Pioneer slutter å lage TV'er! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 193
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Spørsmålet er jo om Pioneer også trekker seg fra Blu-ray-markedet? De snakker jo også om å finne noen til å produsere "DVD-spillerne" for seg, og da vet jeg ikke om det inkluderer Blu-rayene også...

Finanskrisen har dessverre slått nærmest "urettferdig" ned på alle japanske produsenter ettersom den kraftig styrkede Yenen, og ikke minst i kombinasjon med en svekket dollar, har bidratt til enormt fall i etterspørsel, som i sin tid er forsøkt botet på ved å ta mye av kurstapet med påfølgende giganttap... De sliter jo maks alle sammen der borte nå, vi får bare håpe det ikke faller helt sammen, for vi AV-entusiaster ønsker jo selvsagt velkommen alle de flotte innovasjonene disse japanerne har solgt oss i tiden frem til nå!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Ser vel egentlig ikke noen problemer med å kjøpe en Pioneer plasma nå, fortsatt kjøpsloven som gjelder i Norge. Og Pioneer fortsetter jo som selskap, selv uten tv-produksjon, så en grad av ettermarkedsstøtte og service bør man fremdeles kunne få de neste årene til sin Kuro-skjerm.

Men visstnok er lagrene allerede kjørt ned samtidig som produskjonen har vært liten i det siste så man bør kanskje ikke regne med noe stort tilbudssalg fra Pioneer sin side. Spørs jo mer på hva kjedene/butikkene har på sine lager og hva de vil bli kvitt av utstillingsmodeller og rester.
    Vi får se hva det blir til når jeg kommer så langt at jeg skal gå til investering av noe slikt, ellers synes jeg det er synd at de skal legge ned denne flotte tv delen sin. De kunne kanskje gjort noe med prisene sine fra første stund, så hadde dem ikke tapt så mange penger men det er jo opp og ned i alle bransjer.

Det er vel ikke snakk om noe nedgang på service delen til Pioneer da? Er ikke så fett å sitte med en tv det ikke kan lages deler til.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GrEmLiNgS
    å er vi litt eplekjekke uti ettermiddagstimene 8)

jeg holder faktiskt fortsatt på det jeg sa

så får vi jo se!
    I så fall er du totalt uten troverdighet.

Det er veldig tøffe tider om dagen og tankene går til de 10000 ansatte i Pioneer som mister jobbene sine.

Forhåpentligvis kan Samsung og Panasonic bidra til at vi fortsatt får gode plasma-TV´er i årene som kommer. Men uten Pioneer som lokomotiv for kvalitet, frykter jeg at utviklingen ikke kommer til å gå like raskt som det har gjort de siste årene.

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Spørsmålet er jo om Pioneer også trekker seg fra Blu-ray-markedet? De snakker jo også om å finne noen til å produsere "DVD-spillerne" for seg, og da vet jeg ikke om det inkluderer Blu-rayene også...
    Det står optical disc business i pressemeldingen, så det gjelder antagelig Blu-ray spillere også...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phil Hilton (Avforums.com) snakket med Jim Catcheside (Pioneer GB) i dag tidlig. Oppsummering følger under:

"So there you have it, some clarification from this morning’s announcement and to summarise;

The announcement only affects KURO Plasma, LCD and front projection products.

The company will still be stocking and selling their plasmas in the UK until the end of the year (or until stocks last) .

Audio and audio-visual amps, receivers, integrated systems, speakers and BD Players are not affected by today’s announcement and will continue as normal.

All warranties and after sales advice will be honoured well after production finally stops on the KURO products."

AVForums.com - View Single Post - KURO is dead! A sad day for AV Fans….

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio and audio-visual amps, receivers, integrated systems, speakers and BD Players are not affected by today’s announcement and will continue as normal.
    Dette er fin musikk...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pressemelding fra Pioneer sin egen norske hjemmeside:

Pioneer pressemelding: 12. februar 2009 - Pioneer Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å er vi litt eplekjekke uti ettermiddagstimene 8)

jeg holder faktiskt fortsatt på det jeg sa

så får vi jo se!
    Det beste du kan gjøre er å bytte nick og ikke være så eplekjekk i fremtiden!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Det beste du kan gjøre er å bytte nick og ikke være så eplekjekk i fremtiden!
    hehe så så! epplis du også i nattetimene

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Voks opp folkens...

Håper det ordner seg etterhvert jeg for Pioneer og tv avdelingen dems når økonomien stabiliserer seg eller evnt Panasonic tar over skuta med KURO serien.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    I pressemeldingen står det jo blant annet dette:

In the optical disc business, we are considering measures for improving profitability, including forming a joint venture.

Looking ahead, Pioneer will develop Home Electronics business centered on three areas, namely audio products, DJ equipment and cable TV set-top box businesses. We will focus on our specialization in “sound,” as we take advantage of our extensive audio technologies and expertise developed over the years to develop new business domains.

På Pioneer Norges sider så fremheves også audio A/V-produkter som noe de skal satse videre på. Selv om det for så vidt kommer lyd ut av en BD-spiller, så vil jeg vel ikke karakterisere dette som et audioprodukt. Så jeg vil anta at BD-spillerne vil slå følge med DVD-spillerne til det nye selskapet de vil sette opp sammen med hvem-det-nå-blir.

Det jeg er mest spent på er egentlig hva de mener med considering measures for improving profitability. Hvis de ikke kommer frem til tiltak som forbedrer inntjeningen nok, hva vil de da gjøre med DVD/BD-satsingen sin? Bite tenna sammen og fortsette å ta tapet? Eller vil de legge ned hele avdelingen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe så så! epplis du også i nattetimene
    Kom nå heller med infoen du har om at det bare er tull at produksjonen legges ned og andre ting og påstander du har skrevet her!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Kom nå heller med infoen du har om at det bare er tull at produksjonen legges ned og andre ting og påstander du har skrevet her!
    gi meg en god grunn til at jeg skulle gidde det? blir jo bare mottatt negativt uansett...

jeg har allerede tidligere i tråden utdypt at jeg ikke burde sagt så mye som jeg gjorde.

vi får se hva som skjer 8)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det jeg er mest spent på er egentlig hva de mener med considering measures for improving profitability. Hvis de ikke kommer frem til tiltak som forbedrer inntjeningen nok, hva vil de da gjøre med DVD/BD-satsingen sin? Bite tenna sammen og fortsette å ta tapet? Eller vil de legge ned hele avdelingen?
    De har selvfølgelig kontinuerlig forsøkt å bedre inntjeningen. Når en slik ordlyd benyttes i en offisiell uttalelse, betyr det nesten garantert at de på en eller annen måte vil kvitte seg med tapsforetaget. Da er spørsmålet om de finner en kjøper, eller om det legger ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DinSide Data - - Det er slutt - 10.000 ansatte må gå i Pioneer.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gi meg en god grunn til at jeg skulle gidde det? blir jo bare mottatt negativt uansett...

jeg har allerede tidligere i tråden utdypt at jeg ikke burde sagt så mye som jeg gjorde.

vi får se hva som skjer 8)
    Du vet ingen ting, tør ikke innrømme at du tok feil og er heller ikke mann (kvinne?) til å så frem under eget navn.

Det som evt er interresant i Pioneers flatskjermteknologi kommer til å havne i Panasonics apparater i 2010. Det er allerede annonsert.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analysts: Pioneer's TV Business Was Unsustainable - 2/12/2009 2:30:00 PM - TWICE

"Analysts: Pioneer's TV Business Was Unsustainable"

"“The brand was not doing well and was not gaining traction with consumers despite their superior quality, mainly because of their higher prices,” observed Riddhi Patel, iSuppli TV systems principal analyst."

"For June 2008, 60 percent of consumers in the $200,000-and-higher income bracket bought a flat-panel TV that was priced less than $1,500, according to Patel. In contrast to that, in Dec 2008, almost 60 percent consumers in the same income bracket bought a TV that was less than $1,000. “Now there could be some impact of the economy as well, but, overall, the trend is that if consumers perceive the picture quality of two sets at par, they tend to go with the lower-priced set.” Retail prices for Pioneer/Kuro-branded plasma sets generally exceed $2,000 for 50-inch models, while Elite models are significantly higher."

Pioneer skulle brukt sin påståtte overlegne kvalitet til å kapret markedsandeler på et mer normalt prisnivå, istendefor forsøkte de å prise teknologien over det markedet var villig til å betale.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Det som evt er interresant i Pioneers flatskjermteknologi kommer til å havne i Panasonics apparater i 2010. Det er allerede annonsert.
    Har du link, evt. kilde til dette? Ikke at jeg mistror deg, jeg er bare nysgjerrig.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Har du link, evt. kilde til dette? Ikke at jeg mistror deg, jeg er bare nysgjerrig.
    Ja, det står jo på forrige side i denne tråden! ;-)

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1133930

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler jeg har kniven på strupen her. Hadde ikke tenkt å kjøpe flat-TV riktig enda, men jeg har dog alltid vært klar over at jeg skulle ha en Pioneer neste gang. Er Panasonic vesentlig dårligere? Er det lite smart av meg å la være å kjøpe en Pioneer nå og heller kjøpe en Panasonic om 2-3 år? Er Pioneer så mye bedre at det er tvilsomt at Panasonic vil komme opp på Pioneers sitt nivå i overskuelig framtid?

Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •