Ny tv - plasma eller lcd? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 81
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Innbrenning er noe jeg ikke er bekymret for når det gjelder plasma

Slik jeg har forstått det er det mer liv i plasma når det gjelder film og tv. Fargene er bedre, samt at sortnivået er bedre (nå kommer riktignok LED LCD mer og mer).

Problemet jeg syns med LCD ligger i at pikslene er firkanta, mens de vissnok er ovale i Plasma teknologien. Dette medfører skarpere bilde på LCD så sant kilden er bra (eks til databruk), mens det gir et bedre bilde på plasma når det gjelder ting som er i bevegelse.

Problemet jeg syns med LCD er panorering, og jeg syns det er ekkelt å henge med i scener med sterk panorering og raske bevegelser. Ikke pga etterslep, men fordi panoreringen rett og slett blir ekkel å se på.

Jeg fikk en Plasma i går og vet ikke hvordan den er ennå, men jeg velger å tro den er sterkere på panoreringen enn LCD. Så min erfaring er foreløbig kun fra LCD, men prøver ut en annen teknologi nå for å se om ting blir bedre.

Dessverre er jeg av typen som må ha ro og fred og masse tid for å se forskjell, noe jeg ikke har på elkjøp og andre steder....

Min eneste frykt for plasma tven er at den blir for lyssvak i mine lyse omgivelser om sommeren

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Mulig, hvis TV-en er 3-4 år gammel, ellers vil jeg påstå at dette er rent pölsevev. Jeg har hatt begge mine plasmaer stående på pause eller samme kanal i timesvis og har aldri värt i närheten av å se noe som helst midlertidig innbrenning og ihvertfall ikke permanent innbrenning. 4-5 stk i min familie, plus flere av mine kamerater har plasma, ei heller har dem hatt noe som helst problem.
    Mener du virkelig at fordi IR ikke har oppstått som et problem for deg og de du kjenner som har plasma. Er ensbetydende med at IR ikke eksisterer blandt milloner av plasmaskjermer verden over?:?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    jeg har en 5 år gammel samsung plasma, og på den hadde jeg svake, og korte, 10 - 20 sek. ir, men det var bare de første 2-300 timene, og med for høy kontrast og lysstyrke. etter jeg stilte inn rett kontrast og lysstyrke, har jeg aldri sett det igjen.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Mener du virkelig at fordi IR ikke har oppstått som et problem for deg og de du kjenner som har plasma. Er ensbetydende med at IR ikke eksisterer blandt milloner av plasmaskjermer verden over?:?
    Jeg mener problemet er sterkt overdrevent. På en nyere god plasma som Pioneer og Panasonic kan ihvertfall jeg ikke huske å ha sett en eneste person som har hatt problemer med permanent innbrenning. De få jeg har sett som har fått retention/midlertidig innbrenning har blitt kvitt dette problemet relativt fort.
    Skremselspropagandaen vil ha det til at alle plasma-skjermer sliter med retention eller permanet innbrenning, noe som på ingen måte er tilfelle.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er helt enig, det er ett veldig lite problem idag, og i de få tilfellene som finnes vil jeg tro at det kommer av feil innstillinger, som jeg hadde selv, og gamle rykter som henger igjen fra mange år tilbake, som min gamle tv.
    i dag er det ikke mange jeg har lest om som har noen som helst problemer, men desverre så blir de få som finnes, ofte på kjipeste skjermene, blåst fullstendig ut av proposisjon.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 2,5 år gammel Pioneer PDP-427XA.
    Der kjørte jeg kontrast og lysstyrke mye ned den første tiden og økte gradvis til ønsket niva.
    Der så jeg desverre relativt fort at "discovery channel" og "playhouse disney" etterhvert begynte å synes i hvert sitt hjørne ved hvite/lyse bilder på tv'n.
    Dette kom overraskende fort, men det skal sies at det er de 2 kanalene tv'n står på...

Har ikke gjort noen forsøk på å få dette "fjernet" da jeg er usikker på hva/hvordan man evt kan prøve å få dette mindre synlig. Så tips om dette mottas med takk ;-)

Neste skjerm blir full HD LCD eller LED

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArneBelinda
    Jeg har en 2,5 år gammel Pioneer PDP-427XA.
    Der kjørte jeg kontrast og lysstyrke mye ned den første tiden og økte gradvis til ønsket niva.
    Der så jeg desverre relativt fort at "discovery channel" og "playhouse disney" etterhvert begynte å synes i hvert sitt hjørne ved hvite/lyse bilder på tv'n.
    Dette kom overraskende fort, men det skal sies at det er de 2 kanalene tv'n står på...

Har ikke gjort noen forsøk på å få dette "fjernet" da jeg er usikker på hva/hvordan man evt kan prøve å få dette mindre synlig. Så tips om dette mottas med takk ;-)

Neste skjerm blir full HD LCD eller LED
    Det finnes vel et vaskeprogram på Pioneeren, eller kom dette året etter?
    På min 508 er det Alternativer->Skjermvasker.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener problemet er sterkt overdrevent. På en nyere god plasma som Pioneer og Panasonic kan ihvertfall jeg ikke huske å ha sett en eneste person som har hatt problemer med permanent innbrenning. De få jeg har sett som har fått retention/midlertidig innbrenning har blitt kvitt dette problemet relativt fort.
    Skremselspropagandaen vil ha det til at alle plasma-skjermer sliter med retention eller permanet innbrenning, noe som på ingen måte er tilfelle.
    Igjen så må jeg stille meg undrende til hvordan dine personlige erfaringer kan reprensentere millioner av plasmaskjermer. Du sier at du selv ikke har besikted noen skjerm med sterkere midlertidig innbrenninger. Å på det grunnlaget kan du altså si at personer som påstår noe slikt. Bare farer fram med "pølsevev" og sterke overdrivelser av problemet dems?

F.eks så har jeg personlig sett en skjerm med så sterke midlertidige innbrenninger, der underteksten i filmen Sin City var lesbar selv i scener uten dialog. Men jeg konkludere ikke av den grunn med at alle plasmaskjermer sliter med den samme problemstillingen.

Jeg er overbevist om problemet ikke er forbeholdt noen enkelte produsenter, men kan oppstå hos vilken som helst av plasma produsentene.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en PX80 37" og man kan ikke lese innbrennt tekst på den, men risset hvor undertekstene er kan bli synlige hvis jeg ser lenge nok på tv.

Når skjermen nettopp er skrudd på så er den ekstra sensitiv på dette og da kan selv Panasonics egen meny sitte fast noen minutter.

Riktignok er det bare synlig når jeg går nærme skjermen, men det er der...

Sterk hvit og markert HUD kan sette seg godt fast etter 2 timer med spilling og noen ganger må det rundt 1 time med hvitvask til for å få det helt bort.

Alle instillinger ligger på midten eller litt under så det er neppe kontrast overdrivelser som gjør dette.

Skjermen nærmer seg vel 200 timer med bruk og om dette vil bedre seg får tiden vise.

Hvor langt det er fra IR til en skikkelig innbrenning vet jeg ikke, men IR kan da virkelig være plagsomt nok. Å være litt barnevakt for en tv er ikke videre spennende synes jeg.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen så må jeg stille meg undrende til hvordan dine personlige erfaringer kan reprensentere millioner av plasmaskjermer. Du sier at du selv ikke har besikted noen skjerm med sterkere midlertidig innbrenninger. Å på det grunnlaget kan du altså si at personer som påstår noe slikt. Bare farer fram med "pølsevev" og sterke overdrivelser av problemet dems?

F.eks så har jeg personlig sett en skjerm med så sterke midlertidige innbrenninger, der underteksten i filmen Sin City var lesbar selv i scener uten dialog. Men jeg konkludere ikke av den grunn med at alle plasmaskjermer sliter med den samme problemstillingen.

Jeg er overbevist om problemet ikke er forbeholdt noen enkelte produsenter, men kan oppstå hos vilken som helst av plasma produsentene.
    Enten leser du mine innlegg som fanden leser bibelen eller så ordlegger jeg meg visst veldig klønete.
    For det første: jeg snakker om en overdrivelse av omfanget av problemet retention og ikke minst permanent innbrenning.
    Jeg skriver at jeg ikke har sett en eneste person (LES: forum, reviews, brukererfaringer) som har slitt med permanent innbrenning på nyere god plasma (Pioneeer 8 gen, Panasonic to siste generasjoner). Jeg kan heller ikke huske å ha sett noe til retention-problemer med disse TV-ene (Edit: Utenom kanskje dudeeven over her).
    Jeg skriver ikke at retention ikke eksisterer, jeg skriver at dette ikke er et problem som brorparten av alle plasmaeiere sliter med. Hadde dette vært så utbredt problem som "verden" vil ha det til, burde jo dette kommet frem i tester, brukererfaringer etc på nettet?
    Edit2:
    Hvis du leser spørsmalet jeg opprinnelig svarte på, så skjønner du kanskje mere av hva jeg forsøker å si her?

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Dobelina
    PS! Jeg var også svoren plasmatilhenger før jeg kjøpte HD-lcd. Nå er det nesten motsatt, ville ikke vurdere plasma på nytt pr i dag pga innbrenningsfare. Hva f gjør du hvis du ser film på en kanal med logo oppe i hjørnet og SOVNER? Du våkner 4 timer senere på sofaen med bondeanger. Gå for lcd!
    Helt feil..
    Ser selv på TV3 / Viasat4 MANGE timer i strekk...
    Kan godt stå på hele dagen, har en pioneer 427xa, og har ikke noe brente merker... Dette er bare tull og henger igjen fra eldre plasma modeller..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel avgjort nå at dette ikke er noe tull, men at noen her inne ikke har opplevd det. Min lillesøster har også en 37" PX80 og den har samme problem.

Fra Hdtvtest

Gamers should probably worry more about the possibility of incurring irreversible screenburn: the Panasonic TH42PX80 was not as resistant to image retention as the Pioneer Kuro PDP-4280XD. I recommend following the advice given in our article on how to prevent screenburn...

Jeg har forøvrig sendt en mail til Panasonic og spurt om problemet, men det er nesten 14 dager siden og de har enda ikke svart.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er lett å se midlertidlig IR(midlertidlig innbrenning) på min A456 iforhold til pio 8Gen som det var ikke eksiterende på.

Ser menyen på BD (loading) henger igjen en stund på helt svart bilde MEN aldri noen problem i normal bruk. Ser kun svak IR på helt svart bilde i mørkt rom så vil si at innbrenning på plasma er sterkt overdrevet ja.

Har aldri hatt noe problem på vanlig TV i normal stue belysning. Å siden "alle forståseg påere" sa at samsung var virkelig ille på IR så er min konklusjon at dette ikke lenger er noe stort problem. Selvsagt mye å si at tvn er kalibrert.. kjører du en plasma på full pupp så ber du om IR er min erfaring+mere støy da... Blir plasma neste gang å med mindre LED gjør et kvantesprang på side syn noe som er viktig for meg.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten leser du mine innlegg som fanden leser bibelen eller så ordlegger jeg meg visst veldig klønete.
    Det jeg har lest ut av dine innlegg og har "hengt " meg noe opp i, kan man vell si. Er der hvor at du trekker konklusjoner kun ut ifra hva du opplever og mener om innbrenninger. Å det at du uttrykker deg på en sånn måte at det er dine utsagn som er det korrekte svaret.

Som f.eks:
    1.Mulig, hvis TV-en er 3-4 år gammel, ellers vil jeg påstå at dette er rent pölsevev. Hvorfor skal problemet kun kunne oppstå på 3-4år gamle skjermer?

2.Jeg har hatt begge mine plasmaer stående på pause eller samme kanal i timesvis og har aldri värt i närheten av å se noe som helst midlertidig innbrenning og ihvertfall ikke permanent innbrenning. 4-5 stk i min familie, plus flere av mine kamerater har plasma, ei heller har dem hatt noe som helst problem. I det hær utsagne forstår jeg det slik at du ikke har opplevd innbrenninger og at heller ikke personer i din omgangskrets har det. Og da betyr det at problemet ikke er av noe betydning for noen?

3.Jeg mener problemet er sterkt overdrevent. På en nyere god plasma som Pioneer og Panasonic kan ihvertfall jeg ikke huske å ha sett en eneste person som har hatt problemer med permanent innbrenning. De få jeg har sett som har fått retention/midlertidig innbrenning har blitt kvitt dette problemet relativt fort. Hær har du en selv motsigelse. Du kan ikke huske å ha sett, men har sett noen få med innbrenninger? Greit nok det. Men jeg og andre personer i denne verden har da sett nyere pioneer og panasonic skjermer med noe innbrenninger. Sist jeg så var en px80 på lefdals. (Vell å merke en skjerm under noe mer ekstreme forhold en det som ville vært normalt i en husholdning.)

4.Skremselspropagandaen vil ha det til at alle plasma-skjermer sliter med retention eller permanet innbrenning, noe som på ingen måte er tilfelle. Hvem er det som driver skremsels propaganda? De jeg har vært i kontakt med som har opplevd innbrennings problemer, er private personer som trekker fram de problemene de har med sine skjermer. Har aldri hørt eller sett noen som påstår at innbrenninger er et stor problem for absolutt alle plasmaskjermer.

5.For det første: jeg snakker om en overdrivelse av omfanget av problemet retention og ikke minst permanent innbrenning.
    Jeg skriver at jeg ikke har sett en eneste person (LES: forum, reviews, brukererfaringer) som har slitt med permanent innbrenning på nyere god plasma (Pioneeer 8 gen, Panasonic to siste generasjoner). Jeg kan heller ikke huske å ha sett noe til retention-problemer med disse TV-ene (Edit: Utenom kanskje dudeeven over her).
    Igjen så trekker du hær en ganske så solid konklusjon kunn basert på dine egne efaringer og meninger om innbrenninger.

6.Jeg skriver ikke at retention ikke eksisterer, jeg skriver at dette ikke er et problem som brorparten av alle plasmaeiere sliter med. Hadde dette vært så utbredt problem som "verden" vil ha det til, burde jo dette kommet frem i tester, brukererfaringer etc på nettet?
    Jeg har ikke påstått i noen av mine innlegg at innbrenniger er et problem som gjelder for majoriteten av alle plasmaskjermer som er solgt. Men jeg vil kunne påstå at innbrennings problematiken ikke gjelder kun for noen enkelte produsenter. Å hva du mener med "som verden vil ha det til" vet jeg bare ikke.

Tilslutt så legger jeg ved et par linker som eksempler på det du ikke finner på nettet. Kan sikkert finne fram flere eksempler vist det er av interesse.
    Break-in, burn-in, and image retention - Samsung Plasma TV FAQ
    LG 50PG6000 permanent screen burn! - AVForums.com

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes vel et vaskeprogram på Pioneeren, eller kom dette året etter?
    På min 508 er det Alternativer->Skjermvasker.
    Har ikkeno sånt på min gitt...
    Noe annet man kan forsøke evt?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har lest ut av dine innlegg og har "hengt " meg noe opp i, kan man vell si. Er der hvor at du trekker konklusjoner kun ut ifra hva du opplever og mener om innbrenninger. Å det at du uttrykker deg på en sånn måte at det er dine utsagn som er det korrekte svaret.
    Javel, da bör du lese mine innlegg om igjen for det er jeg uenig i. Jeg snakker om hva jeg leser på nettet i brukererfaringer, tester OG egenerfaring. Hva mer kan du forlange, egentlig?

1.Mulig, hvis TV-en er 3-4 år gammel, ellers vil jeg påstå at dette er rent pölsevev. Hvorfor skal problemet kun kunne oppstå på 3-4år gamle skjermer?
    Jeg sier IKKE at de KUN kan oppstå på 3-4 år gamle skjermer, men det er langt mere sannsynlig at en eldre skjerm vil slite med dette problemet da nyere skjermer er bedre beskyttet mot akkurat dette.
    Jeg kan heller ikke se at jeg har gitt utrykk om at det jeg skriver er den absolutte sannhet. Jeg skriver min personlige meninger og påstander, noe jeg vil påstå er rimelig normalt.

[2.Jeg har hatt begge mine plasmaer stående på pause eller samme kanal i timesvis og har aldri värt i närheten av å se noe som helst midlertidig innbrenning og ihvertfall ikke permanent innbrenning. 4-5 stk i min familie, plus flere av mine kamerater har plasma, ei heller har dem hatt noe som helst problem. I det hær utsagne forstår jeg det slik at du ikke har opplevd innbrenninger og at heller ikke personer i din omgangskrets har det. Og da betyr det at problemet ikke er av noe betydning for noen?
    Nei og det har jeg hverken skrevet eller gitt utrykk for.
    Jeg har delt min erfaring.

3.Jeg mener problemet er sterkt overdrevent. På en nyere god plasma som Pioneer og Panasonic kan ihvertfall jeg ikke huske å ha sett en eneste person som har hatt problemer med permanent innbrenning. De få jeg har sett som har fått retention/midlertidig innbrenning har blitt kvitt dette problemet relativt fort. Hær har du en selv motsigelse. Du kan ikke huske å ha sett, men har sett noen få med innbrenninger? Greit nok det. Men jeg og andre personer i denne verden har da sett nyere pioneer og panasonic skjermer med noe innbrenninger. Sist jeg så var en px80 på lefdals. (Vell å merke en skjerm under noe mer ekstreme forhold en det som ville vært normalt i en husholdning.)
    Hvor er selvmotsigelsen? Det er stor forskjell på retention/midlertidig innbrenning og permanent innbrenning. Jeg har også sett plasma på flyplasser som har innbrenning, men jeg synes ikke det er relevant da disse brukes på en helt annen måte enn en TV i et vanlig hushold. Det samme vil jeg si om en utstillings-TV.

4.Skremselspropagandaen vil ha det til at alle plasma-skjermer sliter med retention eller permanet innbrenning, noe som på ingen måte er tilfelle. Hvem er det som driver skremsels propaganda? De jeg har vært i kontakt med som har opplevd innbrennings problemer, er private personer som trekker fram de problemene de har med sine skjermer. Har aldri hørt eller sett noen som påstår at innbrenninger er et stor problem for absolutt alle plasmaskjermer.
    Det er få tråder som omhandler kjöp av plasma-TV der innbrenning IKKE blir dratt frem. Akkurat som i det opprinnelige spörsmålet jeg svarte på som jeg har nevnt tidligere. Det virker å väre en allmenn tro at kjöper man plasma, er det store sjanser for at du får innbrenning, noe jeg som nevnt mener er pölsevev. Sjansene for permanent innbrenning er så små at de er nesten ikke eksisterende, ihvertfall hvis man leser brukererfaringer på nettet. Som jeg har skrevet för, så har jeg ikke lest om en eneste person som har opplevd dette på nyere plasma (ca. 2 år gammel og nyere). Midlertidig innbrenning kan forekomme, men jeg har inntrykk av at det er heller sjeldent.

5.For det første: jeg snakker om en overdrivelse av omfanget av problemet retention og ikke minst permanent innbrenning.
    Igjen så trekker du hær en ganske så solid konklusjon kunn basert på dine egne efaringer og meninger om innbrenninger.
    Nå synes jeg du bör begynne å lese hva jeg skriver för du kommer med slik kritikk. Er brukererfaringer og tester fra nettet KUN egne erfaringer og meninger? Hva er det da du baserer dine uttalelser fra?

6.Jeg skriver ikke at retention ikke eksisterer, jeg skriver at dette ikke er et problem som brorparten av alle plasmaeiere sliter med. Hadde dette vært så utbredt problem som "verden" vil ha det til, burde jo dette kommet frem i tester, brukererfaringer etc på nettet?
    Jeg har ikke påstått i noen av mine innlegg at innbrenniger er et problem som gjelder for majoriteten av alle plasmaskjermer som er solgt. Men jeg vil kunne påstå at innbrennings problematiken ikke gjelder kun for noen enkelte produsenter. Å hva du mener med "som verden vil ha det til" vet jeg bare ikke.
    Jeg har ikke skrevet at DU påstår dette. Jeg har heller ikke påstått at innbrenningsproblematikken gjelder kun enkelte produsenter, jeg har skrevet at med en god plasma fra Pioneer og Panasonic er dette i mine öyne et minimalt problem utifra egenerfaring, brukererfaringer jeg har lest på nettet, brukererfaringer jeg har fått fra venner og famile og tester jeg har lest.

Tilslutt så legger jeg ved et par linker som eksempler på det du ikke finner på nettet. Kan sikkert finne fram flere eksempler vist det er av interesse.
    Break-in, burn-in, and image retention - Samsung Plasma TV FAQ
    LG 50PG6000 permanent screen burn! - AVForums.com
    Hvor mange medlemmer har ikke AVforums? Den tråden bare bekrefter min påstand om at permanent innbrenning er minimalt utbredt.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArneBelinda
    Har ikkeno sånt på min gitt...
    Noe annet man kan forsøke evt?
    La TV-en vise "snö" over natten, det burde ha samme effekt.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å hakke, men tv bør ikke stå på om natten...

Selv om det er liten sjanse så kan de oppstå brann i tv og hvis man sover så hvitvasken koste både hus og enda verre, liv.

Man kan laste ned gratis vaskeprogram på nett! Hvis man får en skikkelig IR så funker disse programene veldig bra.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får også kjöpt på DVD, mener jeg å ha sett.

Godt poeng, dudeeven.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grunnen til at det blir så sterke meninger i denne saken (innbrenning), tror jeg kommer av att de aller fleste plasmaeiere aldri ser noe til dette problemet, og at noen, spesielt lcdeiere, har fått for seg at det er ett vesentlig minus.
    det er hysteri blant endel når det gjelder dette, noe som er helt unødvendig, da det er ett veldig sjeldent problem.
    om plasmaeiere skulle være like "flinke" å henge seg opp i feil ved lcd teknologien, så er det jo nok av ting vi kan henge oss opp i der i gården!
    det er viktig at folk er så saklige som mulig når det skal gis råd til andre som spør om råd, å ikke komme med direkte feilopplysninger, som at innbrenning er ett stort problem på plasmaskjermer.
    det er også viktig å lese opp på ting rundt i verden, da det finnes plenty saklige testere, som kalibrerer skjermene, måler dem, og kommer med saklige anbefalinger uansett om det er plasma eller lcd det gjelder.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •