Er Philips 42PF9945 noe tess? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Øhhh...nå snakker vi enten forbi hverandre, eller så har jeg misforstått fordelen med progressive signaler :shock:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med progressiv scan er at linjene blir tettere (gjelder ikke plasma, LCD, DLP)
    og at man slipper kameffekten siden delbildene kan komme fra forskjellige tidspunkt. Se bildet under og klikk på det for å lese guide.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med antall gråtoner & farger i 9945'en? Vil det være synlige overganger i fargene, fex i mørke partier for "normale mennesker"? Er det stor forskjell på denne og en Panasonic PA30 fex? Eller det det bare kontrasten som skille de to skjermene?

Ser forøvrig i følgende lenke at kontrasten på 9945'en er 1000:1 :
    http://www.comet.co.uk/comet/html/cache/178152.html

Her står det forøvrig at modellen ikke har tuner, stemmer det?

Mvh
    Harald

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si etter å ha montert min nye 9945 at jeg er meget fornøyd....

Eneste som jeg har å utsette er hvis kamera sveiper fort fra høyre til venstre eller motsatt så får man små antydninger på slep/graderinger i hudtoner.
    Noen som vet om dette kanskje kan justeres bort?

Ellers så er jeg meget fornøyd med kjøpet. 42" er stort og så henger jaggu bildet på veggen. (drømt om dette noen år :-))

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med den nye tv'n.
    Har lyst til å kjøpe meg denne jeg også.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i dag på Elkjøp for å se på CRT-TV, plasma-TV og LCD-TV. Så også på 42PF9945.

Når det gjelder 42PF9945 fikk jeg switchet mellom DVD (Istid) og analog TV-sending. Nå er vel ikke signalkvaliteten den beste i slike butikker, men signalene er vel omtrent like for de TV-ene som var utstilt.

Ble positivt overrasket over 9945 på DVD, men skuffet over kvaliteten på TV-sendingene. Her måtte man stille skarphet ned til 0 for at det skulle bli akseptabelt.

Men MÅTTE jeg ha en plasma IDAG, ville jo en 9945 til dagens pris helt klart være et godt kjøp...ingen tvil om det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Jeg har testet den ganske mye og selv om spesifikasjonene kanskje ikke er imponerende så er den klart bedre enn sin storebror 9965.

Blant annet på sortnivå og panorering. I tillegg er den progressiv komponentingang som ikke 9965 har.

Og selvsagt har jeg rett :wink:
    9965 har progressiv scan. Hva er forskjellen på progressiv scan og progressiv component inngang? Er vel ikke noe vits å ha progressiv scan hvis man ikke har inngang for det?

Vær snill å forklar dette for meg ops:

Newcomer storole sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Var i dag på Elkjøp for å se på CRT-TV, plasma-TV og LCD-TV. Så også på 42PF9945.

Når det gjelder 42PF9945 fikk jeg switchet mellom DVD (Istid) og analog TV-sending. Nå er vel ikke signalkvaliteten den beste i slike butikker, men signalene er vel omtrent like for de TV-ene som var utstilt.

Ble positivt overrasket over 9945 på DVD, men skuffet over kvaliteten på TV-sendingene. Her måtte man stille skarphet ned til 0 for at det skulle bli akseptabelt.

Men MÅTTE jeg ha en plasma IDAG, ville jo en 9945 til dagens pris helt klart være et godt kjøp...ingen tvil om det.
    Hei!

Huff!! ALLE butikker viser som regel animerte filmer på Plasma / LCD! Dette er fordi vi ikke forventer å se så mange fargetonefeil på animerte filmer!! Bildet ser egentlig bra ut på alle LCD/Plasma med animert film! SALGSTRIKS!!!

9945 har så ”innihælvetes” med farge graderinger! Se for eksempel på bilder med skyer / tåke! Er det normalt at en sky eller et tåketeppe består av en til to farger?? Jeg bare spør. Er det virkelig vært så mye dårligere billedkvalitet for skrytefaktoren. Alle som kommer på besøk for å se bildet ler seg i hjel på vei hjem?!?!? Det kan i så fall anbefales at det vises animertfilm for å prøve å "imponere" tilskuerne.

Bildet på 9945 er rett å slett for dårlig. Vær nå litt kresen når Dere skal utstyre stuen med noe nytt!! Please!! Ikke hjelp produsentene å få solgt makkverk.

Jeg har tidligere vist min negative holdning til mitt eierskap av LG 42PZ45v. (Noe som førte til at den ble returnert) Denne får du for 23.000-, og er ET HAV foran i billedkvalitet! Den er så mye bedre enn 9945'en at det gjør ondt! Den har i tillegg FARGER som SPRUDLER. Det har IKKE 9945'en. Kjøp heller den vist du må ha ny FLATTV. TV-tuneren til LG'en koster 3 laken, så totalt blir det ikke rare forskjellen!!!! Det ene lakenet gir så mye mer, at det er … huff – Det jeg vil anbefale er å kjøpe med et Videokort slik at du får komponent innganger!

Jeg stiller meg litt undrene til at kjøpere ikke er mer kresen i bruken av penger... Jeg venter i iver på at Panasonics nye modeller ankommer Norge!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er korrekt at 9945 har 8 bits farvedybde som fører til noe graderinger i hudtoner.

Hvilken tilkoblingsmåte har du testet 9945 på?

Men til 25k så syns jeg det er et bra kjøp. Har ikke sammenlignet med LG sitt apparat.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Det er korrekt at 9945 har 8 bits farvedybde som fører til noe graderinger i hudtoner.

Hvilken tilkoblingsmåte har du testet 9945 på?

Men til 25k så syns jeg det er et bra kjøp. Har ikke sammenlignet med LG sitt apparat.
    1. "Noe graderinger", er vell et lite "understatement"! Denne viser mer enn LG'ens 8 bit prosessering... Til og med Panasonic's 10 bit viser graderinger...
    2. Philips 963SA - Komponent!
    3. Ikke i forhold til LG'en!!!! Det er et hint at Elkjøp faktisk HAR denne modellen... (Jeg har ingenting mot Philips, eier faktisk flest Philips komponenter ...)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns bildet på 9945 er best ved RGB. Da får man benyttet natural motion som ikke LG har.

De selger iallfall ikke LG på elkjøp her i byen. Såvidt jeg har fått med meg. Står ingenting på nettsiden heller.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av storole
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Hei!

Huff!! ALLE butikker viser som regel animerte filmer på Plasma / LCD! Dette er fordi vi ikke forventer å se så mange fargetonefeil på animerte filmer!! Bildet ser egentlig bra ut på alle LCD/Plasma med animert film! SALGSTRIKS!!!

9945 har så ”innihælvetes” med farge graderinger! Se for eksempel på bilder med skyer / tåke! Er det normalt at en sky eller et tåketeppe består av en til to farger?? Jeg bare spør. Er det virkelig vært så mye dårligere billedkvalitet for skrytefaktoren. Alle som kommer på besøk for å se bildet ler seg i hjel på vei hjem?!?!? Det kan i så fall anbefales at det vises animertfilm for å prøve å "imponere" tilskuerne.

Bildet på 9945 er rett å slett for dårlig. Vær nå litt kresen når Dere skal utstyre stuen med noe nytt!! Please!! Ikke hjelp produsentene å få solgt makkverk.

Jeg har tidligere vist min negative holdning til mitt eierskap av LG 42PZ45v. (Noe som førte til at den ble returnert) Denne får du for 23.000-, og er ET HAV foran i billedkvalitet! Den er så mye bedre enn 9945'en at det gjør ondt! Den har i tillegg FARGER som SPRUDLER. Det har IKKE 9945'en. Kjøp heller den vist du må ha ny FLATTV. TV-tuneren til LG'en koster 3 laken, så totalt blir det ikke rare forskjellen!!!! Det ene lakenet gir så mye mer, at det er … huff – Det jeg vil anbefale er å kjøpe med et Videokort slik at du får komponent innganger!

Jeg stiller meg litt undrene til at kjøpere ikke er mer kresen i bruken av penger... Jeg venter i iver på at Panasonics nye modeller ankommer Norge!
    Hmm, har denne på veggen i stua nå og kjenner meg absolutt ikke igjen i det du beskriver... Ja der er antydninger til gradering ved hud og rask horisontal bevegelse men det har du også på dyrere skjermer så det er ikke noe argument for å ikke kjøpe denne...

Hjelpe produsentene med å få solgt makkverk sier du? Dette er en av de nyere modellene til Philips og koster i snitt 35000,- i butikker i UK som er kjent for å være billige. Så noe makkverk stiller jeg meg tvilende til at det er.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med makkverk, mener jeg ikke at Philips'en er noe verre enn de andre.

Det jeg mener er at 90% ++ av alle plasma skjermene er makkverk. Jeg forstår ikke at noen kan sitte å NYTE film med slike artefakter. Det kan hende at jeg er kresen. (Har hørt den før...)

Jeg blir sittende å "se" etter feilene i bildet, og irritere meg grønn over disse. Jeg mener at teknologi til 30 laken bør være MYE bedre! Kan ikke si at dette er "fine" tv'er som jeg til stadighet hører. Fin å se på dekorisk ja, fin å se TV/Film på, nei!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, skal ha meg en Plasma skjerm med hjelp av feriepengene, men det blir ikke før om ett år, men det er alltid greit å vite hva man skal shoppe, så planleggingen har startet nå.

Den jeg har sett mest på er Philips sin 37" (tipper det er kommet mange nye modeller når jeg kjøper), men jo større jo morsommere, så en 42" hadde jo vært interisant det også (f.eks. 9945 som dere snakker om). Men jeg har ett lite spørsmål til dere som har testet disse skjermene.

En kompis kjøpte JVC sin helt nye 35" med tuner, og bildet er bra nok det, men i mørke bakgrunner så var ikke fargene noe bra, de var helt feil. Er dette normalt, og syntes mye av sånt på Philipsene?

Jeg er mer opptatt av at bildet skal være bra, enn at TVen kan henges på veggen, så jeg har også tenkt tanken på en Toshiba bak projeksjon, Hollywood versjonen på 51" (til ca 25000,-) Vil dette være ett bedre alternativ, ikke tenkt på vinkler og slik, JEG vil alltid sitte i sweet-spot'en.

Anders

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •