Sony KDL-46W4500 vs. Samsung LE46A676 vs. Panasonic TH-46PZ85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Sony KDL-46W4500 vs. Samsung LE46A676 vs. Panasonic TH-46PZ85

Trenger litt tips ang kjøp av TV.

Noen som har forslag til hva jeg bør kjøpe av følgende TV'er?

Sony KDL-46W4500
    Samsung LE46A676
    Panasonic TH-46PZ85

Pris: Max 16 000.

Bruksområde er følgende:
    TV: SD og HD signal.
    Film

Spiller ikke TV-spill og lyd går via egen receiver så innebygde høytalere betyr ikkeno.

Ser vanligvis TV/Film i en stue der lysforholdene styres at hvor lyst det er ute på kveldstid (ikke en betongbunker med blendingsgardiner).

Har pr idag en Sony KDL-40W2000 som skal byttes ut.

Har i utgangspunktet prøvd å lese rundt og kommet frem til at det ofte står mellom Sony KDL-46W4500 og Samsung LE46A676 i diverse tester (der de to TV'ene stilles opp ved siden av hverandre og sammenlignes). Tester der man kun tester en TV opp mot hva man husker av test av en annen modell føler jeg er litt vanskelig å forholde meg til

Mitt inntrykk er at i W4500 kanskje kommer best ut hva bildet angår, men har funnet en del linker der folk klager på clouding. Noen som vet om dette faktisk er et stort problem? Har sett at 40W2000 TV'en jeg har nå også skal ha dette problemet, men har ikke oppdaget noe til dette selv.

På grunn av at jeg ikke klarer å bli klok på de to LCD-valgene har jeg begynt å fundere litt på om kanskje en plasma vil være det beste valget. Har bare sett såvidt på dette, men har vel forsåvidt kommet frem til at Panasonic TH-46PZ85 ser ut til å være det beste valget innen plasma og mitt budsjett. Noen som har noen bedre forslag?

Grunn til bytte av TV skyldes at pappa trenger en 40". Dermed kan jeg få byttet til en 46". Men det må skje litt fort, derfor har jeg ikke så mange dagene på å bestemme meg. Håper noen kan hjelpe en "stakkars" sjel

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile kjøp ingen av delene men kjøp i stedet Samsungs nye LED

7 serien til Samsung overgår de to som du nevner, at denne ikke er testet som du refererer til er at den er relativt ny. LED er imidlertid neste generasjon og revolusjonerer LCD tvene med vanvittige kontrast på 2.000.000 - 1, mot 6 serien og W4500 sine 50.000-1, nå er LCD på høyde og forbi Plasma i kontrast og sort nivå, les denne lenken:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ng-46a786.html

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung har jo sykt høy "input lag", fra 60ms til 90ms.
    Sony har fra 0 til 10ms.

Siden du ikke skal spille på det, så rekner jeg med ikke det har så stor betydning. Bare til info:grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    du bør virkelig sjekke opp panasonicen, den er anbefalt over hele verden til din bruk.
    at led-lcd er på høyde eller forbi plasma på kontrast (som ikke egentlig betyr noenting i praksis) og svartnivå, er ikke tilfelle i normal bruk.
    led-lcd er ett skritt i rett retning, men ikke på høyde med gode plasmaer ennå.
    det svartnivået oppnås bare når skjermen er svart, uten innhold, noe som er veldig kjedelig å se på ;-)
    plasma oppnår bedre svart, som er veldig viktig for opplevelsen når du ser film.
    plasma har også mer naturlige farger, bedre innsynsvinkel, og takler bevegelser i bildet klart bedre.
    men sjekk opp anbefalingene rundt om på anerkjente tester som ligger på nettet, her er noen: Panasonic TH42PZ85B Review – 42” 1080p Plasma HDTV
    Panasonic Viera TH-46PZ80 46in Plasma TV Review - TV Reviews - TrustedReviews

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PZ85 er ikke så bra på SD signaler...

Den er i overkant soft, men det er min mening. Samsung har en tendens til å overkoke bildene sine med litt for fjonge farger og en markant bevegelses kompensering.

Sony W4500 er litt mer balansert og 100hz litt mindre voldsom i effekten.

Nå vet jeg ikke hva budsjettet ditt er, men Pioneer har laget noen veldig gode lcd skjermer som fungerer veldig bra til film. De finnes ikke i 42", men 37". Til HD er disse skjermene helt supre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PZ 85 Ruler

Fikk min i foriege uke og er meget fornøyd. Fy for et bra sortnivå.

Kjørt en del SD matriale på BD 35 også ser neste helt hd ut.

Anbefaler deg og se på den i et riktig rom ( dvs ikke butikkmodus)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tilbakemeldinger.

Har vært på expert to ganger nå uten å bli helt overbevist enda. De har bare 46w4500 og 8 serien til samsung(som ligger litt over mitt tenkte budsjett) som sammenligningsgrunnlag. I tillegg regner jeg med at det er butikkinnstillinger på begge to. Samsung LE46A676 er ikke å oppdrive for visuell test i Kristiansand såvidt meg bekjent (har vært på Expert, Elkjøp og Hifi-klubben).

Panasonic'en har jeg ikke fått tid til å sjekke opp enda.

Hva budsjettet mitt angår så er det litt spesielt. Utgangspunktet var at pappa skal kjøpe ny TV og at det derfor ga meg en mulighet til å oppgradere min sony 40w2000 til en 46". Da pappa finansierer dette gjennom et gavekort som helst må innløses i ei kvittering i løpet av denne uka så har jeg fått litt dårligere tid på meg enn jeg i utgangspunktet kunne ønske.

Budsjettet på ny tv var i utgangspunktet 12-13000 der jeg får 6-7000 for den gamle. Men etter å ha lest litt så har jeg kommet til at jeg kunne tenke meg å legge meg på 15-16000. Det største problemet er at 2 dager før jeg fikk denne muligheten så fintet jeg bort konas "jeg vil ha ny sofa"-offensiv med at vi ikke hadde råd før om tidligst et år. Passer litt dårlig å argumentere for å bruke 8-9000 på ny tv (når vi allerede har en 1,5 år gammel TV som jeg dro gjennom Tyskland, Tsjekkia, Polen og Danmark inn og ut av hoteller og en i utgangspunktet altfor liten personbil) når vi ikke har råd til å bruke 10 000 på ny sofa :neutral:

Etter hardere forhandlinger enn noe Midt-østen konflikten kan skilte med har vi landet på følgende avtale. Ny TV og ny sofa eller ny sofa .

Det som verre er at jeg sliter med å få plass til en ny sofa etter kravspec. Så har idag engasjert snekker for å se på muligheten for å utvide stua i løpet av de neste par ukene. Så budsjettet på netto 5-6000 for 4 ekstra tommer ser foreløpig ut til å koste minst 50 000 (Ikke det.. er jo folk som betaler enda mer for etpar ekstra tommer ). Er heldigvis noen greie synergieffekter som større stue, bedre isolering, får byttet ut de gamle vinduene med nye, ny tv og ny sofa

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •