Merkeforskjeller på 50"+ LCD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Merkeforskjeller på 50"+ LCD?

Da var tiden inne for å kjøpe en flatskjerm, jeg har ikke følt det store behovet for å kjøpe dette før PS3 kom i hus ;-)

Jeg ser etter LCD tv/monitor fordi den skal brukes til PS3 og PC i tillegg til tv-titting.
    Vil helst ikke ha under 50" men kan vel kanskje klare meg med en 46" eller en 47".

Er det noen som har erfaringer med LCD skjermer i denne størrelsen? Og er det store forskjeller fra merke til merke? Har litt lyst på en sony KDL52W4500, men så ser jeg jo at denne feks koster nesten halvparten SAMSUNG 50" 100 HZ NÅ 10999,- | FINN torget
    Er sony dobbelt så bra? ;-)

Og hvordan er det å kjøpe en brukt skjerm? Ser at det er mange som forlanger vel optimistiske priser for 2-3år gamle tv'er. Jeg kunne overlevd med feks en eldre 46" dersom prisen er riktig.

Jeg er forholdsvis grønn på flatskjermfronten så alle erfaringer, tips og innspill mottas med takk... Jeg har ikke hastverk med å handle (ennå).

A

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er den samsungen du har linket til en Plasma-TV og ikke LCD, noe av prisforskjellen kan ligge der. Nå har ikke jeg satt meg inn i Plasma-serien til Samsung så jeg vet ikke hvor gammel modellen evt kan være. Sony'n er derimot ganske ny og en meget habil TV slik jeg har forstått det.
    Har selv kjøpt meg en Samsung LE52A676, men har ikke fått testet den enda, 40" i denne serien ble kåret til fjorårets TV i Lyd&Bilde. Ligger i samme prissegment som Sony'n og egentlig bare tilfeldigheter at jeg ikke for den i stedet.

Det er nok mulig det går an gjøre et kupp på kjøpe brukt, jeg gjorde det i sin tid, (føler jeg selv) men dette er noe du må føle på selv tror jeg. Ville hvertfall funnet ut hva som er viktig for deg av specs osv før du gjør det.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg så at det er plasma, det var et dårlig eksempel men det finnes andre 50 og 52" tv'er som koster langt mindre enn sony sin.
    Feks Elfunk som koster ganske mye mindre?

Etter hva jeg skjønner så er det vanskelig å se hvordan billedkvaliteten utifra specs, blir omtrent specs på en forsterker; de gir en pekepinn men i mange tilfeller kan produkter som ser relativt svake ut på papiret imponere i praksis... Jeg har sett på samsung lcd'er og det er varierende hvor bra de har fungert syns jeg, fra helt greit til meget flott bilde, kommer vel an på kilde og oppsett tenker jeg?

A

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er mye penger, men en får som regel det man betaler for. Når det kommer til bildebehandling så er det vel få om ingen direkte konkurenter som slår Sony's Bravia Engine, og Samsung i samme prisklasse har fått mye skryt for bevegelses gjevnhet grunnet bra 100Hz teknologi. Personlig mener jeg disse to troner LCD segmentet i sine respektive prisklasser.

Mulig Elfunk'n mæter dine behov og krav, og da mener jeg at du gjerne skal gå for den, men husk at alle bilde inperfeksjoner blir desto tydligere og langt mer irriterende på en stor skjerm.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det har jeg merket, jeg har hatt prosjektor lenge, men det var før jeg pådro meg samboer med påfølgende prosjektorforbud i stua :cry:

Jeg tror ikke elfunk'en lever opp til det jeg forventer, da tror jeg heller at en brukt skjerm blir en bedre løsning. Men blir det brukt så stopper det på 46" og det syns jeg blir litt for lite, men sparer jeg 10k på å gå for brukt så klarer jeg meg vel med en 'puslete' 42 eller 46" ;-)

Er litt allergisk mot hakkete panoreringer og støy i bildet så det er noen av grunnene til at jeg har holdt meg til CRT'en min såpass lenge, pluss at det er fint lite av de flate som kan matche fargene og kontrastene på loewe skjermen jeg har idag.

A

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Sony Bravia KDL-46V2000, Denon AVR-4308, Samsung BD-P1500, Samsung DVD-HD870, Packard Bell Easy HDD recorder 250, PS3 60GB, Xbox360 Elite, CD Sagem HD-decoder.
    Ser i signaturen din at du har (eller har hatt nå snart?) Bravia. Den er vel omtrent i samme årstrinn som denne? Strøken Sony Bravia 40-tommer | FINN torget

Han sier han skal ha 7500,- for denne men det er altfor mye syns jeg, hadde den vært større så kanskje... Også har jeg veldig lyst på innebygget digitaltuner for å spare litt bokser og bryderi.

A

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De rimeligste Samsung plasmaene er ikke så gode, tør påstå at LCD'ene (A5 og oppover) er langt bedre, men også litt over i pris. På plasmafronten er nok til og med den "gamle" Q96/Q97 bedre enn den nyere PS50A4 på bilde. Går du opp i pris har Samsung samt andre bedre plasmaer, men da har man mye fint å velge i over hele linja.
    Du bør kikke litt og se hva du faller for, og hvilke TV'er som har det du ønsker selv har jeg opplevd mye bra fra Samsung og Sony på LCD-fronten, og selvfølgelig Pioneer på plasmafronten.

Anbefaler strengt tatt ikke bruktkjøp, da det var mye som ikke var like godt på TV'ene den gangen, alt fra antall innganger, ingen støtte for CEC via HDMI, USB-inngang, bildekvalitet, sortnivå, bildeprosessering, manglende innebygget MPEG-4 tuner og mye mye mer. Så kan du vurdere dette opp mot en ny TV: Hva trenger du og ikke, samt at man selvfølgelig har full garanti på en ny TV. Til slutt; er da den brukte TV'en verdt prisen? Hva koster en ny som er minst like god? Selv om den kostet 20-30 tusen for 2 år siden, kan det fort skje at man får en bedre TV til tredjedelen av prisen; Ny..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Ser i signaturen din at du har (eller har hatt nå snart?) Bravia. Den er vel omtrent i samme årstrinn som denne? Strøken Sony Bravia 40-tommer | FINN torget

Han sier han skal ha 7500,- for denne men det er altfor mye syns jeg, hadde den vært større så kanskje... Også har jeg veldig lyst på innebygget digitaltuner for å spare litt bokser og bryderi.

A
    Mener den er 2 eller 3 generasjoner nyere enn min, men er enig med deg at dette virker som en stiv pris. Virker som at disse full-HD tvene sliter veldig med panoreringer også, fram t.o.m siste modell i segmentet. Tror du kan finne et bedre kjøp enn dette, uten å være for sikker på hvordan markedet ligger akkurat nå. prøv å søk på lignende tilbud eller sjekk denne:
    Komplett.no - Samsung 46" LCD-TV LE46A558

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Ja, det har jeg merket, jeg har hatt prosjektor lenge, men det var før jeg pådro meg samboer med påfølgende prosjektorforbud i stua :cry:

Jeg tror ikke elfunk'en lever opp til det jeg forventer, da tror jeg heller at en brukt skjerm blir en bedre løsning. Men blir det brukt så stopper det på 46" og det syns jeg blir litt for lite, men sparer jeg 10k på å gå for brukt så klarer jeg meg vel med en 'puslete' 42 eller 46" ;-)

Er litt allergisk mot hakkete panoreringer og støy i bildet så det er noen av grunnene til at jeg har holdt meg til CRT'en min såpass lenge, pluss at det er fint lite av de flate som kan matche fargene og kontrastene på loewe skjermen jeg har idag.

A
    blei litt mye fram og tilbake her. Liker du ikke hakkete panorering skal du holde deg unna sony tver før den modellen du først la fram som eksempel, sony har venta graverende lenge med 100Hz i mn mening

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •