Full HD Plasma eller LED LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Full HD Plasma eller LED LCD

Skal oppgradere til Full HD, men er usikker på om jeg skal velge plasma eller LED LCD. Jeg ser for det meste Blu-ray/DVD og noe TV (HD-kanaler) i dunkel belysning. Ingen gjenskinn kommer dit jeg sitter, tenkte på rundt 50" pris uvesentlig vil bare vite om LED LCD er på samme nivå som Plasma angående sortnivå etc etc...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Skal oppgradere til Full HD, men er usikker på om jeg skal velge plasma eller LED LCD. Jeg ser for det meste Blu-ray/DVD og noe TV (HD-kanaler) i dunkel belysning. Ingen gjenskinn kommer dit jeg sitter, tenkte på rundt 50" pris uvesentlig vil bare vite om LED LCD er på samme nivå som Plasma angående sortnivå etc etc...
    Normalt ville jeg helt klart anbefalt en god plasma til ditt bruk, men her er jeg selv veldig i tvil. Har ikke testet en LED-LCD, men lest mye positivt.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til din bruk vil de fleste tester anbefale en plasma.
    led-lcdene er blitt bedre, men de sliter med sort (de er flinke på helt sort skjerm, men det er kjedlig), de sliter med bevegelser i bildet, selv om de er blitt bedre, og de har dårlig innsynsvinkel, dårligere enn vanlige lcd-er.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller ikke testet/sett LED-LCD i bruk, vet du om hvordan det er med ja hva heter det, clouding? jeg sliter litt med det på min LCD TV jeg har nå iallefall, er irritabelt, men levelig. Ser at kontrastforholdet på LED tv'ne er skyhøye, men om det kan sammenlignes med en plasma vet jeg ikke... Har lenge siklet etter KURO, men om LED -LCD er på samme nivå så kan det også vurderes..

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at kontrastforholdet på LED tv'ne er skyhøye, men om det kan sammenlignes med en plasma vet jeg ikke....
    Det er dynamisk kontrast og sier egentlig svært lite. Reel kontrast er noe helt annet, men hvor bra det er på en LED-LCD vet jeg ingenting om.
    Du kan uansett ikke slå feil med en Kuro, men har ingen idé hvor bra en LED-LCD er til sammenligning. Jeg er dog litt skeptisk til at den kan måle seg mot kuro, men det blir jo bare synsing fra min side.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med innbrenning på plasma? F.eks Kuro som jeg har meget lyst på Andre ting jeg må ta i betraktning når jeg skal kjøpe en Kuro, eller er det et sikkerstikk uansett?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med innbrenning på plasma? F.eks Kuro som jeg har meget lyst på Andre ting jeg må ta i betraktning når jeg skal kjøpe en Kuro, eller er det et sikkerstikk uansett?
    Permanent innbrenning er ikke noe å uroe seg for, mener jeg. Jeg kjenner ikke til noen tilfeller med retention/midlertidig innbrenning på en Kuro.
    Den har eget vaskeprogram for slikt i tilfelle, noe jeg brukte helt i begynnelsen for å brenne fosforet likt/kjøre in TV-en.
    Man kan sette det på når man legger seg. Det går i en time, så slår TV-en seg av automatisk.

Andre ting jeg må ta i betraktning når jeg skal kjøpe en Kuro
    Ja, kjøp en 60" med en gang, så slipper du å angre to uker senere ...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en Pioneer KRP-500M!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de kontrast tallene er ikke noe å ta hensyn til, de måles ikke etter noen fast metode.
    det er ikke for ingenting at pioneer kuro er regnet som referanse skjerm de fleste steder i verden, den er den mest korrekte bilde/film gjengiver du kan kjøpe på det normale markedet i dag, og ingenting tyder på at det skal endre seg med det første.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Den har eget vaskeprogram for slikt i tilfelle, noe jeg brukte helt i begynnelsen for å brenne fosforet likt/kjøre in TV-en.
    Man kan sette det på når man legger seg. Det går i en time, så slår TV-en seg av automatisk.
    Nice da er den bekymringen borte..

Ja, kjøp en 60" med en gang, så slipper du å angre to uker senere ...
    Hehe, tror nok 50" duger til å begynne med.. sitter tross alt bare 3 meter unna

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .. sitter tross alt bare 3 meter unna
    Nettopp ...jeg sitter 2.5 meter unna vår 50" og kan nesten ikke vente til jeg får en 60" i hus.

Sjekk litt i Pioneer-trådene her på forumet angående midlertidig inbrenning. Jeg skulle bli veldig overrasket hvis noen der har opplevd dette på de siste modellene (8.gen og 9.gen.)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dynamisk kontrast og sier egentlig svært lite. Reel kontrast er noe helt annet.......
    AKA ANSI kontrast.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    led-lcdene er blitt bedre, men de sliter med sort (de er flinke på helt sort skjerm, men det er kjedlig), de sliter med bevegelser i bildet, selv om de er blitt bedre, og de har dårlig innsynsvinkel, dårligere enn vanlige lcd-er.
    Jeg vil anbefale deg å ta en titt på en LED-LCD før du uttaler deg. Og kanskje sette deg inn i hvordan LED fungerer.

Det er korrekt at det er dynamisk kontrast, men det er delt opp i soner. Dessuten har jeg ikke problemer med bevegelse i bildet, heller tvert i mot.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vet hvordan det funker, men synes det har vesentlige mangler, og kan ikke prestere sortnivå, med detaljer som de beste plasmaene kan.
    og det med bevegelse kan det godt være ikke plager deg, men det plager meg.
    vi har alle forskjellige krav til tv-er, og lcd/led-lcd er ikke nær å kunne fylle mine.
    men det er fint for dem som har disse skjermene at de er fornøyd med dem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •