Avstand til plasma - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har sett en del plasma- og LCD-skjermer (sist da jeg var i England - jeg stakk innom en Dixon og så på en Pioneer (tror jeg) som kostet rundt 80 K pund - regn det om selv). Bildet har ennå ikke vært så bra at jeg ville klart å leve med det som tv til Dagsrevyen engang!
    Jeg har også sett vanlig TV på en Pioneer 434 og det var ikke bra.

Derfor vil jeg vente til Philips kommer med de nye modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg mente 15000:1

tror det kan være så mye som det dobblete også.

Min prosjektor er feks målt til over 50 000 til 1

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peakman, jeg er verdens mest prinsippløse menneske! I det øyeblikket en plasma til fornuftig pris gir bedre bilde enn min Finlux 34" dumper jeg Finluxen nedover skråningen! Akkurat det samme gjelder for kinoprosjektøren: Den dagen jeg finner noe med én linse til en fornuftig pris som gir like bra bilde som Barcoen (særlig sortnivå og "3D-virkning" er problemet på det som fins nå - kanskje unntatt DLP til over 100K, det har jeg ikke sett noe på, men det er heller ikke aktuelt pga. nytte/kostnadsforholdet) bestiller jeg heisekran og får monsteret løftet ut fra hjemmekinoen min. Men ikke i noen av tilfellene regner jeg med at det blir aktuelt på de nærmeste fem årene, kanskje mer. Så her går det så avgjort ikke på prinsipper, kun ren bildekvalitet og kresenhet. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Jeg har sett en del plasma- og LCD-skjermer (sist da jeg var i England - jeg stakk innom en Dixon og så på en Pioneer (tror jeg) som kostet rundt 80 K pund - regn det om selv). Bildet har ennå ikke vært så bra at jeg ville klart å leve med det som tv til Dagsrevyen engang! Jeg har et ganske billig Finlux 34" tv, og det har en bildekvalitet som er himmelvidt over alt jeg har sett til nå av plasma. Det gjelder kontrast, skarphet og ikke minst roen i bildet. Et plasmabilde ser ut som om det hele tiden kryper over skjermen.
    Er ikke enig, men vi har alle vår egen særegen smak så jeg respekterer meningen din. Jeg mener du beskriver plasma for 2 år siden..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett en del plasma- og LCD-skjermer (sist da jeg var i England - jeg stakk innom en Dixon og så på en Pioneer (tror jeg) som kostet rundt 80 K pund - regn det om selv). Bildet har ennå ikke vært så bra at jeg ville klart å leve med det som tv til Dagsrevyen engang! Jeg har et ganske billig Finlux 34" tv, og det har en bildekvalitet som er himmelvidt over alt jeg har sett til nå av plasma. Det gjelder kontrast, skarphet og ikke minst roen i bildet. Et plasmabilde ser ut som om det hele tiden kryper over skjermen.
    Er ikke enig, men vi har alle vår egen særegen smak så jeg respekterer meningen din. Jeg mener du beskriver plasma for 2 år siden..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dixon og Elkjøp (samme sjappe) er bare tull å bruke som referanse for slike produkter. Er man ikke mer interessert enn at man går dit, vil man aldri få riktig inntrykk av plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha et rettferdig inntrykk av de plasmaene som er utstilt i butikker rundtomkring må du ta med deg DVE og gripe fjernkontrollen selv. Før jeg kjøpte min så jeg på "alle" plasmaene som var utstilt i Bergen by, og det var kun én som ikke sto med fabrikkinnstillinger, eller var justert totalt feil. Mange selgere ser ut til å ha en forkjærlighet til kontrast skrudd himmelhøyt.

... (sist da jeg var i England - jeg stakk innom en Dixon og så på en Pioneer (tror jeg) som kostet rundt 80 K pund - regn det om selv). Bildet har ennå ikke vært så bra at jeg ville klart å leve med det som tv til Dagsrevyen engang!
    Men jeg er helt enig, en skjerm til nær millionen bør kunne vise Dagsrevyen på en respektabel måte
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av det jeg har sett av plasmaer hittil virker det som det er elektronikken som er det største problemet, samt at PAL ikke egner seg for pixel-baserte skjermer. Bildet fra tv-sendinger blir svært grovkornet og grøtete. Videre sørger mye dårlig bildebehandlingselektronikk for at ting hakker og at objekter på bildet får en slags "aura" rundt seg.

Spesielt synlig blir det når en ser fotballkamper hvor kameraet sveiper fram og tilbake rundt banen. Overgangene mellom personer og gressmatta er ikke slik en er vant til fra CRT, men blir mer grøtete. Når kameraet zoomer litt ut blir personene på banen bare grøt og det er umulig å i det hele tatt følge ballen rundt på banen. Publikum ser ut som firkantete pixler og ikke faktiske mennesker.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auda, Frode. Selvsagt mente jeg 8 K pund... Men jeg står på mitt. Det er langt igjen før noen digitalteknikk kan måle seg med selv et middelmådig CRT-tv.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •