Hjelp til TV-kjøp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til TV-kjøp

Hadde bestemt meg for å kjøpe en Sony 40W4500 på Elnor i Oslo, og ble satt ut når jeg var innom der for 2 dager siden.

Selgeren ville "ikke" selge meg denne TV'n for Plasma var mye bedre og billigere. I tillegg hadde det vært mye tull med Sony'tvene. :?

Han insisterte at Panasonic Plasma var mye bedre og at kontrast og HD hadde ikke noe å si med mindre man skulle bruke BluRay, for Tv-signalene er så dårlig alikevel.

TV'en er for min bestemor (og hjemmeboende onkel), og vil nok bli brukt 75% til TV, 15 % Wii og 10 % DVD.

Limiten er på 10-12.000

Etter at hun fikk digital boks, har hun slitt med å bruke fjernkontrollen og hater denne boksen (det værste som har skjedd siden 2. verdenskrig vist nok). Derfor har mesteparten av poenget vært å få dekoder-kortet INN i TV'n. Har fått inntrykk av at dette er kun mulig på LCD, stemmer dette?

Hvilken TV bør jeg kjøpe til henne?

(har 46D3000 selv som hun syntes er "fantastisk" og ønsker seg ny TV)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du får innebygd mottaker i plasma også, og ja, en plasma i samme prisklasse vil gi ett bedre bilde.
    panasonic sine skjermer er de beste i den prisklassen.
    sjekk ut pz81 eller pz86, de har innebygd mottaker.
    og de er begge full-hd.
    det er ikke noe minus med full-hd om hun har råd til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut Philips 42PFL7403H. Sylskarpt bilde, bra på vanlige tv signaler og Riks-tv dekoder innebygd.

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips har dårligere sortnivå og insynnsvinkel en plasma fra panasonic.

Plasma gir det beste bildet i dybden. Mye dypere farger og mer naturlig. Tl det bruker er plasma endel bedre

har th-42px81 selv med innebygget rikstvtuner og det funker knall Bildet på min plasma hd klar gir faktisk bedre bilde på tvsendinger en min brors full hd lcd!

Han får mosaikkbilde ofte mens min er klar hele tia

Til den bruken så vile jeg annbefalt hd klare th-42px81 da fullhd er unødvendig til den bruken

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahahaha. Kmskrs; Jeg var der og hørte på!! (kjente igjen historien)

Jeg har vært innom Elnor en del ganger i løpet av research perioden min, for de har et godt utvalg. De har desverre HELT elendige nettsider, uten pris eller vareoversikt. Prisene i butikken er derimot gode.

Første gangen jeg var innom snakket jeg med den aktuelle selgeren (går alltid med pioneer t-skjorte ja), han kunne heller ikke selge meg en 46" Sony LCD, eller noe annet. Det eneste han viste meg var en 30-noe Pioneer Plasma og sa "Dette er den beste TV'en" :roll:

Nå vet ikke jeg om vedkommende poster her, men det er greit, forsøk å ta det som konstruktiv kritikk.

Han er en meget kompromissløs selger og dette kan godt være et tegn på at han er kvalitetsbevisst, ihvertfall utifra hans kunnskap, dog dette gjenspeiler vel gjerne leverandørenes formidlings- salgsevne. Han hadde solgt mer hadde han forsøkt å imøtekomme kjøperens behov. Noen vet faktisk hva de vil ha og hva som passer best til deres bruk. Som i kmskrs sitt tilfelle ville det vært greit om bestemoren har samme (lignende) TV som ham selv, slik at han kunne lett løst problemer og forklart ting over telefonen.

Denne selgeren derimot argumenterer IMOT kunden og anbefaler ting som er fundamentalt annerledes enn det kunden har kommet for å kjøpe.

Dessuten tar det seg dårlig ut å anbefale Pioneer TV'er i en Pioneer skjorte når andre ansatte går med elnor klær.

De siste gangene jeg har vært innom har jeg forsøkt å unngå ham og få tak i en annen selger, men han er visst der hele tiden. Da har jeg droppet å snakke med ham.

Nå har jeg droppet elnor fullstendig, selv om det var en god butikk.

EDIT: minor.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •