Problemer med pc til tv signaler (LE40A786)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med pc til tv signaler (LE40A786)

Har kjøpt ny Samsung, LE40A786, og har oppdaget at det er forstyrrelser når jeg spiller av filmer fra pc til tv.
    (alt annet;tv, blueray osv fungerer som det skal)

Jeg har prøvd både HDMI kabel og PC-kabel(det er vel vga), men får samme 'symptomer' ... Forstyrrelsene kommer spesielt når det skjer mye på skjermen; sideveis filming, kameraet må følge med på mye osv.

Forstyrrelsene er som en tynn strek på tvers over tv'en, som starter på toppen av skjermen og beveger seg hurtig til bunnen... (ikke en farget strek, men en strek som gjør bildet blury)
    Som jeg har oppdaget er det kun 1 slik blurry strek av gangen, men ofte etterfulgt av mange... Ikke alltid de går helt til bunnen, men de starter som oftest øverst, om de ikke av og til inntreffer på midten av skjermen, men da forsvinner i løpet av 1 sekund....

Noen som har noen råd?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som kan hjelpe ?

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Haugnæss
    Har kjøpt ny Samsung, LE40A786, og har oppdaget at det er forstyrrelser når jeg spiller av filmer fra pc til tv.
    (alt annet;tv, blueray osv fungerer som det skal)

Jeg har prøvd både HDMI kabel og PC-kabel(det er vel vga), men får samme 'symptomer' ... Forstyrrelsene kommer spesielt når det skjer mye på skjermen; sideveis filming, kameraet må følge med på mye osv.

Forstyrrelsene er som en tynn strek på tvers over tv'en, som starter på toppen av skjermen og beveger seg hurtig til bunnen... (ikke en farget strek, men en strek som gjør bildet blury)
    Som jeg har oppdaget er det kun 1 slik blurry strek av gangen, men ofte etterfulgt av mange... Ikke alltid de går helt til bunnen, men de starter som oftest øverst, om de ikke av og til inntreffer på midten av skjermen, men da forsvinner i løpet av 1 sekund....

Noen som har noen råd?
    Hva slags billedeoppløsning bruker du fra pc,n til tv,n!!Mulig det ligget et eller annet her!! Og tv,n er den full hd??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd 800*600 er det vel, og 1024*768.... Tv'en har full HD.. er en LED tv

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøk å sette oppløsningen til 1920x1080 og 50hz

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt tidligere går det nok på oppløsningen på pc`n din dette. Jeg har likedan tv som deg, og reagerte på akkurat det samme (men dette er nok et generelt problem så lenge pc og tv har ulik oppløsning).
    Det som skjer er at du kjører samme oppløsning på pc og på tv`n, da jeg regner med du "kloner" pc-bildet ditt på tv`n. Hvis du derimot velger "dualview", altså slik at tv`n opererer som en egen skjerm, kan du styre oppløsningen selv på denne. På det viset går dermed forstyrrelsene bort

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •