Pioneer slutter å lage TV'er! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 193
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Det blir bare spekulering og en gåte. Det kan jo være dårlig produksjonsteknikk, men jeg tviler på at et så stort selskap ikke har ressursene som skal til på alle områder.
    Ja, nettopp min tanke.. Men dèt tenker jeg nærmest daglig når jeg ser hvor mange firmaer som meldes å slite økonomisk i disse dager. Den ene merkevaren etter den andre melder store underskudd, selv om de anses å være ledende. Så da blir jo spørsmålet om de har dyre produksjonsmetoder som du nevner..

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    prisingen er ikke feilslått, det koster så mye for den kvaliteten.
    men de burde kanskje satset på lavere kvalitet, da det er det de fleste er fornøyd med.
    Feil,
    Prisingen er feil slått. bare se på Pana/LG/Samsung.Pio har rett å slett ikke klart å få ned prisen, grunnet for høy kostnad på sine paneler.Derfor valgte de å få pana til å lage paneler for seg.(Tanken i alle fall )
    Hva velger folk da en over priset pioneer med pana panel eller en pana??
    Skulle folk ha fått en ekte pioneer måtte de ha shoppa 60" pio.
    Pioneer var jo blant de første med flat tv.Like forbannet har de ikke klart å selge nok tv'er.Når de ikke klarer og selge nok tv'er synker fortjenesten pr tv.
    De hadde like forutsetninger til og få til et kjempe produkt til en uslåelig pris.
    Men de bæsjet på leggen når de ikke senket prisene i takt med alle andre.

R.I.P Pioneer

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GrEmLiNgS
    jeg svarte på det du sa, gjerne du skal lese det du skrev en gang til
    Jeg sier ikke at dem ikke har info. Bare at 100% er alt og mer enn 100% er mer enn alt. Du skrev at de er 110% troverdige..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men dem senket jo prisen som alle andre! pioneer har jo aldri vært så billig noen gang som dem har vært de to siste åra. greit nok enda dyrest men mye billigere enn dem før var uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier ikke at dem ikke har info. Bare at 100% er alt og mer enn 100% er mer enn alt. Du skrev at de er 110% troverdige..
    ahh hehe sånn og forstå beklager! tolket det ikke slik my bad!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Er det grunnen til den enorme prisforskjellen mellom 50 og 60? Panelprodusent?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Ja, nettopp min tanke.. Men dèt tenker jeg nærmest daglig når jeg ser hvor mange firmaer som meldes å slite økonomisk i disse dager. Den ene merkevaren etter den andre melder store underskudd, selv om de anses å være ledende. Så da blir jo spørsmålet om de har dyre produksjonsmetoder som du nevner..
    Hm, søke jobb nå kanskje :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det grunnen til den enorme prisforskjellen mellom 50 og 60? Panelprodusent?
    ikke per i dag nei... alt er pioneer på g9 modellene da også panelene uansett størrelse...

når det gjelder g10 og videre så skal det jo ikke ha noe betydning om pioneer produserer "glasset" selv eller kjøper det fra en annen.
    planen er forsatt å lage aaaall innmat selv fortsatt i kjent pioneer stil

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men de du sammenligner med her, har ikke samme kvalitet, så sammenligningen holder ikke.
    det er ett klart sprang i både bilde og bygge-kvalitet.

Feil,
    Prisingen er feil slått. bare se på Pana/LG/Samsung.Pio har rett å slett ikke klart å få ned prisen, grunnet for høy kostnad på sine paneler.Derfor valgte de å få pana til å lage paneler for seg.(Tanken i alle fall )
    Pioneer var jo blant de første med flat tv.Like forbannet har de ikke klart å selge nok tv'er.Når de ikke klarer og selge nok tv'er synker fortjenesten pr tv.
    De hadde like forutsetninger til og få til et kjempe produkt til en uslåelig pris.
    Men de bæsjet på leggen når de ikke senket prisene i takt med alle andre.

R.I.P Pioneer

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    R.I.P Pioneer
    Hmmm.. Mener du nå seriøst at en Pioneer TV ikke er bedre enn en Panasonic TV i tilsvarende størrelse?

Jeg skjønner jo at panelet nødvendigvis må være det samme dersom de benytter seg av nøyaktig samme panel. Men uten å være ekspert så kan jeg da tydelig se forskjell når jeg vurderer disse i butikken, der de ferdige resultat kan skues..

Er jeg ute å kjøre så korriger meg gjerne, men mine øyne lyver sjelden (tror jeg)..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. Mener du nå seriøst at en Pioneer TV ikke er bedre enn en Panasonic TV i tilsvarende størrelse?

Jeg skjønner jo at panelet nødvendigvis må være det samme dersom de benytter seg av nøyaktig samme panel. Men uten å være ekspert så kan jeg da tydelig se forskjell når jeg vurderer disse i butikken, der de ferdige resultat kan skues..

Er jeg ute å kjøre så korriger meg gjerne, men mine øyne lyver sjelden (tror jeg)..
    les alt fra det andre også poster da så slipper jeg å skrive flere ganger samme greia!

modellene du ser i dag er reinspikka pioneer vare! det er neste generasjon som kommer med "glassplate" fra panasonic! alt annet er pioneer... kun glasset altså panelet som kommer fra panasonic.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    les alt fra det andre også poster da så slipper jeg å skrive flere ganger samme greia!

modellene du ser i dag er reinspikka pioneer vare! det er neste generasjon som kommer med "glassplate" fra panasonic! alt annet er pioneer... kun glasset altså panelet som kommer fra panasonic.
    Sorry mann. Da er vi på bølgelengde.. (mitt svar var en respons til Beemer, men ser nå at mange har postet innen samme tidsperiode. Uansett, så var det Beemers innlegg jeg responderte på)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry mann. Da er vi på bølgelengde..
    :-D 8)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D 8)
    phew.. ble et øyeblikk sittende i tvil om mine øyne med tilhørende hjerne-aktivitet ikke klarte å rettferdiggjøre prisforskjellene.. phew phew phew

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    phew.. ble et øyeblikk sittende i tvil om mine øyne med tilhørende hjerne-aktivitet ikke klarte å rettferdiggjøre prisforskjellene.. phew phew phew
    tror helt ærlig ikke vi vill se forskjell når panelet kommer fra panasonic heller.
    alt av software og hardware ellers er jo fra pioneer på samme måte som før.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe av grunnen til pioneers problemer ligger nok i problemene på det amerikanske markedet.
    det er der de selger klart mest skjermer, og når amerikanerene sliter med økonomien, og det har de gjort en stund, så sliter de som produserer luksusprodukter også.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    noe av grunnen til pioneers problemer ligger nok i problemene på det amerikanske markedet.
    det er der de selger klart mest skjermer, og når amerikanerene sliter med økonomien, og det har de gjort en stund, så sliter de som produserer luksusprodukter også.
    Ja, ikke sant! Det er dessverre slik det virker her oppe i det kalde nord (og da mener jeg Norge!). Det beste eksempelet er å se på børsen her til lands. Riktignok har vi også merket finanskrisen betydelig, men ikke i nærheten av det mange andre land får gjennomgå. Spesielt USA, der krisen er et bedrøvelig faktum for den gemene hop. Men sånn har det alltid vært, den norske børs er et stjerne-eksempel på utenlandsk inflytelse! (og dermed det meste annet av kommersiell industri, i hvert fall inntil vi skjønner at vi har det godt åkkesom!!, men all respekt og ydmyke medfølelse til de som nå mister sine jobber pga manglende resultater i eksportnæringen).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ikke sant! Det er dessverre slik det virker her oppe i det kalde nord (og da mener jeg Norge!). Det beste eksempelet er å se på børsen her til lands. Riktignok har vi også merket finanskrisen betydelig, men ikke i nærheten av det mange andre land får gjennomgå. Spesielt USA, der krisen er et bedrøvelig faktum for den gemene hop. Men sånn har det alltid vært, den norske børs er et stjerne-eksempel på utenlandsk inflytelse! (og dermed det meste annet av kommersiell industri, i hvert fall inntil vi skjønner at vi har det godt åkkesom!!, men all respekt og ydmyke medfølelse til de som nå mister sine jobber pga manglende resultater i eksportnæringen).
    Vi er så griseheldige her oppe og forstår ikke rekkevidden av det. Har aldri hatt mer å gjøre på jobb..

Vi har også lett for å tro at store utenlandske produsenter består av en haug med genier i alle ledd. Der tror jeg mange må revurdere. Det er jo bare mennesker..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er så griseheldige her oppe og forstår ikke rekkevidden av det. Har aldri hatt mer å gjøre på jobb..

Vi har også lett for å tro at store utenlandske produsenter består av en haug med genier i alle ledd. Der tror jeg mange må revurdere. Det er jo bare mennesker..
    Sant sant!

Vi er prisbelønte utenlandske aktører, men når sant skal sies er vi jo heldige som rakker'n!

Litt OT å spørre om hva du jobber med, men men?

Selv er jeg i helsesektoren, og der blir det aldri for lite å gjøre..

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Ferrari har feilslått prising. Det er utrolig få som gidder å betale 3 mill for en bil. Den burde kostet 150.000. Ferrari er helt på trynet.
    Allegorien din er ganske dårlig. De som er i Ferrari markedet kjøper ikke en litt dyrere Pioneer 50" PDP, men heller en 103" Panasonic som er mye større og mye dyrerer (eller B&O utgaven med samme 103" panel, den ligger vel på rundt en million kroner eller så med innebygd kalibrator og hjemme hos kunden service).

Pioneer tjente ikke penger på PDP-tvene sine. Prisen var mao for dyr til å få noen store markedsandeler (4% mot Panasonic sine 36%) og for billig til å fremstå som noe eksklusivt produkt for de som har nok penger.

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •