Hjelp til valg av tv!:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av tv!:)

Hei og hopp, jeg skal ha meg ny LCD tv, alt ifra 37 til 42! ikke noe større, og hvertfall ikke noe mindre..
    saken er at jeg har IKKENOE peiling på tv at all!:P så jeg trenger en stor dose hjelp! Egentlig det samme for meg om det er full hd eller hd-klar, bare tven er bra, meeen jeg har litt stramt budsjett, så jeg skal ha noe under 6500 ca og den skal være god å spille på! ikke noe som henger etter og alt er bare kaos..:P

Jeg blir evig glad om noen gidder å finne 1 tv eller 2 til meg!
    hjelper meg svært lite om dere gir meg linker til prisguider osv, ettersom jeg ikke kan noe som helst om tv

MVH tjomas!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva skal du bruke den til?
    er det film og tv er jo plasma helt klart å foretrekke, en billig lcd er jo helt håpløs.
    de takler ikke bevegelser i bildet, har ikke sortnivå i det hele tatt, og gir ett kunstig bilde og farger.
    jeg ville sett på panasonic px8 eller px80, absolutt de beste billig tv-ene du kan få tak i, noe de fleste tester i verden også sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    hva skal du bruke den til?
    er det film og tv er jo plasma helt klart å foretrekke, en billig lcd er jo helt håpløs.
    de takler ikke bevegelser i bildet, har ikke sortnivå i det hele tatt, og gir ett kunstig bilde og farger.
    jeg ville sett på panasonic px8 eller px80, absolutt de beste billig tv-ene du kan få tak i, noe de fleste tester i verden også sier.

Spilling og tv-titting, egentlig det meste! er det veldig stor forskjell på kvaliteten på lcd og plasma? har hørt det er bedre å spille på lcd, men å se på film o.l er bedre på plasma?
    Hvor finner jeg Panasonic px8 og px80?? he he

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic px80 så jeg tidligere i uka til 6990 kr hos Coop Obs på Lillestrøm. For øvrig kan du sjekke priser i linken under
    Hardware.no - Prisguide - Panasonic TH-42PX80

Mvh Riceman

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    plasma er mer korrekt på fargegjengivelse, bedre svartnivå, bedre på bevegelser i bildet, har ikke lag, bedre kontrast.
    lcd har kommet seg, men plasma gir klart bedre bilde for pengene ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, åja!
    meeeen leste noe om at EU skal forby plasma? er det bull?

Komplett.no - Panasonic 37" Plasma TV TH-37PX80
    Komplett.no - Samsung 42" Plasma TV PS42A416

funker de?

AMENTIO / PANASONIC 37" Plasma TV TH-37PX80 --DVB-T--
    eller den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forbudet er bare tull, leste ett innlegg på en engelsk side, der hadde de ett skriv lagt ut fra eu som sa klart det var tull, men de kommer til å se på alle elektriske produkter fremover, ikke bare plasma, det sto også at den måten folk siktet til plasmas strømforbruk på, var helt feil, de bruker i normal bruk ikke særlig mye mer enn lcd i samme størrelse.
    uansett ligger det år frem i tid, og de siste plasmaene som ble vist, -09 utgavene, har allerede redusert forbruket kraftig.
    mellom de to skjermene er det bare ett valg, og det er panasonicen, den er anbefalt i tester over hele verden, den andre er ikke inne på listene over anbefalte.
    kjøper du panasonicen, så er det nok ett av de tryggeste valgene du kan ta på tv fronten i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forbudet er bare tull, leste ett innlegg på en engelsk side, der hadde de ett skriv lagt ut fra eu som sa klart det var tull, men de kommer til å se på alle elektriske produkter fremover, ikke bare plasma, det sto også at den måten folk siktet til plasmas strømforbruk på, var helt feil, de bruker i normal bruk ikke særlig mye mer enn lcd i samme størrelse.
    uansett ligger det år frem i tid, og de siste plasmaene som ble vist, -09 utgavene, har allerede redusert forbruket kraftig.
    mellom de to skjermene er det bare ett valg, og det er panasonicen, den er anbefalt i tester over hele verden, den andre er ikke inne på listene over anbefalte.
    kjøper du panasonicen, så er det nok ett av de tryggeste valgene du kan ta på tv fronten i dag.

Tusen takk! det hjalp meg masse! da kjører jeg på med panasonicen!

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    plasma er mer korrekt på fargegjengivelse, bedre svartnivå, bedre på bevegelser i bildet, har ikke lag, bedre kontrast.
    lcd har kommet seg, men plasma gir klart bedre bilde for pengene ennå.
    Kommer "litt" an på hvilken modeller i de to teknologiene du sammeligner her :roll:
    Min erfaring så langt er at de nye LED-LCD gruser plasma på mange områder 8)

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden handler om en som har budsjett på 6500,-

Vis meg den LCD tven som gruser plasma til den prisen!

Elkjøp har px8 til 6500,- uka som kommer. Meget bra tv til denne prisen!

lkjø
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Kommer "litt" an på hvilken modeller i de to teknologiene du sammeligner her :roll:
    Min erfaring så langt er at de nye LED-LCD gruser plasma på mange områder 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde også vært interessant å lese de testene og målingene som bekrefter at led-lcd knuser plasma på noe som helst!
    eller er det bare din personlige synsing?
    synsing kan jo ikke taes seriøst, hvis det ikke kan bakkes opp med fakta.
    og skal du sammenligne, så må det jo være i samme størrelse og prisklasse, det går ikke å sammenligne en led-lcd til 20.000,- med en plasma til 7.000,-

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde også vært interessant å lese de testene og målingene som bekrefter at led-lcd knuser plasma på noe som helst!
    eller er det bare din personlige synsing?
    synsing kan jo ikke taes seriøst, hvis det ikke kan bakkes opp med fakta.
    og skal du sammenligne, så må det jo være i samme størrelse og prisklasse, det går ikke å sammenligne en led-lcd til 20.000,- med en plasma til 7.000,-
    Personlig synsing, neppe. Jeg har sett på en del TVer nå etterhvert og valget falt enkelt på 9-serien til Samsung. Eneste ankepunktet slik jeg ser det, er at den har lavere innsynsvinkel og litt mer input-lag enn en plasma i tilsvarende prisgruppe. Ikke noe stort problem for meg ihvertfall.
    Har du noen erfaring med LED-LCD forresten, hvilken tanker har du gjort deg i såfall med tanke på prestasjon sammelignet med plasma?

Noen av de punktene jeg mener LED-LCD teknologien er bedre (i det minste nesten identisk) enn plasma på er:
    *Fargegjengivelse
    *Skarphet/oppløsning
    *Lav vekt og mindre dybde
    *Vesentlig lavere strømforbruk
    *Lengre levetid
    *Bedre kontrast
    *Skarpere og bedre lys
    *Ingen innbrenningsfare
    *Ingen retention
    *Stillegående (ikke knaking/knirking eller vifter)
    *Mye mindre støy i bilde, selv uten bruk av NR

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for all del, i den prisklassen vi diskuterer her vil plasma definitivt være den beste veien å gå...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Fargegjengivelse
    fargegjengivelsen på gode plasmaskjermer, som er kalibrert blir regnet som bedre i alle seriøse tester jeg har lest, også gjennom lesing på forum som spesialiserer seg på kalibrering. men de beste led-lcd skal jeg innrømme er bra
    *Skarphet/oppløsning
    oppløsning er ikke noe bedre enn plasma, det viser tester, både statisk og i bevegelse, i bevegelse er plasma vanligvis bedre. skarpheten er det mange lcd tilhengere som skryter av, men så fort de får kalibrert skjermene sine best mulig, så er dette ikke tilfelle, den skarpheten er oftest ett resultat av for høy kontrast og diverse skarphetsting som er anbefalt å skru av for å få et korrekt bilde.
    *Lav vekt og mindre dybde
    ja, men de nye dette året tar kraftig inn på
    *Vesentlig lavere strømforbruk
    dette er en myte, alle seriøse tester som tester i en normal brukssituasjon viser at forskjellene er veldig små, og i visse setinger bruker plasma mindre enn lcd. ser du på maxforbruk har du rett, men det har ingenting med faktisk forbruk å gjøre.
    *Lengre levetid
    Å? panasonic garanterer en halveringstid på 100.000 timer nå, d.v.s. til lysutbyttet er redusert til 50% av ny. det betyr ikke at tv-en ikke kan fungere fint videre etterpå.
    *Bedre kontrast
    kontrast er ett mumbo-jumbo opplegg, det finnes ikke noen standard for hvordan det skal måles, og de forskjellige opererer med masse rare opplegg, men i tester jeg har lest der de bruker en standard på alle skjermene, uavhengige tester, viser det seg at plasma har bedre kontrast. kontrast tallene bør ikke brukes til noe som helst, da de ikke kan taes seriøst.
    *Skarpere og bedre lys
    ja, men som sagt, om du kalibrer skjermen etter de standardene som gjelder, så er det meste av det utlignet. man skal da ikke bruke skjermen som lyskaster ;-) men ja, i ett lyst rom har de en fordel.
    *Ingen innbrenningsfare
    nesten ikke eksisterende problem i dag, ved korrekte innstillinger, men det skjer ja.
    *Ingen retention
    ja, også ett lite problem i dag, men ja.
    *Stillegående (ikke knaking/knirking eller vifter)
    ja, noen opplever disse problemene.
    *Mye mindre støy i bilde, selv uten bruk av NR
    nei, det stemmer ikke, de fleste tester jeg har lest sier det motsatte. men mye av dette kan jo ha med innstillingene på skjermen å gjøre.

men mye av dette har med smak og behag å gjøre, noe er myter, og noe er rett.
    det jeg liker minst med lcd er innsynsvinkelen, og led-lcd har jo vanligvis ennå verre innsynsvinkel enn vanlige lcd, kunstige farger, gjengivelse av bevegelse i bildet,

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •