Kjøp av 50tommer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av 50tommer

Er det noen som har erfaring med:
    Samsung 50tommer Plasma PS50A416 ? eller:
    LG 50" Plasma TV 50PG100 ?

Disse koster rundt 8-9000.
    Det eneste jeg skal bruke tv'n til er stort sett å se tv, evt. film noen ganger. Så jeg er mest opptatt av at tv'n har et klart bilde, uten at det er kornete og ekkelt å se på.
    Noen som kan komme med tips?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo veldig individuelt hva man mener med kornete bilde, har møtt folk som syns Panasonic en her er kornete, 42" PX80 heter den, ikke full HD.
    Det for min del blir flisespikkeri på en slik tv, til prisen så er den super og det er stort sett tv signalet som begrenser bildet på tven her.
    Utmerket på DVD selvom når Bluray blir satt på så har jeg sett en del bedre.

Men jeg vet ikke om de du nevner har full HD og på en 50" kan det nok begynne å bli merkbart i større grad.
    Jeg ville vert tolmodig dersom jeg skulle hatt en 50" til 9k får stadig bedre tver til prisen, og skal ikke overaske meg om du får en Panasonic plasma på den størrelsen ned der snart.

Full HD skjermer på 50" kommer vel ned der snart de også.

Hvis man ikke vil vente så må man litt lenger ned i lommeboken

Jeg holder en knått på denne hvis Full HD ikke er så viktig for deg, det er en knall tv Panasonic TH-50PX8 50" Plasma TV - Netshop.no - pc data foto minne digital
    dukker såvidt over 10k men gode saker.

Ellers så ser jeg at fullHD variantene Starter på omkring 12,995,- for LCD (52")
    og 13,995,- for plasma, så da er det jo opp til deg om du vil gi det noen uker til og "se hva som skjer"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv'n er HD ready. Prisen på denne Panasonic var litt dyrere enn Samsung og LG, men så får man kanskje det man betaler for også?
    De jeg nevnte ovenfor koster 9000kr nå så jeg.
    Spørs nå litt hvor lenge man evt. må vente før Panasonic 50" blir billigere, jeg ønsker selvfølgelig å kjøpe tv så snart som mulig.
    Er det billigst å kjøpe den på nett? Eller er det like dyrt å kjøpe i butikke, hvis man regner med fraktkostnader?
    Og hva er forskjellen på Panasonic tv'n sammenlignet med Samsung eller LG?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kjøpte panasonicen på 42" som står her så kostet den 7500,- på nett og fortsatt over 11,000,- på expert og elkjøp her i oslo, så om frakten blir 3,500,- så kan du kanskje like gjerne kjøpe i butikk

Neida disse forskjeldene går opp og ned, men tror du kan regne med at du sparer noen kroner på å kjøpe på nett ja, da er du også tryggere på at det er de nyeste modellene du kjøper.
    At det er den nyeste modellen har mye å si på tv markeddet nå, har selv blitt tilbudt en prosjektor på Elkjøp maken til den jeg har selv, (kjøpte min ny for 7500,-) hos elkjøp 1 år senere skulle de ha listeprisen på 14,000,- !!!
    så greit å være ops her.

Jeg tror for å være ærlig ikke den 50"eren fra panasonic går så mye mer ned i pris, kan hende noen hundre, men den tven vi kjøpte her ligger nå på 6990,- og 6499,- på de billigste nettbutikkene, og når den kom lå den på 12,000,- eller 11 veiledende, så den stabiliserte seg ganske mye når vi kjøpte før sommeren 08.

tror nok du må regne med mellom 10 og 11 for å få den hjem ja.

Erfaringsmessig så syns jeg Panasonic har et flott bilde rett ut av esken, ikke mye hokus pokus for å få det bra altså, god på vanlige tvsendinger og behagelige farger.

LG sin plasma har jeg ikke selv erfaring med, men samsung syns jeg selv er best med LCD, blir litt blass med standard innstillingene på plasma.
    Hvor har du prisene dine fra forresten ?

Er ikke så alt for lenge jeg til jeg hadde tenkt å selge prosjektoren og se på 50" selv så ble sittende litt å skjekke priser her jeg
    Men Tror ikke du gjør noe veldig feil om du går for LG eller panasonic altså, samsung der ville jeg sett på LCD heller, Men det slo meg når jeg var innom så skjekket prisene på PX80 tven her at Plasmaen virket så mye mer naturtro enn sine LCD konkurenter oppstilt der, men så skal man jo ikke stole helt på hvordan de ser ut i butikken desverre har vert avduket forskjelder i signalene inn på tvene, og da er jo fordelene med å sammenlikne i butikken selv borte.

Leste veldig mye tester av tver tidligere, og for noen månder siden var det sony og panasonic som kom godt ut på "folke" tv fronten, sony med LCD og Pana med plasma 42 og 50.

Blir nok en Panasonic full HD 50" til 15,000,- på meg forresten.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic PX8 er en kanon TV! Har brukt den over 500 timer og er kjempefornøyd En som jobber hos en lokal elektrosjappe var sjokkert over hvor godt denne oppskalerte vanlige TV-signalner på TV2 osv når han var her.

Jeg kjøpte min på september og betalte 11k ferdig hjemsendt, men har sett den billigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung og LG fant jeg på elkjop.no og lefdal.com. De kostet ca 9000kr.
    Panasonic 50" høres ut som e bra tv, selv om den er litt dyrere. Det er vel verd å betale ca.1000kr mer for å få en skikkelig bra tv.

Har dere noen tips om hvor jeg kan få kjøpt denne tv'n billigst?
    Og hvis jeg kjøper den på Netshop, hva er prisen på frakt av tv'n?

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i landet bor du da? Netshop hare hentebu i Sandefjord, Oslo og Sarpsborg. Så frakta kan bli riktig så billig om du bor på Østlandet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i nærheten av Trondheim...

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sod1
    Bor i nærheten av Trondheim...
    Da blir det jo litt frakt og ja.. Klippet fra siden:

Tollpost på arbeidsplassen

Postnr.
    0001 - 7469 Tollpost på arbeidsplass SØR-NORGE 1 - 3 dager 395 kr
    7470 - 9999 Tollpost på arbeidsplassen NORD-NORGE 3 - 7 dager 750 kr

Tollpost Hjem på Døren

Postnr.
    0001 - 7469 Tollpost hjem på døren SØR-NORGE 1 -3 dager 695 kr
    7470 - 9999 Tollpost hjem på døren NORD-NORGE 3 - 7 dager 995 kr

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det blir fort en 1000-lapp dyrere for tv'n da.. Kanskje det finnes butikker hvor jeg kan kjøpe den? Til samme pris som netshop? ca. 10 000kr

Betyr det at jeg KUN betaler 695kr for frakt av tv'n?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sod1
    Samsung og LG fant jeg på elkjop.no og lefdal.no. De kostet ca 9000kr.
    Panasonic 50" høres ut som e bra tv, selv om den er litt dyrere. Det er vel verd å betale ca.1000kr mer for å få en skikkelig bra tv.

Har dere noen tips om hvor jeg kan få kjøpt denne tv'n billigst?
    Og hvis jeg kjøper den på Netshop, hva er prisen på frakt av tv'n?
    Det er en ting du må huske på også, det er at lefdal.no og elkjop.no ikke sender gratis, og prisen på nettbutikken ikke er den samme som i faktisk butikk !
    Det har mange blitt lurt på før deg, går du i butikken og skal ha den tven er odsene gode for at den faktisk koster 9,995,- eller 10.995,- eller noe i den duren. så også fra elkjop.no må du finne ut frakt kostnaden er jeg redd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen for frakt gjennom elkjøp ligger på noen tusen, det er derfor ikke aktuelt å handle med deres nettbutikk. Pga dette lurer jeg på om netshop frakter meg en tv for kun 695kr? Eller er det en tilleggspris som jeg ikke har merket meg?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •