Vurderer disse to TV'ene, som er i samme prisklasse.
Har sett LE40A599 i butikken, og ble imponert over bildet. Synes den var like bra som modeller til flere tusen kr mer fra andre produsenter. Det er nok det sterkeste argumentet for å kjøpe 599, at jeg har sett den selv.
LE40A616 har jeg ikke sett i butikk, og kommer nok aldri til å finne den heller. Tydeligvis ikke den de selger mest av.

Til tross for at 616 er i en serie høyere enn 599, finner jeg ikke de helt store forskjellene på dem. 616 har 100Hz, men koster noen hundrelapper mer. Bortsett fra det er det vel ikke noe av betydning på papiret.
Hvis noen eier eller har sett en 616, vil jeg gjerne vite hvor bra den er.

Men lurer også litt på hvordan den sammenlignes med 656 som koster tusenlappen mer, men har veldig bra bildekvalitet. 616 har lavere kontrast, og tilsynelatende mattere skjerm. Men bortsett fra det, hvis bildet er i samme klasse er jeg ikke i tvil om hvilken jeg skal kjøpe. Har mest lyst på 656, men kan desverre ikke ta meg råd til den.

TV'en skal forresten brukes hovedsakelig til PC-skjerm og PS3-spilling, men det blir også endel film og digital TV-sending.

Håper på råd om hvilken jeg bør satse på