Er Philips 42PF9945 noe tess?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Philips 42PF9945 noe tess?

Peakman hadde så rett om at philips kom til å slenge ut en god pris i forbindelse med fotball bølgen.
    Men er denne plasman noe tess?

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hum. Ble ikke akkurat imponert:

Features
    Flat Panel Type Plasma Screen Size 42 in. Aspect Ratio 4:3, 16:9 Enhanced Display Resolution 852 x 480 Built-In Tuner Yes Audio Type Virtual Surround Surround Sound Type Dolby Digital / Dolby Prologic Aspect Ratio 4:3, 16:9 Enhanced Comb Filter Digital 2-Line Flat Panel Type Plasma Display Resolution 852 x 480 Diagonal Screen Size 42 in. Contrast Ratio 700:1 Viewing Angle 160 degrees Brightness 600 cd/m2 Depth 3.54 in. Height 25.35 in. Width 45.83 in.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Hum. Ble ikke akkurat imponert:

Features
    Contrast Ratio 700:1
    Nei, dette er ikke noe å samle på!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet den ganske mye og selv om spesifikasjonene kanskje ikke er imponerende så er den klart bedre enn sin storebror 9965.

Blant annet på sortnivå og panorering. I tillegg er den progressiv komponentingang som ikke 9965 har.

Og selvsagt har jeg rett :wink:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom en elektronikkforretning idag og kikket på TV'n de hadde på tilbud. De hadde den hengende på veggen sammens med ca 10 andre flate apparater. Du får stikke innom når du drar fra jobb å gjøre opp din egen mening om de. Du jobbet vel rett ved dem.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du har rett da jeg akkurat har vært hos en elektronikkforretning i Larvik og sikret meg 1 av 2 modeller de får mandag til uken. ca. 25000,- må jo unektelig være en bra pris?

På hvilke punkter mener du den er bedre enn 9965 ? og hva er progressiv komponent inngang ?

Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Jeg har testet den ganske mye og selv om spesifikasjonene kanskje ikke er imponerende så er den klart bedre enn sin storebror 9965.

Blant annet på sortnivå og panorering. I tillegg er den progressiv komponentingang som ikke 9965 har.

Og selvsagt har jeg rett :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar gjerne imot litt ekstra informasjon om du har noe sammenlikningsgrunnlag...

Er denne skjermen helt ny siden det er umulig å finne noe informasjon om den på www.philips.com ?

Var innom Elkjøp idag og kikket på TV'n de hadde på tilbud. De hadde den hengende på veggen sammens med ca 10 andre flate apparater. Du får stikke innom når du drar fra jobb å gjøre opp din egen mening om de. Du jobbet vel rett ved dem.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke 9945 en eldre utgave enn 9965? Ser at 9975 også finnes. Er det ikke slik at jo høyere nummer, jo nyere modell?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9945 er nyere enn 9965.

Progressiv komponentinngang er inngang hvor man kan få et progressivt signal fra en DVD spiller.

Mer om progressivt i denne guiden

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9945 er nyere enn 9965.
    Det skal ikke være lett å følge med her, nei....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk da er jeg litt mere med :-)

Du kan ikke komme med noe mere informasjon rundt 9945 da? Har aldri sett den jeg bare bestilte fordi det var så billig. Så jeg håper den er bra...
    Har en kompis som nettopp kjøpte en 37" 9965 til 38000,- vil du si at 42" 9945 kan måle seg rent bildemessig dersom man ser bildet på digital parabol eller DVD?

9945 er nyere enn 9965.

Progressiv komponentinngang er inngang hvor man kan få et progressivt signal fra en DVD spiller.

Mer om progressivt i denne guiden

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si at då får bedre bilde enn kompisen din da den TV'n har et dårliger panel hvor det sorte ikke blir like sort + at du får natrual motion uten pixel pluss.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter faktisk selv og vurderer "... 37" 9965 til 38000...", men blir jo litt i tvil etter Peakmans "råkjør" mot xx65 utgavene og PixelPlus.

Spørsmål til Peakman: Liker du, eller misliker du, skarpe bilder? Grunnen til mitt spørsmål er at noen foretrekker bildekvalitet á-la "soft" og andre av oss foetrekker "hard".

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da håper jeg virkelig vi har samme bildesmak... Vet du tilfeldigvis om det følger med en aluminiumsprofil til å dekke kablene opp til TV med? Kan jo ikke være mye pent å se på alle de ledningene som skal opp til tuneren/skjermen?

Takk for svar så langt Peakman...

Jeg vil si at då får bedre bilde enn kompisen din da den TV'n har et dårliger panel hvor det sorte ikke blir like sort + at du får natrual motion uten pixel pluss.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Sitter faktisk selv og vurderer "... 37" 9965 til 38000...", men blir jo litt i tvil etter Peakmans "råkjør" mot xx65 utgavene og PixelPlus.

Spørsmål til Peakman: Liker du, eller misliker du, skarpe bilder? Grunnen til mitt spørsmål er at noen foretrekker bildekvalitet á-la "soft" og andre av oss foetrekker "hard".
    Jeg liker normalt skarpe bilder. Det som jeg misliker med Pixel Pluss er de digitale artifaktene det medfører. (men det går ann å sla av på 9965, men da forsvinner også natural motion) Det skal sies at de digitale artifaktene ikke vises på lang avstand. Pixel Pluss ser imponerende ut ved første blikk, men ved film så blir det unaturlig skaprt. Blir dokumentarfilm aktig. At 9965 ikke har komponent inngang anser jeg som en skandale.

Fordelen med 9965 er hvis du skal bruke PC. Da får du betraktelig høyere oppløsning på 9965. Ser de selger 42" 9965 til 39995 nå på Elkjøp.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredde
    Da håper jeg virkelig vi har samme bildesmak... Vet du tilfeldigvis om det følger med en aluminiumsprofil til å dekke kablene opp til TV med? Kan jo ikke være mye pent å se på alle de ledningene som skal opp til tuneren/skjermen?

Takk for svar så langt Peakman...

Det følger med skinner for å dekke kabler ja. De fleste som jeg har sammenlignet med har vært enig om at 9945 har bedre bilde. Pixlene er større på 9945 enn på 9965 men det vises ikke på avstand over 1.5 meter (med mitt syn)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal sies at de digitale artifaktene ikke vises på lang avstand. Pixel Pluss ser imponerende ut ved første blikk, men ved film så blir det unaturlig skaprt. Blir dokumentarfilm aktig. At 9965 ikke har komponent inngang anser jeg som en skandale.
    Mitt valg er i såfall 37" da 42" blir for stort i en stue (har jo hjemmekino i kjelleren).

Husk at det finnes ikke dumme spørsmål... ops: : Er plasmaer kompatible med inn-signaler via komponent som er progressive, fra f. eks. en 963SA, eller omgjøres komponentsignalene progressive i selve plasmaen?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9945 takler progressiv komponent PAL og NTSC.

Den takler ikke interlaced komponent. PS bildet flimrer litt ved progressiv input. I testetn på DINSIDE av LG så hadde de funnet ut at den ikke funker på progreesiv PAL.

Jeg har desverre ikke fått testet om forsinkelsesproblemen er forskjellig om man kjører inn RGB via SCART eller progressiv

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS bildet flimrer litt ved progressiv input.
    Morsomt, da hele tanken til progressive signaler er at det skal være flimmerfritt :shock:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    PS bildet flimrer litt ved progressiv input.
    Morsomt, da hele tanken til progressive signaler er at det skal være flimmerfritt :shock:
    Har aldri hørt at det er grunnen nei. :wink: Generelt så flimrer det mer med progressiv scan grunnet at man går over til 50Hz og ikke har 100Hz eller 88Hz eller hva som brukes på det aktuelle apparatet. I utgangspunktet burde det gå fint å lage et apparat som bruker 100Hz med progressivt.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •