PX80 til datamaskin - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Newcomer Cpt. Spectacular sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Nez
    Hei igjen!

Fikk min DVI-D -> HDMI i dag og må si jeg ble rimelig skuffet. Det var noe herk å få bildet tilpasset til TVen. Jeg har 4:3 vanlig CRT skjerm jeg kjører i 1024x768. Når jeg kjører bildet som klon til TVen, blir enten bildet kuttet oppe og nede (ikke mye, men nok til at det er dumt). Jeg har prøvd å forandre på forskjellige oppsett, både å kjøre TVen som HDTV, med 1080p, 1080i, 720p osv, men ingenting gir fullt bilde, som er tilpasset skjermen. Å velge å ikke kjøre TVen som HDTV funker heller ikke. Jeg har prøvd å velge "skaler til TV" og omtrent alle innstillinger, men ingenting blir bra! VGA skalerte jo bildet perfekt og det så bra ut uten at jeg trengte å gjøre en dritt!

Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, det blir ikke helt tilpasset skjermen. Noen som har noen tips? Mitt skjermkort er GeForce 7800GT.

Noen annet rart som skjedde var at 13 av kanalene mine forsvant etter at jeg hadde prøvd å ha PC-bildet på TVen. Når jeg søker de inn på nytt nå finner jeg bare NRK1, NRK2, SVT1, Animal Planet og BBC! Hva skjer med det?! Plutselig var de andre bare snø! Har prøvd å søke inn uten å ha HDMI-kabelen i også!
    Hei!
    Når du bruker HDMI-kabel tror jeg du må prøve oppløsningen 1280x720 (Selv om det kanskje ikke ser bra ut på CRT-skjermen din). Du bør også skru av overscan både på PC og på TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cpt. Spectacular
    Hei!
    Når du bruker HDMI-kabel tror jeg du må prøve oppløsningen 1280x720 (Selv om det kanskje ikke ser bra ut på CRT-skjermen din). Du bør også skru av overscan både på PC og på TV.
    Hm, ja, det er nok en god idé det, men problemet er bare at jeg ikke kan velge den oppløsningen. Er det noen måte å gjøre dette på? Og hvordan skrur jeg av overscan på PCen og TVen?

Newcomer Cpt. Spectacular sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aha! Kanskje du får tilgang til flere oppløsninger med et program som Powerstrip. (Bare antakelser fra min side)

På Pcn går du inn på egenskaper for skjerm og inn på nVidia sitt kontrollpanel. En eller annen plass der kan du skru av overscan, bare let deg fram.
    På Tv'n går må du passe på å ha aspect ratio satt til 16:9, og så går du inn på menyen -> tv-innstillinger og velger Overscan: Av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker du begge skjermer samtidig?. det er ikke sikkert gt 7800gt støtter 2 skjermer samtidig.når du bruker nvida kortet så må du bytte skjerm i kontroll panelet til nvida kortet.for da kan du bruke forskjellige oppløsninger på hver skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker begge samtidig ja! jeg var på kontrollpanelet til nvidia-kortet og valgte "klon"...men selv om det så ut som du kunne velge ulik oppløsning på de to, gikk ikke det. Men det er for så vidt ikke noe stort problem; bruker jo ikke begge samtidig, så så lenge det ser okei ut på TVen når jeg bruker den og vice versa, så er jeg fornøyd :-)

men nå forsvant jo alle kanalene mine da jeg brukte HDMI fra PCen til TVen (se annen tråd), så tror jeg bare driter i hele HDMI-tullet og kjører VGA. Da skalerte den seg perfekt og var ikke noe tull med kanaler som forsvant osv...

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •