Pioneer slutter å lage TV'er! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 193
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren

Vi får håpe Panasonic blir er verdig arvtaker!
    Panasonic neoPDPeco Kuro! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer slutter med TV-produksjon

Så er det altså et faktum, etter de siste ukers spekulasjoner kom i dag beskjeden mange hadde fryktet: Pioneer ser seg nødt til å legge ned all TV-produksjon innen utgangen av mars 2010.

Pioneer viser i en pressemeldingen til at man har blitt hardt rammet av de urolige økonomiske tidene. Sparetiltak og slanking av staben med til sammen 10.000 faste og midlertidige stillinger i løpet av fjoråret har ikke vært tilstrekkelig til å veie opp for tapene. Ei heller at man i fjor valgte å avslutte egenproduksjon av plasmapaneler, og Pioneer forventer et rekordtap for regnskapsåret 2009 når tallene legges frem i mars.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sukk :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    r.i.p

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gikk mine Pioneer drømmer i dass, kjøper ikke tv fra en fabrikat som ikke eksisterer fra neste år. Dette er triste nyheter for alle som har latt seg begeistre av Pioneer's flotte design og tv'er, får håpe dem kan komme tilbake sterkere ved et seinere tidspunkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Da gikk mine Pioneer drømmer i dass, kjøper ikke tv fra en fabrikat som ikke eksisterer fra neste år. Dette er triste nyheter for alle som har latt seg begeistre av Pioneer's flotte design og tv'er, får håpe dem kan komme tilbake sterkere ved et seinere tidspunkt.

hvorfor ikke?

dem skriver jo i presse meldingen sin at deler og drit selvsagt skal være tilgjengelig for de mange fornøyde kunder som til nå har kjøpt tv.

og hvorfor tenke på det i det hele tatt når det så og si ikke er feil med produktene?

på en annen side er det jo "nå" det er gøy å kjøpe noe som ingen andre har om noen år =)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst veldig synd for Pioneer og deres tilhengere.

Men jeg føler at man hopper litt fort til konklusjoner her som ikke er tatt i kunngjøringen (viser da til pdf'er de har gitt ut).

Og de som ikke ønsker å kjøpe en Pioneer i dag gjør et dumt valg, man får jo utrolig god kvalitet til utrolig rimelig pris nå - Og man kan være rimelig trygg på at Pioneer vil kunne tilby support i levetiden til produktet.
    "However, the Company will continue to provide after-sales services even
    after the withdrawal."

For det første.
    Det står bare at det er snakk om "in-house" utvikling/produksjon av display.
    Ikke noe om hvorvidt avtalen med panasonic vil fortsette/gjennomføres. Ei heller om de kanskje vil overføre all kunskap til panasonic - eller om de vil ta med seg teknologien i graven.

Det er altså rom for at kvaliteten i produktene kan leve videre...
    Så om man ikke er fanatisk med tanke på å måtte se pioneer logoen, så er vel det en god nyhet om det blir videreført?

Uansett vil jeg tro at det er en del folk som nå blir ledige som blir snappet opp av f.eks. Panasonic til å jobbe videre.

For det andre.
    Kunngjøringen er rimelig vag i en del formuleringer og rett og slett motstridende på ett punkt også.
    F.eks. :
    "Through this process, Pioneer aims to transform itself into an enterprise
    centered on the Car Electronics business."

Jaha?
    Det står da vitterlig at de skal satse på mer enn bare bilstereo...
    "Looking ahead, Pioneer will develop Home Electronics business centered on three areas, namely audio products, DJ equipment and cable TV set-top box businesses." (hvor bilstereo ikke er nevnt direkte, men nok havner inn under audio products - men det betyr jo at de holder øvrige audio produkter i live også... inntil de sier noe annet.)

Og for det tredje. (som rettnok ikke har med dispaly og denne forumdelen å gjøre men relevant likevel synst jeg)
    "In the optical disc business, we are considering measures for improving profitability, including forming a joint venture."
    Her er det altså ikke snakk om å gi seg, men i "verste fall" gå sammen med et annet selskap (sharp har jo vært nevnt her tidligere).

Så ja, trist, men ikke helsvart for teknologien/kvaliteten etter mitt skjønn så langt utifra hva vi har fått av informasjon.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av d4rg0
    Først og fremst veldig synd for Pioneer og deres tilhengere.

Men jeg føler at man hopper litt fort til konklusjoner her som ikke er tatt i kunngjøringen (viser da til pdf'er de har gitt ut).

For det første.
    Det står bare at det er snakk om "in-house" utvikling/produksjon av display.
    Ikke noe om hvorvidt avtalen med panasonic vil fortsette/gjennomføres. Ei heller om de kanskje vil overføre all kunskap til panasonic - eller om de vil ta med seg teknologien i graven.
    Eh, det står ganske tydelig at de ikke skal lage et eneste tv-apparat mer:
    http://pioneer.jp/corp/ir/library/an...e_3q09e_02.pdf
    "Complete withdrawal from display business by March 2010"

Fabrikken i England som har bygget apparater for det europeiske markedet (med paneler fra japan) stenger denne måneden. Produksjonen er allerede mer eller mindre avsluttet såvidt jeg har fått med meg.

Det blir ikke noen 10. generasjon produkter eller Pioneer apparater med paneler fra Panasonic. Case closed.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Eh, det står ganske tydelig at de ikke skal lage et eneste tv-apparat mer:
    http://pioneer.jp/corp/ir/library/an...e_3q09e_02.pdf
    "Complete withdrawal from display business by March 2010"

Fabrikken i England som har bygget apparater for det europeiske markedet (med paneler fra japan) stenger denne måneden. Produksjonen er allerede mer eller mindre avsluttet såvidt jeg har fått med meg.

Det blir ikke noen 10. generasjon produkter eller Pioneer apparater med paneler fra Panasonic. Case closed.
    AT DE ikke skal lage mer ja

vi kan da krysse fingrene for at noen andre gjør det kan vi ikke?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Ser vel egentlig ikke noen problemer med å kjøpe en Pioneer plasma nå, fortsatt kjøpsloven som gjelder i Norge. Og Pioneer fortsetter jo som selskap, selv uten tv-produksjon, så en grad av ettermarkedsstøtte og service bør man fremdeles kunne få de neste årene til sin Kuro-skjerm.

Men visstnok er lagrene allerede kjørt ned samtidig som produskjonen har vært liten i det siste så man bør kanskje ikke regne med noe stort tilbudssalg fra Pioneer sin side. Spørs jo mer på hva kjedene/butikkene har på sine lager og hva de vil bli kvitt av utstillingsmodeller og rester.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GrEmLiNgS
    samme hva eller hvor jeg kjenner noen det vil jeg ikke dele ( ja jeg får vell pepper for det )
    det tok meg ivertfall tid og få svar men svaret og kilden er 110% troverdig.
    Ja da, 110% (minst..) troverdig.... :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AT DE ikke skal lage mer ja
    Vi kan krysse fingrene for at noen andre selskaper begynner å lage bedre TVer. Vi kan håpe at andre selskaper kjøper/lisenserer teknologien fra Pioneer. Men, Pioneer trekker seg fullstendig ut av alt som har med TV-produksjon å gjøre, så det er for sent å håpe at Pioneer skal lage TV-apparater med teknologi fra andre produsenter. Det er til og med for sent å håpe at Pioneer skal selge OEM-TVer med et Pioneer-klistremerke på fronten.

Men, hva skjedde, forresten? Var det ikke du som hadde så godt plasserte kilder, som kategorisk benektet at dette skulle skje?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Ja da, 110% (minst..) troverdig.... :roll:
    å er vi litt eplekjekke uti ettermiddagstimene 8)

jeg holder faktiskt fortsatt på det jeg sa

så får vi jo se!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Vi kan krysse fingrene for at noen andre selskaper begynner å lage bedre TVer. Vi kan håpe at andre selskaper kjøper/lisenserer teknologien fra Pioneer. Men, Pioneer trekker seg fullstendig ut av alt som har med TV-produksjon å gjøre, så det er for sent å håpe at Pioneer skal lage TV-apparater med teknologi fra andre produsenter. Det er til og med for sent å håpe at Pioneer skal selge OEM-TVer med et Pioneer-klistremerke på fronten.

Men, hva skjedde, forresten? Var det ikke du som hadde så godt plasserte kilder, som kategorisk benektet at dette skulle skje?

jepp og det tror jeg fortsatt... at andre kan lage tveene med pioneer sine oppskrifter er da fult mulig og også noe pioneer ikke har sagt noe om.

om det da blir pioneer som bli "klistra" i fronten på tveen det vill jo gjennstå å se

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

KURO by Pioneer er garantert borte. Panasonic kan kanskje vært interessert i å kjøpe opp patenter og teknologi, det var jo allerede snakk om teknologioverføring da Panasonic skulle produsere felles paneler. Men da blir det sikkert som en pakkeløsning sammen med Panasonics egen teknologi - og den har kommet langt den også. Mens Pioneer har jobbet med sortnivå har Panasonic forbedret hvittnivå noe utrolig i den nye generasjonen med neoPDP-paneler som vil komme på markedet i år. For alt vi vet kan denne teknologioverføringen fra Pioneer allerede være fortatt:

Jeg må innrømme at jeg ikke klarer å følge 110% med på dette, det sies at neoPDP ikke har noen Pioneer teknologier (noe jeg trodde før), men at det vil komme i 2010-generasjonen (da under betegnelsen neoPDPeco). DEt tar tydeligvis lengre tid å integrere deler av pioneer teknologien i Panasonics paneler. Denne sliden antyder vel egentlig at det er det som kommer:

Du kan jo kjøre babelfish på den japanske siden:
    ƒpƒiƒ\ƒjƒbƒNAÁ”ï“d—Í1/3‚̃vƒ‰ƒYƒ}uNeoPDPecov‚ðŠJ”*

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den infoen er nok riktig.

På Pioneer sin side står det følgende:

"Corporate Announcement: 12 February 2009
    Pioneer has announced that it wishes to primarily focus on car electronics, navigation and audio A/V products.

In the future, Pioneer will concentrate its investments and commercial efforts on these fields as well as on pro-DJ products. As you may know, these are the domains in which Pioneer historically has always held a strong market position with top-class products. New product introductions will follow soon.

This means that Pioneer will withdraw from the flat screen market, both plasma and LCD, by March 2010. We regret that we will no longer be able to offer these highly appreciated products in the future.

Naturally we will continue to guarantee the reputable quality of our products. This also means that the after-sale service will be fully maintained so that all customers will be able to continue to benefit from the applicable Pioneer warranties. In other words, you can continue to count on Pioneer.

We trust that you understand this decision. We thank you for your confidence in the Pioneer products.

The Pioneer Team"

Link til denne: Corporate Announcement: 12 February 2009 - Pioneer Europe

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp og det tror jeg fortsatt... at andre kan lage tveene med pioneer sine oppskrifter er da fult mulig og også noe pioneer ikke har sagt noe om.
    Selvfølgelig er dette en mulighet. Pioneer kommer ikke lenger til å lage noe som helst som har med TVer å gjøre, og da vil det være tullete å ikke prøve å selge Kuro-teknologien. Spørsmålet er bare om noen er interessert i å kjøpe den.

Markedet er på solid fart nedover, og Pioneer tapte penger på plasmaskjermene sine selv når markedet var på sitt mest utopiske høye nivå. Tror du virkelig det er noen som er villig til å ta over dette tapsprosjektet?

Dessuten så er det vel kun tre, fire selskaper igjen som selger plasma nå: Samsung, LG, Hitachi og Panasonic. Hitachi, LG og Samsung har stort sett konkurrert på pris, og de har aldri vært særlig interessert i å levere høyeste kvalitet, så den eneste realistiske kandidaten er Panasonic.

Panasonics neoPDP høres for så vidt veldig lovende ut, men hvor mye Kuro-teknologi som finnes i den, vet jeg ikke. Uansett så sliter Panasonic mer enn nok på egen hånd (de sier vel opp rundt 15000), så jeg tror ikke de er veldig interessert i å produsere high-end TVer som de må selge med tap.

om det da blir pioneer som bli "klistra" i fronten på tveen det vill jo gjennstå å se
    Det skal vel egentlig et lite mirakel til for at ikke hele Pioneer skal gå over ende, så det kan godt hende de blir kjøpt opp av noen, og at de nye eierene vil klistre en Pioneer-logo på TVene de selger. Noen mer realistiske scenarier der nye TVer leveres med Pioneer-logo kan jeg ikke komme på i farten.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var godt vi endelig ble kvitt Pioneer-TVene ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Ferrari har feilslått prising. Det er utrolig få som gidder å betale 3 mill for en bil. Den burde kostet 150.000. Ferrari er helt på trynet.

Og dette er noe du vet etter å ha eid 5 Ferrarier? 2?? 1????...Nei ikke det nei...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RonnyS
    Og dette er noe du vet etter å ha eid 5 Ferrarier? 2?? 1????...Nei ikke det nei...
    Nei, det er noe han lærte da han fikk svart belte i sarkasme.

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •