Hvilken 50" kan erstatte Pioneer 5090H

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken 50" kan erstatte Pioneer 5090H

Hei alle sammen.

Det virker som elkjøp ikke har planer om å levere Pioneer 5090H med det første. Lurer derfor på hvilke andre TVer som er nesten like gode eller som er et veldig godt kjøp.

Ser helst at TVn er rundt 50" tommer, og kunne tenkt meg plasma. Om da ikke LED LCD er veien å gå?

Prisklasse 10000 opp til 20000.

Skal brukes til TV og film. Fint om den er 1080p og har HDMI

Takker for tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo en haug av andre forhandlere på den skjermen så hvorfor ikke gå til noen andre da om elkjøp ikke kan levere?

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er antageligvis kjøpt til 19995,- som var en meget god annonsepris. Kan ikke si at det er noen annen tv som jeg syns er like god til den prisen. Jeg anbefaler å vente. Hørt noen rykter om at den dukker opp i løpet av en ca 14 dgr+

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminow
    Den er antageligvis kjøpt til 19995,- som var en meget god annonsepris. Kan ikke si at det er noen annen tv som jeg syns er like god til den prisen.
    Har slått til på samme tilbudet selv, og det er ingen tvil om at det er en fantastisk pris for en like fantastisk TV (selv om høyttalere og stativ må kjøpes utenom). Men så var det det med fugler i hånden og på taket, da. Hvis TVen aldri blir levert, så hjelper det ikke så mye hvor god den er.

Sitat Opprinnelig postet av Perminow
    Jeg anbefaler å vente. Hørt noen rykter om at den dukker opp i løpet av en ca 14 dgr+
    Har ikke vært i kontakt med Elkjøp selv, men andre som har snakket med hovedkontoret har fått beskjed om at TVene forhåpentligvis ankommer hovedlageret den 2. mars. Og selv denne datoen kan være noe optimistisk.

Personlig vurderer jeg å kjøpe meg en passelig stor "vente-TV" på elkjøp i begynnelsen av februar, også levere den tilbake når Pioneeren kommer. Men, det er et par problemer med den taktikken. Først og fremst er jeg litt avhengig av en ganske presis leveringsdato. Det mest praktiske ville vært om jeg kunne levert tilbake TVen på samme tur som jeg henter Kuroen. Hvis Kuroen kommer 35 dager etter jeg kjøper vente-TVen, så blir det mere pes enn nødvendig. Det andre problemet er at det ser ikke ut til at Elkjøp-butikkene har noen av de store TVene på lager. Av de 19 TVene som elkjøp.no har som er større enn 44", så har min lokale elkjøp kun 1 på lager. Det er en 46" LCD fra Sharp.

Jeg vil tro at det vil la seg gjøre å bli enige med Elkjøp om at man kan ha TVen i mer enn 30 dager, dersom Pioneeren blir ytterligere forsinket. Men, hvis det er lang leveringstid også på de andre store TVene, så har det plutselig veldig lite for seg. Jeg kommer i hvert fall til å ta en tur til Elkjøp 2. februar (som er den første leveringsdatoen de lovet), og se om det går an å bli enige om noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg vil tro at det vil la seg gjøre å bli enige med Elkjøp om at man kan ha TVen i mer enn 30 dager, dersom Pioneeren blir ytterligere forsinket.
    Lykke til med det...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KRP-500M dersom du ikke trenger innebygget TV-tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettbutikken har 60" inne. Det går vel under "tilsvarende eller bedre produkt". Selv om jeg vil tru du må krangle en del for å få det til.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruuuty
    Nettbutikken har 60" inne. Det går vel under "tilsvarende eller bedre produkt". Selv om jeg vil tru du må krangle en del for å få det til.
    Hehe - jeg har tenkt tanken, men de har solgt et par 50-tommere, og jeg tror nok Elkjøp er villige til å bruke litt tid i retten for å slippe å gå på et tap på 30.000 for hver tv de har solgt

Men - nå ser jeg det bekreftes i en annen tråd at TVen skal komme i neste uke, og at det er neste leveranse som ikke kommer før i mars. Så da kan i hvert fall jeg puste lettet ut og slutte å pønske ut teite planer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får min 5090H levert av elkjøp i morra. Merkelig det at når du peser litt om 60" som erstattning, så drar de frem en 5090H fra intet

Tips: møt opp på elkjøp, si at man nå skal finne en løsning. Snakk kun med varehussjefen Henvis til annonsegaranti

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oivind_dahle
    Jeg får min 5090H levert av elkjøp i morra. Merkelig det at når du peser litt om 60" som erstattning, så drar de frem en 5090H fra intet
    Hehe. Godt jobba. Jeg var innom Elkjøp i dag og fikk lovet levering neste torsdag (5. feb), så da er jeg sånn tålelig fornøyd. Neste leveranse kommer 13. februar.

Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med sony 52W4500 til 19500???

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den skjermen får ok kritikk, men den kommer ikke opp mot pioneer 5090H, så jeg ville ikke sett på den som en like god eller bedre tv.

Sitat Opprinnelig postet av HiFiHenrik
    Hva med sony 52W4500 til 19500???

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Levering 5090H

I følge Pioneer er det tomt for 5090H ettersom det gikk en del mer enn forventet da prisene stupte. Ny forsyning i Mai!
    Virket som KRP er tilgjengelig!? En KRP500A til prisen av en 5090H hadde ikke vært meg imot!
    Ellers sier jo tester verden over at det ikke er så lett å erstatte en Pioneer!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5090H kommer i starten av feb til de som har bestilt det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •