Bilde/lyd fra PC til TV via HDMI problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilde/lyd fra PC til TV via HDMI problemer

Hei.

Prøver å få bilde og lyd fra min stasjonære PC med HDMI kontakt på hovedkortet til en Toshiba 42" LCD TV 42A3000P men får det ikke til. Er integrert ATI kort på PC'en. Vet ikke om det er TV eller PC som er problemet, men har en følelse på PC,en.. Har en funksjon for å aktivere sekundert skrivebord på PC'en men denne vil ikke la seg aktivere, eller skal det bare bli samme bilde på begge skjermene..? Har det noe å si at jeg bruker en 5 meter lang HDMI kabel? Noen som har noen tips..?

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Krona
    Hei.

Prøver å få bilde og lyd fra min stasjonære PC med HDMI kontakt på hovedkortet til en Toshiba 42" LCD TV 42A3000P men får det ikke til. Er integrert ATI kort på PC'en. Vet ikke om det er TV eller PC som er problemet, men har en følelse på PC,en.. Har en funksjon for å aktivere sekundert skrivebord på PC'en men denne vil ikke la seg aktivere, eller skal det bare bli samme bilde på begge skjermene..? Har det noe å si at jeg bruker en 5 meter lang HDMI kabel? Noen som har noen tips..?
    :roll: Mulig du må sette ned oppløsning på skjermbildet fra pc til tv,hvis du ikke har full hd skjerm,vet dette er problem med mange.Og du må evt sette pc på innstillinger anng annen skjerm, bilde ut!! Anng lengde på kabel har ikke dette noe og si!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har du aktivert den andre skjermen?

Heisann!

For å aktivere den andre skjermen, høyreklikker du på skrivebordet, velger egenskaper og deretter instillinger. Trykk for den skjermen som er grå, og hak av for utvid skrivebordet. (XP)

Høyreklikk på skrivebordet, velg tilpass. Deretter skjerminstillinger, deretter samme fremgangsmåte som for XP.

Hvis dette alternativet ikke lar seg gjennomføre, er det mest sannsynlig et problem med tilkoblingen til tven. Har du sjekket om du må aktivere hdmi'en som du må gjøre på Pioneer sine plasma tver? (jeg kjenner ikke til den tven du har)

Hvilket hovedkort har du, det er ikke alle som støtter lyd ut over HDMI.

-Ras

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Krona
    Hei.

Ser du fikk tips ang. bildet.

Når det gjelder lyd er det ofte ikke støttet via HDMI fra PC grafikkort. Hvis lydkortet har et TOSLINK (optisk) eller SPDIF (elektrisk coax) digital lydutgang, kan du koble denne med optisk kabel eller en vanlig coax til digital lyd inn på TVen. Du kan evt kjøre dette signalet til en hjemmekino receiver hvis du har det.
    Siste utvei er å benytte analog stereo jack fra PC, og kjøre vanlig stereo lyd til TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rassmussen
    Heisann!

For å aktivere den andre skjermen, høyreklikker du på skrivebordet, velger egenskaper og deretter instillinger. Trykk for den skjermen som er grå, og hak av for utvid skrivebordet. (XP)

Høyreklikk på skrivebordet, velg tilpass. Deretter skjerminstillinger, deretter samme fremgangsmåte som for XP.

Hvis dette alternativet ikke lar seg gjennomføre, er det mest sannsynlig et problem med tilkoblingen til tven. Har du sjekket om du må aktivere hdmi'en som du må gjøre på Pioneer sine plasma tver? (jeg kjenner ikke til den tven du har)

Hvilket hovedkort har du, det er ikke alle som støtter lyd ut over HDMI.

-Ras
    Har prøvd forskjellige oppløsninger på PC skjermen om tilfelle det hadde noe å si, men det hadde det ikke.

Den sekundere skjermen på egenskapene er grå ja og når jeg klikker utvid skrivebordet til denne skjermen også på bruk bare blinker det litt i PC skjermen også er den grå igjen, altså får ikke aktivert denne.

Ikke sikker på type hovedkort.. MSI ettellerannet.. Trur det er støtte for lyden også for fant et valg lyd ut via analog eller HDMI, men er ikke viktig med lyden uansett.

Har vært igjennom menyene på TV'en men finner ikke no aktiver HDMI eller lignende..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette en stasjonær pc?

Har du Catalyst Control Center installert på maskinen? I så tilfelle skal du ha et alternativ for å aktivere clone mode, dvs at samme bilde kommer på begge skjermene. Selv om du ikke ønsker å benytte deg av denne modusen, så bruker dette å fungere bra i forhold til feilsøking.

CCC gir også litt bedre alternativer i forhold til å sette oppløsning og er mer fleksibelt.

-Ras

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette en stasjonær pc?

Har du Catalyst Control Center installert på maskinen? I så tilfelle skal du ha et alternativ for å aktivere clone mode, dvs at samme bilde kommer på begge skjermene. Selv om du ikke ønsker å benytte deg av denne modusen, så bruker dette å fungere bra i forhold til feilsøking.

CCC gir også litt bedre alternativer i forhold til å sette oppløsning og er mer fleksibelt.

-Ras
    Hei. Stasjonær PC ja. La inn nyeste skjermkortdriver istad med Catalyst Control Center ja. Har vært igjennom og testet endel instillinger der også, men hjalp ikke. Finner ingen funksjon som heter Clone mode der da.. Hmm..
    Virker ikke som den detekterer TV'en.

Hovedkortet heter forresten MSI K9AGM2 MS 7327 Ver 1.1 med lyd, bilde og alt integrert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet trenger du heller ikke CCC, siden de alternativene du har i win som regel er gode nok. Med mitt oppsett med 3 skjermer, er jeg litt mer avhengig av å ha litt flere alternativer. Uansett, det er en digresjon....

Jeg regner med at du har forsøkt alle de klassiske feilsøkingstipsene. Dvs slå av maskinen, starte opp igjen uten å ha tven koblet til. Slå av og starte med skjermen på og satt til riktig inngang. I de fleste tilfeller vil du få bilde før win begynner å laste drivere, dvs at du skal se skjermbilde mens maskinen starter opp. Du kan evt forsøke å starte maskinen med bare tven tilkoblet, altså ingen annen skjerm tilkoblet.

Etter et raskt søk på nettet, skal ditt hk støtte opp til 5.1 lyd over HDMI. Så du skal også få lyd....

-Ras

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet trenger du heller ikke CCC, siden de alternativene du har i win som regel er gode nok. Med mitt oppsett med 3 skjermer, er jeg litt mer avhengig av å ha litt flere alternativer. Uansett, det er en digresjon....

Jeg regner med at du har forsøkt alle de klassiske feilsøkingstipsene. Dvs slå av maskinen, starte opp igjen uten å ha tven koblet til. Slå av og starte med skjermen på og satt til riktig inngang. I de fleste tilfeller vil du få bilde før win begynner å laste drivere, dvs at du skal se skjermbilde mens maskinen starter opp. Du kan evt forsøke å starte maskinen med bare tven tilkoblet, altså ingen annen skjerm tilkoblet.

Etter et raskt søk på nettet, skal ditt hk støtte opp til 5.1 lyd over HDMI. Så du skal også få lyd....

-Ras
    Så vanligvis skulle man fått bilde helt ifra BIOS bildet? Testet ut endel av og på nå ja. Med og uten det ene og det andre. Fant et par BIOS instillinger jeg testet ut også, bla display device select: TV first, men hjalp ikke det heller..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når BIOS holder på med post, altså før skjermdriveren laster, vil du i de fleste tilfeller få bilde på alle/begge skjermene. Siden dette er via hdmi, er jeg ikke sikker på om du får bilde, da jeg ikke har testet dette selv.

Jeg regner med at du har sjekket at alle drivere og slikt er installert, og at hdmi utgangen er aktivert i win. Sjekk under enhetsbehandling at du ikke har noen utropstegn eller spørsmålstegn der.

Siden jeg ikke har dette hk'et selv, så kan jeg dessverre ikke gi det noen bedre løsninger. Vanligvis skal dette være rimelig rett frem, så jeg kan ikke se noen grunn til at det ikke skal fungere hos deg.

-Ras

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du både HDMI og DVI utgang på h.kortet ditt? I såfall kan d være 2 jumpere på h.kortet som må flyttes på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •