Phillips 42PFL7403H vs 47PFL7403H - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Veit dette kan virke litt forvirrande, men det er faktisk 7403 som er storebror i denne samanhengen. Den har ikkje ambilight, men den har eit lite hakk nyare og betre biletprosessor enn 7603. 7603 har biletprosessor basert på 9632, altså forrige generasjon, medan 7403 har fått den nye. Noko som resulterar i at 7603 har same laggproblem som forrige generasjon, 60-100ms, 7403 har ingen problem. Om du samanliknar prisane er normalt 7603 billigare enn storebror utan ambilight.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barliman
    Er folk fornøyd med 7403 ? Tenker det blir kjøp av denne skjermen imorgen :grin: 8)

Skal bli brukt til en del PS3,xbox360, film, koble til PC med hdmi og eventuelt litt tv titting..

Virker som en flott tv som gir mye for casha.
    Er dritfornøyd selv, har kjørt xbox360 med vanvittig bilde, fargene spruter, sortnivået er rått og ingen lagg, ghosting eller annen skit som kan forekomme har vist seg! Skal også få koblet opp laptopen med hdmi og få sjekket bilde der, men skulle overraske meg stort om det er noe annet en førsteklasses etter alt jeg har prøvd på skjermen nå.

Du får utrolig mye for pengene, langt mer enn en plasma til 9000,-!! Har fått 3D følelse selv av ordinært og uskalert SD materiale som DVD, helt vanvittig. Ordinære tv-sendinger gjengis også godt, men det er på HD-materiale denne tv'n virkelig koker. Plasmafolket kan bare klappe igjen smella, her er en tv som knuser alt av plasma (med unntak av Kuro, men den koster minst det dobbelte). 8)

Sitat Opprinnelig postet av KingOnan
    Veit dette kan virke litt forvirrande, men det er faktisk 7403 som er storebror i denne samanhengen. Den har ikkje ambilight, men den har eit lite hakk nyare og betre biletprosessor enn 7603. 7603 har biletprosessor basert på 9632, altså forrige generasjon, medan 7403 har fått den nye. Noko som resulterar i at 7603 har same laggproblem som forrige generasjon, 60-100ms, 7403 har ingen problem. Om du samanliknar prisane er normalt 7603 billigare enn storebror utan ambilight.
    Helt riktig, det er forvirrende og jeg fatter ikke hvorfor Philips har gjort det så knotete. All logikk tilsier at høyere serienummer betyr bedre kvalitet/komponenter. Men 7403 er altså en god del bedre enn 7603: bedre bildeprosessor(er), bedre skalering, kan kjøre full HD fra pc gjennom hdmi etc. Bildeforskjellen er merkbar, 7403 er en nyere generasjon ifht innmaten som sitter i tv'n og prosesserer det som skal gjengis på skjermen. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7603'en du snakker om er også en D-modell, dvs. uten mulighet for integrert RiksTV/CD. Det første jeg gjorde da jeg fikk min 7403H var å fase ut CD-dekoderen og bruke CAM fra komplett.no. Det fungerer strålende og anbefales på det sterkeste. Ikke undervurder nytten av å ha alt integrert i tv'en!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hugs at dette ikkje er mogeleg om du har parabol, då Philips ikkje har DVB-S tuner i nokon av apparata sine...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen andre nettsteder som har Phillips 7403 D modellen inne, som er like billig som NetonNet ?
    NetonNet får ikke inn før 9 februar: /

ellers er jo SOny W4000 en het kandidat, men irriterende å se at den har clouding og hakke problemer. Og samsung 656 har bare game mode ? når man skal spille .. man kan ikke velge innstillinger selv når man skal spille spill ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer; A656 er "låst" i innstillingane i game mode, du får vel justert ljosstyrke så vidt eg veit, men det er vel det!? Ikkje noko problem om du likar fabrikkinnstillingane deira sjølvsagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, bra jeg gikk for Philips 7403 da

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 47" 7403H i går. Og har bare en ting å si.....HERREGUD!

Overgangen fra min gamle 20" kasse til dette vidunderet er jo helt vanvittig. Bildekvalitet er fantastisk enten det er Blu-ray, dvd, ps3 eller vanlig digitalt ikke HD signal fra parabolen. Raske filmer takler den uten noe hakking sideveis og fargene er friske og klare. Svart er etter hva jeg kan se omtrent kølsvart. Sylskarp bilde og imponerende lyd. Kan bruke den uten surroundanlegget og likevel ha grei lyd.

Nå har jeg bare lekt med den i en dag, men må si at jeg er utrolig fornøyd og for å være ærlig. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte 47 tommer fremfor 42. Tv er ikke spesielt ruvende og har en fin myk design som gjør at det passer perfekt inn selv om jeg var redd det ble litt stort.

Storfornøyd med denne her!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner ikke å glede meg mindre, når dere snakker slikt om den modellen:-D

uff..nå får de forte seg :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaevensen
    Fikk min 47" 7403H i går. Og har bare en ting å si.....HERREGUD!

Overgangen fra min gamle 20" kasse til dette vidunderet er jo helt vanvittig. Bildekvalitet er fantastisk enten det er Blu-ray, dvd, ps3 eller vanlig digitalt ikke HD signal fra parabolen. Raske filmer takler den uten noe hakking sideveis og fargene er friske og klare. Svart er etter hva jeg kan se omtrent kølsvart. Sylskarp bilde og imponerende lyd. Kan bruke den uten surroundanlegget og likevel ha grei lyd.

Nå har jeg bare lekt med den i en dag, men må si at jeg er utrolig fornøyd og for å være ærlig. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte 47 tommer fremfor 42. Tv er ikke spesielt ruvende og har en fin myk design som gjør at det passer perfekt inn selv om jeg var redd det ble litt stort.

Storfornøyd med denne her!!
    Husker du nevnte noe om at 47" kanskje ble litt i største laget for stua deres...bare si fra hvis du finner ut at den blir altfor svær du, så bytter vi - he he

**** angrer som en hund på at jeg ikke tok 47" med en gang, kvaliteten er jo rå. Størrelsen har ALT å si!!:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe skal gjøre det. Men til og med min bedre halvdel synes dette er ok nå så da klager jeg ikke TV er helt vanvittig bra

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •