Samsung LE46A786 eller andre alternativer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE46A786 eller andre alternativer?

Hei,

Hjemme i heimen har vi nå lenge hatt vår Hitachi 37" LCD-skjerm, som vi kjøpte for et par år siden, den tiden da det knapt fantes "Full-HD" skjermer i det hele tatt og vi kan jo være såpass ærlige at spesielt fargene på denne skjermen er jo temmelig blaffe.

Nå har vi ommøblert stuen og da har mamma, jeg og min stefar funnet ut at 37" blei litt "lite" når vi nå plutselig sitter 1.5m lengre fra TV-en!

Så da lukter det nytt innkjøp av TV, har lenge planlagt å skaffe ny TV på hytta, men nå blir det nok sannsynligvis ny TV hjemme også tar vi Hitachien til hytta.

Mamma er jo ikke spesielt teknisk-anlagt og ønsker rett og slett bare størst mulig, mens jeg og stefaren min ønsker best mulig kvalitet på bilde, men selvsagt så skader jo ingen stor TV!

Stefaren min har litt fobi mot Plasma grunnet høy varmeutvikling osv.. Så det er stort sett LCD-TV det går i og han lar seg svært sjeldent overtale til noe annet. Det som da er kriteriene er jo da å finne den beste "store" LCD-TVen med best mulig bildekvalitet? Uten at prisen trenger å passere stort mer enn 20'000kroner!

Stefaren min har alltid vært glad i Sony, det var med litt tungt hjerte han gikk til innkjøp av en Yamaha RX-V1800 AV-receiver forrige vinter, men vi har nå vært ganske så fornøyde med den!

Jeg for min del foretrekker verken det ene eller det andre, jeg anskaffer meg stort sett det jeg anser som det beste kjøpet uansett merke / produsent (med noen hederlige unntak)

Har sett meg litt rundt og det ser ut til at en Samsung LE46A786 er det beste LCD-valget med tanke på bildekvalitet på grunn av LED-panelet? Et av hovedproblemet med LCD er jo litt blaffe farger, hvor spesielt da sort er mer grått enn det faktisk er sort (dette er en av grunnene til at jeg har H-IPS panel på PC-skjermen) så da er vell skjermer med LED-baklys nokså overlegne TV-ene som kjører "ikke LED"?

Utvalget av LED LCD-TVer var jo ikke akkurat mye å skryte av, på det norske markedet fant jeg stort sett kun to Samsung 46" TV-er som er strengt tatt helt like, bare den ene har innebygget dekoder for det norske bakkenettet (noe som ikke er nødvendig da vi kjører en fin Motorola HD boks fra Homebase)

TV-en blir jo da hovedsaklig brukt til TV via Homebase HD, dog sendes jo de fleste TV-sendinger fremdeles i SD.. Også blir det nok endel fotball via TV2 Sumo (eventuelt VG-nett, er ikke helt sikker hvordan det blir slik som NFF har rotet med TV-rettighetene!) samt BluRay og DVD filmer.

Vil da Samsung LE46A786 være det beste valget for oss?
    46" er kanskje i den minste laget, skal hvert fall ikke være noe mindre!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...alternativet er foreløpig da kun 55" til rundt 30.000 om du skal ha større... Jeg har selv nevnte TV og er svært fornøyd, har ikke set makan til bilder fra verken plasma eller LCD, så dette er bra saker! Det foreligger for øvrig en egen tråd rundt denne TVen allerede, så du kan jo lese litt rundt inntrykk der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye 7 og 8 serie

Ser de lanserer ny 7 serie med LED i april. Noen som vet hva forskjellene vil bli i forhold til dagens 786 ? Tenkte jeg skulle slå til med en 46 " 786, men kanskje like greit å vente på de nye i april.........:neutral:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Forskjellen...? Dyrere? Det er jo lenge varslet en kraftig prisøkning fra Japansk hold, og det spørs nok om dette blir tidspunktet for nettopp det. Første generasjon ble jo produsert før valutakrisen oppstod.

Nå er det samtidig selvsagt mulig at det vil skje store ting, men jeg tviler vel. Teknologien vil ikke komme noe lenger enn hva vi har sett på dagens 7. og 9.-serie mht LED i år etter hva jeg oppfatter som mulig, så endringen må i så fall være design og elektronikk...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har sett skal vel de nye LED skjermene vist på CES 2009 være både tynnere (3cm) samt bruke mindre strøm. Med en ny type veggfeste på 1.5cm! bygger de maks 5cm utifra vegg. LED blir standard på alle fra 6-serien og oppover. Men de vil sikkert koste litt ekstra geld fram mot sommeren.

Dagens LED tv'er er sikkert ikke et dumt kjøp. vurderer selv. men som sagt blir de visst vesentlig smalere på de modellene som kommer i april.

Ole Kristian

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, litt tynnere hadde utvilsomt ikke gjort noe, nei...

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koser meg med nyinnkjøpt LE46786 og sier som Lygren: Makan til bilde har jeg ikke sett. Fantastisk bra - når du har fått gjort rette innstilling vel og merke. Eneste aber er innsynsvinkel. Du må være plassert temmelig rett foran TV'en for å ha max bildekvalitet. Det blekner fort når du kommer ut på sida. Ikke så mye at mindre kresne folk vil reagere, men som sagt - rett foran er best. Veldig best

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •