Pioneer slutter å lage TV'er! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 193
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 123sub
    Føler jeg har kniven på strupen her. Hadde ikke tenkt å kjøpe flat-TV riktig enda, men jeg har dog alltid vært klar over at jeg skulle ha en Pioneer neste gang. Er Panasonic vesentlig dårligere? Er det lite smart av meg å la være å kjøpe en Pioneer nå og heller kjøpe en Panasonic om 2-3 år? Er Pioneer så mye bedre at det er tvilsomt at Panasonic vil komme opp på Pioneers sitt nivå i overskuelig framtid?
    Flatskjermer om 2-3 år er garantert bedre enn dagens Pioneer. Men hvorfor vente 2-3 år??

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Flatskjermer om 2-3 år er garantert bedre enn dagens Pioneer. Men hvorfor vente 2-3 år??
    takk for svar Hvorfor vente? Egentlig vil jeg ikke det, jeg vil gjerne ha det med en gang, men det er et pengespørsmål. Utstyret jeg har i dag er SD. Kostet totalt ca.50K for 6 år siden. Den dagen jeg bytter, bytter jeg ut alt, som vil si TV, tuner, spiller og lyd, som ikke vil komme på noe mindre enn utstyret jeg har idag. Kort fortalt, det vil for meg koste en god del penger å bytte idag (hvor jeg egentlig "ikke" har råd akkurat nå), samtidig som det ikke vil bli noe problem om 2-3 år.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar Hvorfor vente? Egentlig vil jeg ikke det, jeg vil gjerne ha det med en gang, men det er et pengespørsmål. Utstyret jeg har i dag er SD. Kostet totalt ca.50K for 6 år siden. Den dagen jeg bytter, bytter jeg ut alt, som vil si TV, tuner, spiller og lyd, som ikke vil komme på noe mindre enn utstyret jeg har idag. Kort fortalt, det vil for meg koste en god del penger å bytte idag (hvor jeg egentlig "ikke" har råd akkurat nå), samtidig som det ikke vil bli noe problem om 2-3 år.
    Man må jo ikke bytte alt utstyret på én gang. Det er vel heller ganske vanlig å bytte ut én og én komponent og på den måten oppgradere hele kjeden over tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil få utrolig mye glede av å bare bytte til en god flatskjerm. De fleste TV-sendingene er SD uansett, så jeg ser ikke noen grunn til å måtte kjøpe HD tuner bare fordi du kjøper flatskjerm. Hvis den tuneren du har er digital, så blir det kanonbra bilde! Det er heller ingen TV-sendinger med HD lyd, så det er ingen grunn til å måtte kjøpe receiver som støtter dette for å få glede av TVen heller. Unn deg en god flatskjerm, NÅ! ..og ta resten etterhvert som lommeboka blir litt tykkere igjen.

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal tenke på det frem til mars/april, da skulle de få inn flere (som muligens var siste leveranse sa selger).

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal tenke på det frem til mars/april, da skulle de få inn flere (som muligens var siste leveranse sa selger).
    Sikra meg KRP-600M i dag. :-) :-)

(kanskje det blir samleverdi en gang.....)
    ;-)

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vell få ass'n i gir og få bestillt krp-500m da...

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    De fleste TV-sendingene er SD uansett, så jeg ser ikke noen grunn til å måtte kjøpe HD tuner bare fordi du kjøper flatskjerm. Hvis den tuneren du har er digital, så blir det kanonbra bilde!
    Canal Digital leverer 12 kanaler med HDTV per dags dato, så det er nesten utelukkende HDTV-bilder på min skjerm.

Det er mao ingen grunn til mate flatskjermen med SD-sendinger lenger IMO.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ! Det er heller ingen TV-sendinger med HD lyd, )
    hva er HD lyd?

Jeg har Dolby Digital på en rekke kanaler her hos meg, så det er flust av sendinger med 5.1 lyd ihvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Canal Digital leverer 12 kanaler med HDTV per dags dato, så det er nesten utelukkende HDTV-bilder på min skjerm.
    Det er jo noen, men ser man nærmere på hvilke kanaler det er snakk om så er det jo nesten bare dokumetarkanaler og et par filmkanaler. Ingen av kanalen i norgespakka er representert utenom TVN. Men ser du mye dokumentar, så er det jo helt sjef.

Det er mao ingen grunn til mate flatskjermen med SD-sendinger lenger IMO.
    Det er en drøy påstand. Men hvis du bare snakker for deg selv så er det jo greit

Her er ihvertfall 11 gode grunner til at Ola Normann fortsatt mater flatskjermen sin med SD-sendinger:
    NRK1
    NRK3
    NRK3
    TV3
    Viasat4
    FEM
    TV2
    TV2 Zebra
    TV2 Nyhetskanalen
    TVN
    The Voice

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audi_a8
    hva er HD lyd?

Jeg har Dolby Digital på en rekke kanaler her hos meg, så det er flust av sendinger med 5.1 lyd ihvertfall.
    HD-lyd er ukomprimert lyd uten kvalitetstap. Det får du på f.eks Blu-Ray. Dolby Digital 5.1 som sendes på HD-kanalene er digital lyd som er komprimert ned for å ta mindre plass, noe som går ut over kvaliteten.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-lyd er ukomprimert lyd uten kvalitetstap.
    HD-lyd ser ut til å bety forskjellige ting for alle man spør. Etter min mening har ikke tapsfri komprimering noe med HD-lyd å gjøre. HD antyder høyere oppløsning, og det får du ikke bare ved å bruke en tapsfri kodek. Standard for TV og DVD er 16 bits samples med en samplerate på 48kHz. BD kan inneholde lyd med 24 bits samples og en samplerate opp til 192kHz. Dette er en betraktelig høyere oppløsning på lyden, og det gir litt mer mening å snakke om "HD" lyd.

Det får du på f.eks Blu-Ray. Dolby Digital 5.1 som sendes på HD-kanalene er digital lyd som er komprimert ned for å ta mindre plass, noe som går ut over kvaliteten.
    Så vidt jeg vet er ikke DD TrueHD, DTS HD MA eller multikanals ukomprimert PCM tillatte lydkodeker i noen av digital-TV-standardene, uansett om det er SD eller HD, bakkenett, kabel eller parabol. Så jeg ville ikke hatt for store forhåpninger om å få se en kanal som bruker noen av disse kodekene med det første.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    ...Etter min mening har ikke tapsfri komprimering noe med HD-lyd å gjøre. HD antyder høyere oppløsning, og det får du ikke bare ved å bruke en tapsfri kodek.
    Da er vi jo enige. Jeg sa ingenting om tapsfri komprimering.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo noen, men ser man nærmere på hvilke kanaler det er snakk om så er det jo nesten bare dokumetarkanaler og et par filmkanaler. Ingen av kanalen i norgespakka er representert utenom TVN. Men ser du mye dokumentar, så er det jo helt sjef.
    Jeg ser også faktisk ganske mye på TVN HD, C+ Film HD, C+Sport HD og Discovery HD. Disse kanalene utgjøre en ganske stor prosentdel av min tv-tid.
    Men jeg ser jo også (selvsagt) på SD kanaler, og da først og fremst NRK og Norsk TV2.

Her er ihvertfall 11 gode grunner til at Ola Normann fortsatt mater flatskjermen sin med SD-sendinger:
    NRK1
    NRK3
    NRK3
    TV3
    Viasat4
    FEM
    TV2
    TV2 Zebra
    TV2 Nyhetskanalen
    TVN
    The Voice
    Nå er det faktisk stor forskjell på SD og SD..
    Gammelt kildemateriale i lav bitrate på TV3 ser aldri bra ut. Mens når NRK og TV2 sender serier i høy bitrate kan man nærmest se at de er produsert i HD selvom de nevnte kanaler viser nedskalerte versjoner.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-lyd ser ut til å bety forskjellige ting for alle man spør. Etter min mening har ikke tapsfri komprimering noe med HD-lyd å gjøre. HD antyder høyere oppløsning, og det får du ikke bare ved å bruke en tapsfri kodek. Standard for TV og DVD er 16 bits samples med en samplerate på 48kHz. BD kan inneholde lyd med 24 bits samples og en samplerate opp til 192kHz. Dette er en betraktelig høyere oppløsning på lyden, og det gir litt mer mening å snakke om "HD" lyd.
    "HD lyd" er bare et markedsføringstricks som ikke har noen definert teknisk standard ihvertfall. I daglig tale brukes det klart om både lossless lyd og flere bits/KHz.

Du kan mate Dolby Digital innkodern med langt flere bits en 16 også på DVD btw.

Så vidt jeg vet er ikke DD TrueHD, DTS HD MA eller multikanals ukomprimert PCM tillatte lydkodeker i noen av digital-TV-standardene, uansett om det er SD eller HD, bakkenett, kabel eller parabol. Så jeg ville ikke hatt for store forhåpninger om å få se en kanal som bruker noen av disse kodekene med det første.
    Tviler på at noen av distributørenen noen gang vil kaste bort bit på lossless pakket lyd. Til det er fristelsen til å komprimere mest mulig = flest mulig kanaler på den tilgjengelig båndbredden for stort. DEt er jo en av årsakene til at Dolby lanserte Dolby Digital Plus. Med den algorimtmen kan du bruke enda færre bit en vi kjenner fra DVD-V til å overføre 5.1 lyd.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er hovedkanalen Discovery så du har selvsagt rett i det, med Discovery HD, NG HD og History Channel HD så har jeg egentlig ganske mye å velge i bare innenfor den genren på 3 kanaler. At resten av allmuen i Norge foretrekker Hotel Ceasar får være deres eget problem. Har du sunne tv vaner derimot kan du se på HDTV 24/7 nå!

Ellers så går jo det meste av nye amerikanske serier og filmer på TVN i HD nå, så det er at greit alternativ når jeg trenger noe annet. Har også SVT i HD. At ikke NRK og TV2 kan gjøre som TVN (og SVT) er jo i seg selv en skam spør du meg. Sånn sett så bidrar jo bare RiksTV til å bremse den teknologiske utviklingen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM

Nå er det faktisk stor forskjell på SD og SD..
    Gammelt kildemateriale i lav bitrate på TV3 ser aldri bra ut. Mens når NRK og TV2 sender serier i høy bitrate kan man nærmest se at de er produsert i HD selvom de nevnte kanaler viser nedskalerte versjoner.
    Programinnhold som et fotografert digitalt de siste årene (selv i SD) ser jo utrolig clean og skarpt ut det er helt sikkert. Mens derimot materiale fra feks 80-tallet ser jo helt for grusomt ut. Satt å så på deler av Live Aid konserten fra midten av 80-tallet på DVD her om dagen og det var jo nesten helt ubrukelig bildekvalitet.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Sikra meg KRP-600M i dag. :-) :-)

(kanskje det blir samleverdi en gang.....)
    ;-)
    Hey, kanskje første tv en har kjøpt seg som vil stige i verdi???

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Programinnhold som et fotografert digitalt de siste årene (selv i SD) ser jo utrolig clean og skarpt ut det er helt sikkert. Mens derimot materiale fra feks 80-tallet ser jo helt for grusomt ut. Satt å så på deler av Live Aid konserten fra midten av 80-tallet på DVD her om dagen og det var jo nesten helt ubrukelig bildekvalitet.
    Og hva har dette med subject å gjøre (At Pioneer slutter å lage TV'er)? *Bare lurer* :???:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo helt OT nå, men om jeg får lov til å kommentere dette: Smaken er som kjent som baken; flertallet ønsker kvantitet, noen ønsker kvalitet.
    Dessverre så prioriterer TV-selskapene antall kanaler og programmer å velge mellom fremfor bitrate.
    Forøvrig ros til CD grunnet TV-Norge i HD, dette er jo en kanal mange faktisk ser på til daglig.
    At noen storkoser seg med å se på dokumentarer i HD 24/7; Bra for dem! Men håper det går fremover med kvaliteten på de "vanlige" kanalene også.

Tilbake til topic: Jeg tror vi får se mye gode TV'er fremover, selv om kongen av dagens skjermer dør.

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •