare en er klar over den enkeltes skjerms svakhet i forhold til eget bruk. Her kan nevnes inputlag (Samsung), clouding (sony), lipsync-problemer (Philips) og svak betraktningsvinkel, spesielt på de nye Led-LCD`ene. Etterslep er nesten ikke synlig om du skrur av bildeforbedringskretsene på de nevnte skjermer.

For plasma-teknologien er heller ikke perfekte. Pioneer LX5090/KRP-500 (elektrisk buzz på enkelte ex/panoreringssvak), Panasonic PZ-80(0)/85 (noe retention, noe unøyaktig fargerom). Panasonic PX80 (svak på PC-bruk grunnet lav oppløsning) osv. Slik kan man jo fortsette.

Så rådet må bli: Kjøp den skjermen som passer til DITT bruk!

Og gratulerer til trådstarter som har funnet en skjerm som passer til sin bruk.

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audi_a8
    Lcd er bedre velegnet enn plasma??? (du har tydeligvis spurt naboen, evt en slektning eller en halvblind selger på elkjop)
    Nei, jeg har ikke spurt noen av dem.....men en drøss med folk på dette forumet... (Jeg er da ikke så dum at jeg forhører meg med selgere..!) Og det står nå både på andre nettsteder + privatfolk sier her, at LCD egner seg best til spilling.

Vel, grafikken blir jo ikke dårligere enn på den gamle tube tven din, så du kan godt spille på den nye fine skjermen. Påstanden min var bare at du kan ikke forvente deg altfor mye av en gammel ps2.[/QUOTE]
    Så bildet blir ikke dårligere enn på gammelgenerasjonsTV-en? Da er det jo ikke noe problem.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tven er dritbra til spill. du har elendig spillamaskin

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS2 er elendig i forhold til alt det nye som er kommet ja. Men det bryr jeg meg ikke så mye om. Så lenge det ikke er vesentlig dårligere enn på gammel-TV-en.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel dråligere pga størrelsen:P

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du snart gi deg. :D
    Hovedgrunnen til at LCD ofte foretrekkes til spilling, er den gamle regelen som sier at LCD vanligvis har høyere oppløsning enn plasma. Og da hører høyoppløst spillkonsoll eller PC med til historien. Ikke PS2. LCD gir ikke bedre bilde med PS2. Uansett har din plasma like høy oppløsning som hvilken som helst LCD. Da gir ikke LCD bedre bilde med PS3, heller. Tvert imot. Din plasma er bedre egnet til både PS2 og PS3. Generelt talt. Dette på grunn av bedre respons.

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det jo synd om mange enda tror at LCD er best til spill. Angår egentlig ikke meg =)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En del av årsaken til at lcd ble anbefalt til spilling fremfor plasma - var jo problemene med innbrenning hos plasma. Mange spill viser jo en del av bildet statisk.

Finnes noen skrekkeksempler med hud'en innbrent :?

Selv har jeg en PZ70 og har ikke opplevd noen innbrenning enda - selv om jeg har spilt ganske mye på denne.

Får du komponent-kabel til PS2? Hvis ikke så bør du i hvertfall benytte rgb-scart - det burde ikke ble så ille å se på - hvis du ikke sitter for nærme.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei eg trenger litt hjelp . Eg veit lite om tv men har prøvd å lese litt på internett og har komt fram til at det blir ein av disse Panasonic TH-50PY80 eller Samsung PS50A656T1F. Virker som bra tv for prisen men klarer ikkje å bestemme meg for den eine eller den andre. Håper dere kan hjelpe meg!

NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk

På forhånd takk.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yosh84
    Hei eg trenger litt hjelp . Eg veit lite om tv men har prøvd å lese litt på internett og har komt fram til at det blir ein av disse Panasonic TH-50PY80 eller Samsung PS50A656T1F. Virker som bra tv for prisen men klarer ikkje å bestemme meg for den eine eller den andre. Håper dere kan hjelpe meg!

På forhånd takk.
    Mr. Hijacker-2-TV-tråder-for-å-spørre-om-noe-helt-OT... Kjøp en av de, og jeg lover deg at du blir storfornøyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •