Røde prikker på skjermen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Røde prikker på skjermen

Jeg har en 3 år gammel Samsung 40 tommer LCD TV (Samsung LE40R51B). For en god stund siden merket jeg masse røde prikker på skjermen (rød snø). De fløt over hele skjermen og var spesielt synlige i mørke scener. Jeg brydde meg ikke om å gjøre noe med det med det første, men til slutt ble jeg gal av alle prikkene. Leverte skjermen inn til HiFi-klubben for reparasjon, og fikk tilbake TV'en. En kabel inni TV'en var dårlig loddet, og den ble byttet. Skjermen ble erklært reparert. Men da jeg kom hjem igjen så var problemet der fortsatt. Leverte TV'en på nytt inn til HiFi-klubben, og de koblet opp skjermen for å se om de kunne se prikkene. Skjermen sto på i 2 døgn, uten noe som helst antydning til de røde prikkene. Tok med meg skjermen hjem igjen, og prikkene var der selvfølgelig fortsatt. De på HiFi-klubben mente det kunne vere noe i huset som sendte ut støy på strømnettet, og at jeg burde prøve å koble fra elektriske apparater, for å se om det hjalp. Nå har jeg koblet fra det meste (surroundreceiver, effektforsterker, cd spiller, subwoofer, Playstation 3, dimmer, varmeovn, kjøleskap, mikrobølgeovn, fryser, vaskemaskin og tørketrommel), uten at det hjalp. Nå begynner jeg virkelig å bli frustrert. Noen som vet hva som kan vere problemet? Eneste løsningen jeg selv ser er å kjøpe et strømfilter/nettstøyfilter. Tror dere det vil fjerne prikkene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer det fra alle kilder? altså uansett hva du ser på?
    om det er bare fra en kilde, kan det være kablingen fra den, eller selve kilden.
    om det er der uansett hva du ser på, så tyder det på at det er noe som sender støy.
    men om du har koblet vekk alt, kanskje utenom kilden som sender bilde til tv-en, og det fremdeles er der så tyder det vel på at det er kilden som er problemet.
    om du bare har dvd-spilleren tilkoblet, og tar vekk alle andre kabler, er det fremdeles der?
    det blir å eliminere mulige årsaker.
    om det er støy på strømnettet ditt hjemme, så kan det hjelpe med ett ok nettstøyfilter ja. men det er greit å eliminere alt annet først, da ett bra ett koster fort 5-8oo,-kr.

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du overspenningsvern? Hvis ikke du har det bør du kjøpe det, og da kan du kjøpe ett med innebygd nettstøyfilter, det kan jo hjelpe.

Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prikkene er der uansett kilde. Xbox 360 (komponent), PS3 (HDMI), parabol (scart) osv. Får vel bare se om jeg får tak i et strømfilter (evt. låne et), å se om det hjelper.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •