Hve er best til TV av plasma og LCD i "normal prisklasse"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Mari1981 sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hve er best til TV av plasma og LCD i "normal prisklasse"?

Må man opp i 20tusenkronersklassen på plasma for at man skal merke at plasma er bedre i farger og bildekvalitet enn LCD, eller er en plasma til 7-8000 bedre eller like bra bildemessig enn en LCD til 10-13000 ? (Tenker ikke på spill nå, men TV og film.)

Dere som synes deres LCD-er har dårlig sortnivå, hvilke modeller har dere? Og er det noen som har LCD-er de er fornøyd med sort og farger på?

Slik jeg føler det nå så tror jeg jeg venter til at Samsungs 46'' LED LCD blir billigere, koster 16ooo,- nå og det er for dyrt. Samsung LE46A786 46" LED LCD-Tv Full-HD - Netshop.no - pc data foto minne digital

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi møtes igjen.

Jeg har erfaring med et tre år gammelt Samsung. Et to år gammelt Toshiba. Og et stk. Samsung som er mindre enn ett år gammelt. Alle er LCD og i prisklassen 12-15000,- på kjøpstidspunktet. Jeg får ikke dårlig samvittighet om jeg hevder at plasma til halve prisen, som jeg også har erfaring med, har bedre bilde med DVD, Blu-ray og digital satelitt-TV. Bildet er mer harmonisk, rett og slett.
    Dette til tross for langt færre forkortelser på rammen og lavere oppløsning. LCD har nå som for tre år siden et kunstig sortnivå og etterslep som ødelegger helt for opplevelsen, i hvert fall for min del.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det ikke smør på flesk å starte denne tråden da Mari1981? Jeg syns du overtenker hele greia egentlig. Kjøp tv på elkjøp så kan du bytte hvis du ikke er fornøyd, så enkelt er det.

Newcomer Mari1981 sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Blir det ikke smør på flesk å starte denne tråden da Mari1981? Jeg syns du overtenker hele greia egentlig. Kjøp tv på elkjøp så kan du bytte hvis du ikke er fornøyd, så enkelt er det.
    Jo :-D men jeg må ha alt med teskje, inn i alle mulige overanalyserende hjernekroker, og jeg er glad for det spareblære svarte nå (siden jeg allerede har bestilt plasma.)
    Takk for alle tips. Nå skal jeg være "stille" til tv-en er kommet... :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •