Forskjell på scart-innganger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjell på scart-innganger?

Jeg har en Panasonic TX-32D20F widescreen CRT-tv. Bak har den to scart-innganger.

Dersom jeg kobler digitaltuneren eller dvdspilleren til AV2 blir bildet kun sort/hvitt. Kobler jeg til AV1 er alt i orden.

Har studert bruksanvisningen og har kommet fram til at det er forskjell på de to inngangene... Er det logisk?

I bruksanvisningen står det at "AV1 is suitable for RGB" mens AV2 "are dependent on AV2 S-VHS/VIDEO switching"...

På kolbingsskjemaet ser det også ut til at red in, green in og blue in mangler på AV2 kontakten.

Finnes det en måte for meg å benytte meg av både AV1 og AV2 for å koble til DVDspiller og digitaltuner og få farger på begge??

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett en av kildene til S-VHS evt CVBS så skal du egentlig får vanlig bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Sett en av kildene til S-VHS evt CVBS så skal du egentlig får vanlig bilde.
    Prøvde å sette digitaltuneren til CVBS, men det funket ikke. Kan det være nødvendig med innstillinger på TVen også?

Edit: Fiklet litt med innstillingene på TVen... svitsjet mellom de ulike AV-inngangene, og plutselig kom fargene! Usikker på hva jeg gjorde... Vi får se om de forsvinner eller om de er kommet for å bli!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du søker litt, vill jeg tro du finner store mengder info om scart/Euroscart på dette forum. Men kort fortalt er det forskjeller på scart-kontakter. Alle scart-kontakter skal minimum støtte normal kompositt-video (CVBS). I tillegg KAN de også støtte S-video og/eller RGBs. Kvalitetsgraden er stigende på de nevnte formatene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •