Phillips 42PFL7403H vs 47PFL7403H

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Phillips 42PFL7403H vs 47PFL7403H

Tiden er inne for å investere i nytt TV og etter mye leting på nettet har valget falt på Phillips 42PFL7403H. Eneste problemet er at det er 3 ukers leveringstid på dette tv og det blir jo alt for lenge. Jeg vurderer derfor å gå opp et hakk på størrelsen.

42" fikk jo veldig gode skussmål i en test lyd og bilde gjorde. Det jeg lurer på er derfor: Hvis jeg går opp til 47 tommer med samme modell. Blir det det samme som å gå opp en størrelse og ned et hakk i kvalitet? Eller er det nøyaktig like bra bildekvalitet på de to skjermene?

Finnes det noen andre bra alternativer. Viktig med god sidepanorering (hvis det er riktig ord) og bra bilde. Prisklasse 9000-13000

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg spurte Philips om det samme og fikk dette til svar :

Størrelsen av skjermen skulle ikke gi noe nevneverdig forskjell i kvaliteten på bildet.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nok tro bildekvaliteten er ganske identisk. Og TV'en "krymper" i størrelse etter en mnd i stua...

Alternativt ville jeg selv ha valgt plasma: Panasonic 42PZ80/85/800
    Hvis du på død og liv må ha LCD, er Sony W4500 er bra alternativ. Denne har gode panoreringer og et skarpt bilde som kan minne om Philips.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Løp og kjøp!!

Gå for 42PFL7403H, den anbefaler jeg uten å rynke en eneste gang på nesa. Har nå testa ut min (D-modellen uten mpeg4) i ca. en uke (levert lynkjapt av netonnet i løpet av 2 dager!), og kan si med sikkerhet at du vil bli veldig positivt overrasket over hvor god bildekvalitet du får selv fra ordinære uskalerte dvd'er. Satt her en kveld og så på Star Wars II Attack Of The Clones med smartinnstilling "film"....la meg si det sånn at tv'en har et veldig veldig godt sortnivå og kontrast, absolutt ingen ghosting eller etterslep ved raske bevegelser (3ms holder i drøssevis). Bare husk på å slå av 100hz da det gir merkelige konturer rundt en del objekter. Ordinære tv-sendinger ser jeg gjennom en (digital) kabelboks fra GET, og det er upåklagelig kvalitet.

Når det gjelder HD er den helt konge, både fra konsoll og HD sendinger. Har ikke testa annen type HD signal ennå.

Det virker som en del fortsatt mener at plasma er konge på haugen når det gjelder film/dvd/blu-ray, men denne tv'en slår alt jeg har sett av plasmaer i en hvilken som helst elektrosjappe - med unntak av Pioneer Kuro. Men de koster jo minst det dobbelte.

Anbefales!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja så at netonnet sier de har den på lager. Men jeg er litt skeptisk til selve nettbutikken. Lest en del om problemer med kundeservice der. Noen erfaringer på den fronten?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har så langt blitt positivt overrasket av kundeservicen til netonnet også, i tillegg til selve tv'n:-D

Må vel presisere at jeg ble mektig imponert over at jeg fikk tilsendt sporingsnr på tv'n (forsendelsen) noen timer etter at bestillingen var lagt inn. Bestilte på en mandag, levert på onsdag (på døra)! Frakten var 500,- dette gjelder uansett størrelse på tv'n slik som jeg skjønte det.

Måtte kontakte tollpost globe for å avtale tidspunkt for hjemkjøring, de leverer også på kveldstid.

Netonnet sin kundeservice har vært kjapp ved henvendelser og gitt konkrete svar. Har ikke hatt problemer så langt med tv'n så kan ikke uttale meg om det skulle være problematisk å kontakte dem og få svar i tilfelle det skulle oppstå problemer. Har lest både postitive og negative omtaler av netonnet sin kundeservice, så jeg tok rett og slett en liten sjanse da jeg bestilte - men jeg er i hvert fall fornøyd selv så langt 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne TV-en 3 eller 4 HDMI innganger?

Hos Komplett har de 3, mens hos MPX har de 4. Skulle tro dette var likt innenfor samme typebetegnelse.

P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har 3 HDMI bak og en på siden.

Jeg kjøpte min 47PFL7403H på PAPYRUS / Velkommen til Papyrus AS Der har de pr.29.01.2009 kl.11.30 14 stk. på lager! Prisen er også grei, kr.12993,- + frakt. Papyrus handler fra Itegra i Vestfold og Tollpost fungerer som speditør. Fraktprisen til Oslo kommer på ca. kr.500,-

Anbefaler i høyeste grad tv'en og da helst i 47".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på om det blir for stort i stua. Sitter ganske nære tven egentlig

Newcomer Frxta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaevensen
    Ja så at netonnet sier de har den på lager. Men jeg er litt skeptisk til selve nettbutikken. Lest en del om problemer med kundeservice der. Noen erfaringer på den fronten?
    Har 47 tommeren selv, meget fornøyd. netonnet har jeg brukt iallefall 10-15 ganger og aldri hatt noen problemer, rask levering. de som skryter så fælt av plasma vil jeg bare si at det er rart det ble solgt 88 pst lcd og 12 pst plasma i 2008. Og ikke uten grunn at Pioneer har begynnt med lcd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men salgsøkningen på plasma var i fjor større enn på lcd i fjor, så den holder ikke helt.
    en annen ting er at det lages ikke plasmaer i små størrelser, nesten, noen unntak, så det blir helt kunstige tall.
    pioneer har begynt med lcd, men det er plasma som er deres ting, de selger lcd for å få tatt del i salget av småskjermer, da det er der det selges flest skjermer.
    folk kjøper også lcd tildels fordi de blir presentert med direkte løgner, og gamle myter fra selgerene.
    å til slutt er jo lcd en billig løsning, så de selger på det, blir som flatpakkede møbler ;-)
    tar litt i her, men det er så mye tullprat negativt om plasma som kastes rundt, at det må være lov å ta igjen.
    men det er bare å lese seriøse tester og anbefalinger rundt på nettet, så finner du fort ut at plasma er best på film og tv, i sine prisklasser.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp plasma er best på film helt klart,lcd selger bra pga mye er solgt i små størrelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt avsporing kanskje? La oss holde oss til Philips temaet.

PM

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, her blir det avsporing så det holder. Plasmafantasma-folket må jo rettferdiggjøre sine innkjøp av apparaturer til dobbelt pris. Det har vært flere tester hvor de nyeste lcd-skjermene har kommet bedre ut resultatmessig (les: bildekvalitet) enn plasmaskjermer, og da er ikke LED-skjermer med i testen men lcd'er med ordinær teknologi. Jeg sitter med en følelse av at alle plasmafantastene som argumenterer mot lcd, har vel et lite fåtall i det hele tatt sett hva de nyeste lcd-skjermene er dugandes til.

Til trådstarter som lurer litt på størrelse: jeg sitter ca 3 meter fra min 42" og angrer allerede etter 2 uker på at jeg ikke kjøpte 47" istedenfor:cry:

Så når det gjelder lcd med knallgod bildekvalitet: her er vel den eneste gangen hvor man med sikkerhet kan si at størrelsen teller 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe vel, JEg bestilte en 42 tommer fra Netonnet. Sliter litt med å få min bedre halvdel til å godta et større tv. VI har en forhjoldsvis liten tv krok ok det blir ikke veldig stuevennlig for vår del å kle hele den ene veggen med TV. Men håper at 42 tommer er stort nok og at jeg blir fornøyd. Takk for innspill alle sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer og lykke til! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens det var tommesyken som gjorde seg gjeldendde, men jeg ombestemte meg i siste liten. Avbestilte hos netonnet og bestilte 47 tommer fra mpx i stedet. Tross alt bedre å angre på for magne tommer enn for få. Skal skrive en liten kommentar etter jeg har fått den og ser hvordan den er i praksis

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahahaha!!!
    Tommesjuken er ein livsfarleg sjukdom som er nært beslekta med litersjuken innan akvarium hobbyen. Rammar stort sett den mannlege delen av befolkinga, men det er rapportert inn tilfelle der kvinner har vist symptom, sjølv om dette er sjelden. Veldig smittsam og rykter vil ha det til at det er næringslivet som står bak dette viruset som er særskilt farleg for lommeboka. Ingen kur er kjent, men kjerringråd seier: diskuter storleiken med din betre halvdel, styr unna alkohol og kompisar i det aktuelle tidsrom. Eventuelle seinverknader av tommesjuken som viser seg i ettertid kan kurerast ved 2 vekers bruk av gammalt reisefjernsyn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er folk fornøyd med 7403 ? Tenker det blir kjøp av denne skjermen imorgen :grin: 8)

Skal bli brukt til en del PS3,xbox360, film, koble til PC med hdmi og eventuelt litt tv titting..

Virker som en flott tv som gir mye for casha.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et supertips til den første som leser dette!

MPX Har i skrivende stund 1 stk. Philips 7603 47" (Storebroen til 7403, med ambilight) til kun; 12,595,- Det er en demovare, men er kun åpnet og testet står det.

Philips 47" LCD TV - 47PFL7603D-DEMO - MPX.no - Elektromarked

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •