46" Philips/Sony/Samsung?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

46" Philips/Sony/Samsung?

Hei,
    Jeg er på utkikk etter en ny tv. Har undersøkt litt her og der i et par uker nå, og kommet fram til tre modeller som fanget min interesse ut fra det jeg har lest på blant annet avforum.no:

Philips 47PFL9603H - ca 17500kr
    Sony Bravia KDL-46W4500 - ca 15000kr
    Samsung LE46A866 - ca 17000 kr

Har lest både positive og negative ting om de tilhørende seriene, noe som har hindret meg i å ta en avgjørelse. Heldigvis fant jeg dette forumet. Håper dere kan hjelpe meg med å finne en ny tv.

- Liker Samsung designmessig. Dessuten er den på tilbud hos datakjeden der man også får en 19" tv med på kjøpet for 17000 kr (samme som elkjøp hadde for 15000 i januar).
    - Liker ambilight på Philips
    - Har hørt at Sony sliter med clouding selv om 40" tommeren ble anbefalt fremfor Philipsen på lydogbilde.no.
    - Sliter Samsung fortsat med treg fjernkontroll?

Kom gjerne med andre anbefalinger dersom du synes ingen av disse tv'ene duger, og gjerne billigere. Har ikke imot å spare et par tusen ekstra for nye høyttalere. Ikke over 17000.

Forresten, er det stor forskjell mellom 42" og 46" i stua? I butikken blir man jo helt forvirra av haugevis av tv'er.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode fjernsyn alle desse! Personleg ville eg vore betenkt rundt Sonyen pga clouding, då dette vert eit sjansespel...Kjedeleg å måtte levere attende noko så stort, i alle fall når sjansen er så stor for at det skulle inntreffe.

Eg føretrekk ellers Philipsen framfor den Samsungen anyday, men eg likar verkeleg Philips sin prosessering som kan verte litt mykje for nokon.

Andre modellar som er verdt å ta med:
    Samsung 656 er vel hakket rimelegare enn 866? Ellers er dette tett på same skjermen.
    Samsung 786, korleis er prisen på denne no? I alle fall eit fjernsyn eg har fått augene opp for meir og meir! Særskilt då eg gjekk ein test i lyd og bilde litt nærmare etter i saumane. Der vann 7403, som forøvrig gjekk av sigeren mot mellom anna Samsung 866. 7403 er som kjent veslebror til 9603, dog med liten margin. Ergo er 9603 hakket vassare enn 866, i alle fall i følgje denne testen.
    Lenger ned i testen tok dei føre seg Philips 9803, ein mykje dyrare skjem med LED, ein heilt annan divisjon både i kvalitet og pris enn alle dei nemnte. Så då, med tanke på at Samsung 966 slo Philiips 9803 i ein annan test, med knappast mogeleg margin, og 786 er så godt som same skjermen som 966, men til ein mykje hyggelegare pris, vert konklusjonen denne: I følgje diverse testar grusar 786 alle dei du nemnte pluss det meste anna på kvalitet, og ikkje minst kvalitet pr. krone!!

Hang du med i den tankerekkja? Usikker om eg heldt følgje sjølv...:P

Som sagt usikker på prisen på denne, men lurar på om ikkje den er innanfor!? I alle fall ein skjerm verdt å sjekke ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Du mener altså: 786 > 9603 > 866
    Ingen nettbutikker har 786 inne. Er det en utgått modell eller?
    Men ser at det finnes en 796 som koster 17500 hos datakjeden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.Har nettop kjøpt en sony 46w4500 og er storfornøyd.Kanonbilde og en super meny som er oversiktlig og lett å bruke.Har rikstv kort i den og det fungerer utmerket.Kan anbefale den på det sterkeste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av InspectorGadget
    Takk for svar.
    796 er den nordiske versjonen som du får prestige service SAMSUNG på av Samsung Norge. Det får du ikke på 786 som er gråimport. Kan være verdt å ta med seg, så du slipper å sende en 46" i posten hvis det er noe feil med den.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge er vel nordiske versjonar og går under same garanti frå Samsung!? Forskjellen er at 796 har innebygd Mpeg4 tuner, det har ikkje 786.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg meiner det går i den rekkjefølgja ja, men det er som sagt mi personlege meining.
    Ikkje utgått modell, men kanskje berre å få i 42"??

Sitat Opprinnelig postet av Kjet77
    Hei.Har nettop kjøpt en sony 46w4500 og er storfornøyd.Kanonbilde og en super meny som er oversiktlig og lett å bruke.Har rikstv kort i den og det fungerer utmerket.Kan anbefale den på det sterkeste.
    Heilt enig med deg i at dette fjernsynet er bra, det er berre det at ein må satse på å ha flaks for å unngå clouding...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KingOnan
    Begge er vel nordiske versjonar og går under same garanti frå Samsung!? Forskjellen er at 796 har innebygd Mpeg4 tuner, det har ikkje 786.
    Mener ganske bestemt at den er gråimport, på samme måte som le55a956 er den "europeiske" versjonen av le55a966. Finner ikke le46A786 på samsung.no. 796 ligger der. Prove me wrong
    Og det stemmer at 796 har støtte for RiksTv (offisielt) og Canal Digital (DVB-C, uoffisielt), både SD og HD.

Ellers er vel ikke fjernkontrollen den kjappeste på Samsungen. Den fungerer bra, men synes kanskje at responsen er raskere på min gamle Sony Bravia LCD. Bruker den ikke uansett, jeg...:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle innlegg selv om jeg har blitt enda mer forvirra for hva jeg skal velge.
    Fikk jo kjempe lyst på 796, men den sprenger budsjettet mitt på 17k ytterligere (var i utgangspunktet 15k). Håper det blir et knalltilbud på 796 neste uke.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lagde bruker her i går kl 00:30 for å skrive omtrent samme innlegget som Inspektøren hadde skrevet 15 minutter tidligere!

Er i samme situasjon, med samme budsjett og modellalternativer.

Det er skikkelig kjedelig med dette clouding problemet til Sony, følger med på What Hi-Fi (www.whathifi.com), blant annet, angående det. Mulig de nyeste (2009) utgavene av denne modellen er bedre. Sony er kjent med rapporter om problemet. Det er en ting å få garantier om bytte dersom problemet oppstår, men som Kongen nevner, er det et mas å dra hele TV'en på over meteren og 40kg tilbake til butikken.

Ellers så er DLNA (media klient/server) støtten på W4500 visstnok ikke helt topp. Dersom du skal koble tv'en til et LAN og bruke den funksjonaliteten, får du ikke avspilt film via denne tjenesten. Selv om jeg har kabel fra PC til TV er dette er en ting jeg vil leke med, og det er dessuten alltid fint med flere maskiner på lokalnettet. Kjenner noen til noen lignende modeller med god DLNA støtte?

Jeg er usikker på hvilke modeller som er gode på akkurat dette, men har hørt Samsung skal ha gode modeller på (i det minste) dette feltet.

Selv tror jeg at 9-serien til Phillips leder løpet, men er fortsatt i research fasen. Må grave opp litt mer info om denne modellen.

Det er ikke meningen å kapre tråden til Inspektøren, men føler det er såpass relatert. Håper vi begge kan få nyttige råd og tips til kjøp av våre nye leketøy!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen bezaban. Bare å kapre i vei tråden så lenge jeg får et valg ut av det.

Samsung har dlna bare på 8- og 9-serien, tror jeg. For min del blir mye av poenget med dlna borte hvis man først skal koble pc'en til tv'en. Ser ingen vits med mindre man har flere pc'er/medieserver i huset som skal på tv'en.

Forresten, har sony og philips også null-død-piksel-garanti, slik som samsung har?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjett er tøyelege i alt for stor grad i mange tilfelle ja...Nesten litt skummelt.
    Berre for å blidgjera det opprinnelege budsjettet ditt vil eg ha nemnt at Philips 7403 er nesten på lik linje med 9603 i biletkvalitet. I ein test som vart gjort hadde dei litt problem i visse tilfelle å skilje 7403 frå 9703. Sistnemnte er jo hakket vassare enn 9603 att. 7403 har dog ikkje ambilight om det var det som frista.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En mulig løsning på clouding:
    What Hi-Fi? Sound and Vision - Blogs

Nå har jeg revurdert kandidatene: (i prioritert rekkefølge)

1. Samsung 46a796
    2. Philips 47PFL9603
    3. Sony 46Z4500 (kun dersom den kommer på tilbud neste uke, koster 20k)
    4. Sony 46W4500
    5. Philips 47PFL7603

Prismessig er de i omvendt rekkefølge hvis vi tar bort alt. 3 somer dyrest.
    Alle tv'er har fått strålende kritikker.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Here's my two cents:

Jeg kjøpte for litt siden en sony 46w4500 etter å ha lest gode anmeldelser og skryt i både norsk og utenlandsk presse. Jeg hadde forsåvidt lest litt om clouding problemet på både avforum og avsforum.com.

Jeg trodde selvsagt da at det kun var i noen få tilfeller man kunne oppleve å få en tv med clouding, men neida! Jeg (og dama, naboen, modern, fadern og noen kompiser) oppdaget cloudingen allerede samme dagen som jeg hentet den! Og det var så plagende at jeg leverte tv'en tilbake da helgen var over...

Jeg hadde allerede da bestemt meg for å kjøpe Philips igjen (hadde 32" 9731 før) og da måtte det selvsagt bli 47" 9603 pris tatt i betraktning! :-D

Jeg ble tilbudt en samsung et eller annet i 800 serien demmes da jeg leverte tilbake sony'en, men siden jeg på det tidspunktet hadde lest og gransket mange forum tråder om clouding problemet takket jeg nei tvert! Samsung har også problem med clouding siden de som regel produseres på samme fabrikkene! :shock:

Vel, tilbake til 9603'en...det er ganske enkelt den beste lcd tv'en jeg noensinne har hatt!!! Vannvittig mye bedre bilde enn sony w4500 serien og philips'en har ikke noen spor etter clouding!

Så jeg anbefaler og gå for philips, den gruser rett og slett både samsung og sony på alle måter!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill.
    Da stryker jeg bort w4500. Er z4500 like ille?
    Tviholder litt til på samsung 7-serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    z4500 er alt det w4500 er men utan clouding. Soleis eit godt alternativ. Prisen derimot er vel ikkje like lett å svelgje...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill.
    Da stryker jeg bort w4500. Er z4500 like ille?
    Tviholder litt til på samsung 7-serien.
    Har ikke sett z4500, har kun hatt 46w4500 og svigers har samsung 46" 866...

Sammenlignet så gruser min 47" philips 9603 begge de skjermene, men det er min mening. Jeg anbefaler deg å sjekke ut alle tv'ene nøye i butikken før du kjøper.

Elkjøp har jo også 30 dagers retturett just so you know...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv'er i butikk forvirrer og stresser meg bare enda mer, men skal prøve å bruke litt mer tid på det. Jeg veit jo ikke hva jeg skal se etter. Tok en liten titt på 866 på elkjøp og den virket jo bra for mine øyne.

Oppdatert liste:
    1. Samsung 46a796
    2. Philips 47PFL9603
    3. Sony 46Z4500 (kun dersom den kommer på tilbud neste uke, koster 20k)
    4. Philips 47PFL7603

Btw, er stor forskjell mellom 7603 og 9603?
    EDIT: 7603 vs 9603 på digitalversus
    EDIT2: Posta feil link. 9603 virker litt bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for philips. Har selv forrige modell (47pfl9732) og jeg må si at jeg er kjempefornøyd med den.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke helt hva 7603 ikke har som 9603 har, men forskjeller er det! Har alltid gått for Philips 9 serie og vært fornøyd...

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •