Samsung le46a866

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung le46a866

Hei, har noen spm ang. denne modellen, og vet med sikkerhet at dette er riktig sted å få svar på det!!8)

Kjøpte meg denne modellen, etter å fått hevet kjøpet mitt av en Sharp 46xd1e med noen kjempe streker i lys farge som gikk horisontalt over skjermen.
    Ser absolutt ikke bra ut.

Da jeg skrudde på Samsungen, la jeg jo først merke til denne såkalte cloudingen i ganske stort omgang. Så det spesielt da jeg byttet source med "scrollehjulet", men da jeg trykket meg fra source til source kom det ikke( virket som at ved scrolling som gikk tven innom en lysegrå side før den til slutt havnet på riktig sted. Dette gjorde den da ikke med trykkingen.( hvis dere skjønte det ) Byttet firmware, og cloudingen var blitt betydelig bedre. Er dette reklamasjonssak? Lurer også på om noen sitter på 1002 versjonen, som jeg leser mulig skal være bedre enn 1005 versjonen? Finner ikke førstnevnte på samsung sine hjemmesider.

Hvordan skrur man tven helt av? Jeg trykker av med fjernkontroll og på powerknapper- alikevell virker det som om den står i standby? Kan man ikke ta strømmen helt? Ble ikke klokere av bruksavisningen heller!

Kan man via Mac og Airport ekspress koble seg opp til tven via lan-kabel? Har ikke trådløst fra router til mac- men kan man få "internett" gjennom macen- til airport osv?

Takker for svar- ellers var jo dette en kjempetv.

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clouding har ofte en tendens til å forsvinne etter hvert som TVen blir brukt, men hvis du synes dette er veldig sjenerende, så er det vel godt mulig at du kan klage på produktet.

Hadde selv litt clouding på min 656 (spesielt når TVen skiftet mellom de forskjellige inputen. Tror clouding er mer fremtredene akkurat i det du skifter input, ettersom den bare viser ett svart/grått bilde før den klarer å lese signalet fra den nye kilden), men dette er nå nesten helt vekke.

Det er nok ingen knapp for å få TVen slått helt av, er iallefall ikke det på de forrige Samsung modellene. Alternativet er å nappe strømkabelen ut av støpselet, eventuelt ha en manuell bryter før TV.

Tør ikke si hvordan det er med denne TV over en Airport express, dette grunnet at Mac nettverk ikke er alltid like glad i "ikke Mac" utstyr... Men det skader vel ikke å prøve...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei- og takk for kjapt svar. Etter at jeg oppgraderte, syntes jeg at cloudingen er blitt betrakelig bedre, tenkte se film ikveld- og da får jeg vel se litt ekstra etter om jeg finner det sjenerende. Merkelig at man ikke kan skru av strømmen, trodde det faktisk var "brannfarlig" og ikke ta strømmen helt? Mao står den å trekker strøm 24/7?

Ja, skal prøve med macen, kult hvis det hadde funket!!

Leter fortsatt etter 1002 versjonen hvis noen har den tilgjengelig eller vet hvor man finner det..

Og igjen..takk for svar.:wink:

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pallum@online.no
    Merkelig at man ikke kan skru av strømmen, trodde det faktisk var "brannfarlig" og ikke ta strømmen helt? Mao står den å trekker strøm 24/7?
    Det er vel såpass lite (snakk om gjerne 1 W) at det skal vel mye til, men for all del - det beste hadde jo vært å hatt en skikkelig av funksjon, ikke bare standby...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig- jeg tok en tlf til samsung sin teknisk support- der ble jeg IKKE anbefalt å oppgradere, og han mente at det ikke var dem selv( samsung ) som hadde lagt ut oppgraderingen ( 1005 )??WTF...akkurat som at siden var hacket e.l. Skjønte ingenting av det.

Ble ikke klokere av den samtalen, nedgraderte da til 1001 igjen, og ser ut til at cloudingen er tilbake igjen. Han mente at det ikke skulle være sånn, så evt får jeg få en tekniker til å se på det?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden var postet i feil kategori (projektorer), flyttet til TV-apparater.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, takk- tråden fortsetter, kom gjerne med innspill. Har faktisk et lite spm til.
    Har koblet til tvix med ekstern harddisk- når jeg brukte denne med sharpen var det ingen problem, men nå glipper/ hakker bildet en gang i blant. Legger til at jeg nå har aktivisert 24fps funksjonen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •