Loewe - kvalitet for penga, eller navnet??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Loewe - kvalitet for penga, eller navnet??

Sender ut en forespørsel bare, Hifi-Klubben får inn snart en helt ny 47" LCD fra Loewe som dem skal ha 30K for!
    Er dette en realistisk pris i forhold til konkurrenter, som Sony, Samsung, LG osv....??

Legger ved en link til tekniske spesifikasjoner.
    Tror det er denne.....
    http://www.loewe-int.de/fileadmin/da...lus_100_uk.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får hvertfall ikke mye for pengene

Så vidt jeg kan se er det heller ikke LED baklys, noe jeg ville tro stadig fler og fler LCD tver vil komme med i tiden som kommer

I mine ører er merker som Loewe, B&O og lignende merker bare et tegn på at du har dårlig smak og drit mye penger, og at du ikke er ute etter kvalitet. For i denne bransjen er ikke høyre pris ensbetydende med bedre kvalitet

Men dette er min mening .)

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Loewe lager meget gode TV'er de. Men billige er de ikke. Har selv en 32" CRT, med et kanonbilde, som jeg ikke helt klarer å kvitte meg med. Har ikke råd til de dyrere Loewe Tv'ene jeg har lyst på.

Å si at Loewe ikke har kvalitet faller på sin egen urimelighet, da de er kjent for nettopp det. Er dog enig i at du betaler for navn og design, men det gjelder jo alt her i samfunnet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man betaler jo gjerne for ekstra løsninger hos Loewe også, har selv ( står i kjelleren ) en Loewe Mimo. Den kan kobles til internett direkte fra tvn, den kan kobles opp til gardin&lysstyring med mer... Ja, koster noe mer enn andre tv, men for riktig person er det verdt det.

Loewe selges forresten ikke ekslusivt i HFK, der satses det mer på Metz og NAD...

MVH
    Lars B =)

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Loewe er kjent for å være svindyrt, ja. Men de leverer absolutt kvalitet
    Var særdeles fornøyd med min Loewe Calida for en del år tilbake siden

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Det var ikke Hi-Fi klubben nei, det var noen andre

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vell i fjord de testet Lowe tv i Hjemmekino
    og den fikk toppscore hvis ikke jeg husker feil.
    Utorlig bra bilde, men vanskelig å forsvare prisen.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cervin
    Det var vell i fjord de testet Lowe tv i Hjemmekino
    og den fikk toppscore hvis ikke jeg husker feil.
    I hvilken fjord var det?.. ;-) ... Sorry...

Loewe er et premiummerke. Man betaler selvfølgelig for navnet. Men man få også kvalitet.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    I hvilken fjord var det?.. ;-) ... Sorry...

Loewe er et premiummerke. Man betaler selvfølgelig for navnet. Men man få også kvalitet.
    ....og du som bor i Kongsberg kjenner helt sikkert til Bøhmer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så folket mener at denne loewen faktisk vil være i en helt annen liga enn foreks denne:

Samsung LE46A786 46" LED LCD-Tv Full-HD - Samsung - LCD-TV 40-49" - Samsung LE46A786 46" LED LCD-Tv Full-HD - Netshop.no - pc data foto minne digital

som da er halve prisen av Loewen.

Jeg innbiller meg nemmelig at bildekvaliteten på Samsungen er mye bedre enn Loewen. Spesielt når de fleste kresne har etterbehandling av bildet i BD/DVD/HTPC spiller, og kjører heldigitalt mot skjermen.

Men for all del. Loewe leverer kvalitet, men igjen tror jeg man kan fort kjøpe bedre kvalitet for mindre penger med å sjekke litt rundt først. Jeg f.eks tror neppe denne Loewe skjermen gir en bedre TV og FILM opplevelse enn 50" plasma skjermen til Pioneer (eks 5090H eller 500A/M) og disse koster nå 30% mindre enn Loewen.....

Men hver sin smak... Jeg bare tror du betaler MYE for merket her og lite for det som faktisk er inni....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD LCD'ene er vistnok Loewe til mye lavere pris ifølge tyskere. Så da er det bare å ta en titt innom HiFiKlubben .

Selv syns jeg at NAD er litt dyrt kontra Samsung også, men NAD har utrolig mange flotte finesser.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oivind_dahle
    Så folket mener at denne loewen faktisk vil være i en helt annen liga enn foreks denne:

Samsung LE46A786 46" LED LCD-Tv Full-HD - Samsung - LCD-TV 40-49" - Samsung LE46A786 46" LED LCD-Tv Full-HD - Netshop.no - pc data foto minne digital

Jeg innbiller meg nemmelig at bildekvaliteten på Samsungen er mye bedre enn Loewen. Spesielt når de fleste kresne har etterbehandling av bildet i BD/DVD/HTPC spiller, og kjører heldigitalt mot skjermen.

Men for all del. Loewe leverer kvalitet, men igjen tror jeg man kan fort kjøpe bedre kvalitet for mindre penger med å sjekke litt rundt først. Jeg f.eks tror neppe denne Loewe skjermen gir en bedre TV og FILM opplevelse enn 50" plasma skjermen til Pioneer (eks 5090H eller 500A/M) og disse koster nå 30% mindre enn Loewen.....

Men hver sin smak... Jeg bare tror du betaler MYE for merket her og lite for det som faktisk er inni....
    Når det kommer til muligheter og byggkvalitet er Loewe i en helt annen Liga ( Med stor L ) enn Samsung...
    Loewe er dels et design produkt der du betaler for at tvn ikker er støpt i plast, men i aluminium/børsta stål.. eller limegrønn om du ønsker det.
    Du får full pip, twin-tunere og hd+ hardisk innebygget i tvn. De mulighetene har du rett og slett ikke med Samsung..

Når også Loewe nå har 100hz refreshrate så vil jeg nok si at de kan konkurere med hvilkesom helst tvr ute på markedet.

Om Loewe hadde blitt produsert i Asia i like store mengder som Samsung hadde nok prisene vært mer behagelige... Loewe er knall tv til rett person...

MVH
    Lars B

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke si man betaler såå veldig mye for merket(men så klart litt), men heller mer for design, lyd og eierglede. Da jeg kjøpte Loewe LCD i 2006 var ikke bilde noe bedre enn feks Samsung sine rimeligere modeller, men når det kom til lyd, menysystem og design så var Loewe etter min mening overlegent.

Ellers er jeg helt enig i at TV- og filmopplevelser ikke blir bedre med Loewe enn med feks Pioneer eller andre gode TVer, men liker tanken på å ha noe ikke så mange andre har og at den i tillegg ser stilig ut når den er avskrudd ;-)

Sitat Opprinnelig postet av oivind_dahle

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •