WIDE widescreen, 21:9 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 115
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den har allerede kommet til Elkjøp på sandvika og lørenskog...

ganske heftige greier, men regner med Philips kommer med en BR spiller som støtter 21:9...for nå ser det ikke imponerende bra ut, da man bare zoomer på bildet. Men er ganske stilig å se film i ekte kinoformat! :-D

Det virker som den takler bevegelser bra og sortnivået er bra, men ikke på 9803 nivå...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville det ikke vært bedre å lage en TV i 1:1.85-format? Er jo mange filmer i det formatet også, og disse vil jo se latterlige ut på den TV'en da man vil bli nødt til å ha sorte linjer på sidene i stedet for over og under.

Newcomer TheTitan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips sin egen blu-ray må visst brukes om man ønsker tekst. Denne vil da "flytte" teksten opp fra det sorte feltet. Det er hvertfall det jeg ble fortalt. Skal kikke på den selv i morgen, så får nok vite mer da, uansett en veldig spennende tv for oss som kun ser på film og ikke "vanlige" tv-sendinger.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halloiz
    Ville det ikke vært bedre å lage en TV i 1:1.85-format? Er jo mange filmer i det formatet også, og disse vil jo se latterlige ut på den TV'en da man vil bli nødt til å ha sorte linjer på sidene i stedet for over og under.
    Ja, nå har vi jo tilnærmet 1:1.85 format i dagens 16:9 tv'er.
    skjønner ikke hvorfor det skal være mer latterlig med striper på sidene enn over/under. Det viktigste som jeg ser det må være konstant bildehøyde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lengre omtale av TV`n her. Der står det vitterlig at TV`n selv kan flytte teksten inn i bildet både på DVD og BD, så det er jo godt nytt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Den har allerede kommet til Elkjøp på sandvika og lørenskog...
    Hva koster den?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    39995 kr

Kun for de som virkelig vil ha det med andre ord...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    39995 kr

Da tror jeg de har priset seg ut av et usikkert marked.
    Men kanskje flere produsenter kaster seg på etterhvert og får panelprisene nedover?

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke dette en pristråd, men min første Philips flatskjerm kostet 34000.-. min første parabol 15000,-. Mange bruker mange tusen på høytalere og er man glad i film og lyd er min mening at når men får denne på veggen og setter på en god film er den verdt hver krone. 8)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig!

men skal ikke se bortifra at den prisen går kjapt nedover... 9803 gikk jo fra 30 til litt over 20...

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært å sett på Philipsen idag og ja formatet er utrolig behagelig og digg å se på men skjerm bilde i seg selv imponerte lite.

Vet ikke om det var skalering,filmen eller noe annet men det som ble vist på teknofil messa var ikke bra nok synes jeg.

EDIT: For å sumere opp hva jeg ikke likte så var det dårlig panoramering,skalering på farger,kornete bilde,hakkete kanter og som andre nevner ikke i nærheten av fks 9803 som er overlegen.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile 29.1 eller 2.35

får håpe samsung og de andre tv produsentene følger opp med egene produkter:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svein2
    Nå er ikke dette en pristråd, men min første Philips flatskjerm kostet 34000.-. min første parabol 15000,-. Mange bruker mange tusen på høytalere og er man glad i film og lyd er min mening at når men får denne på veggen og setter på en god film er den verdt hver krone. 8)
    Jeg kjøpte en 36" Philips CRT i for ca 20 år siden. Den kostet 36.000 den gangen. Første satellittanlegg fikk jeg i hus i 1986/87 og det kostet 19.000. Gikk da ned fra 32.000...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Vært å sett på Philipsen idag og ja formatet er utrolig behagelig og digg å se på men skjerm bilde i seg selv imponerte lite.

Vet ikke om det var skalering,filmen eller noe annet men det som ble vist på teknofil messa var ikke bra nok synes jeg.

EDIT: For å sumere opp hva jeg ikke likte så var det dårlig panoramering,skalering på farger,kornete bilde,hakkete kanter og som andre nevner ikke i nærheten av fks 9803 som er overlegen.
    Det var nok ikke en produksjonsmodell som hang på Elektrofil. Har forresten en hjemme nå som kommer i sommernummeret av Hjemmekino. Spennende konsept dette. bare for å ha det avklart så kan man strekke/zoome 4:3 til 16:9 og 16:9 til 21:9 den kan ikke flytte undertekstene, men den løfter bildet litt opp i nedkant for å få med seg teksten. Den nye BD-spilleren til Philips som er myntet på denne skjermen flytter teksten uten å måtte flytte opp bildet. Den BD-spilleren vil være høyaktuell for oss med 2,35:1 lerreter også. Tipper andre kommer etter med dette. eventuelt så kan filmselskapene skjerpe seg. Universal gjør dette riktig, mens en del andre er håpløse.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

21.9 phillips cinema

har bestilt en

gleder meg noe vanvittig

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Positivt at det kommer en slik skjermstørrelse, men jeg tror nok at det forblir et nisjeformat for filmsamlere, og ikke for den vanlige mann i gata. Mannen i gata liker å ha hele sin widescreenskjerm dekt, uten sorte striper på siden/over&under. Så om formatet blir bredere, vil også 4:3 materiell til mannen-i-gata se ekstremt stygt og unaturlig ut, og mannen-i-gata vill klage. Har ikke satt meg inn i spesifikasjonene til tv'n så det er mulig det finnes zoomfunksjoner for widescreenmateriell, men å zoome et 4:3 bilde til å dekke 21:9 skjermen vil det bli veldig lite informasjon igjen på skjermen. Å strekke ut et 4:3 bilde på 21:9 vil se (som sagt) grusomt ut.

Men som nevnt, tror nok dette er et nisjeformat, og tror nok heller at de aller fleste foretrekker lerrett og projektor fremfor et slikt apparat, med tanke på at man før større bilde via projektoren. Den vanlige tv-titter vil nok ikke kjøpe en. I mitt tilfelle klarer jeg meg med vanlig 16:9 tv foreløpig, da jeg ikke har noe rom for projektor og lerett enda. Så jeg foretrekker nok å ha sorte striper over og under på kildemateriell over 2.35:1, samt sorte striper på sidene ved 4:3 materiell. Jeg zomer aldri 4:3 materiell da det forvrenger proporsjonene som var tiltenkt.

Uansett så har jeg sjekket min samling på hvor mange filmer jeg har som er over 2.35:1 og finner ut at i mitt tilfelle er det ikke nødvendig med 21:9, da størsteparten av filmene mine er i formatet 2.00:1 eller lavere og 4:3

Formatene jeg har pr. dags dato er:
    2.35:1 - 303 titler
    2.39:1 - 6 titler
    2.40:1 - 69 titler
    2.45:1 - 1 tittel
    2.70:1 - 1 tittel (Ben Hur)
    Altså 380 titler av 917 titler er i formatet 2.00:1 eller over. Resten er 1.85:1 eller under.
    (formatsjekken er gjort via en plugin til dvdprofiler)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking 4.3

går greit det med splitscreen :wink:

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    39995 kr

såpass ja.
    eneste grunnen til og kjøpe en slik TV er slik jeg ser det at man slipper og betale for LCD flaten i toppen som ikke blir brukt uansett, men til den prisen der så forsvinner jo det poenget.
    Man kan like godt kjøpe en diger 16:9 TV til samme prisen og få samme bildestørrelse.

Har selv sett TV-en på elkjøp (sørlandsparken/kristiansand) og det var ikke det at den var spessielt bred, det var heller det at den ikke var veldig høy.
    Man betaler rett og slett for og så mindre høyde.
    Nei, utelukket for min del.
    Men nå bruker jeg Tv-en til mye annet en film også da.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile 21.9

tenkte først på en 55 samsung edge led tv men med litt google søk ombestemte jeg meg fort 1. opera nett leser 2. splittscreen passer meg bra som liker å spille, 3.2.35 formatet er herlig å se film på . 4 endelig få utnyttet tv bildet maxsimalt vs svart stiper på en tv som ikke blir utnyttet til det fulle

prisen er nok lavere vist man leter litt :wink:

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0