Trenger litt hjelp til kjøp av ny tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger litt hjelp til kjøp av ny tv

Er for tiden på jakt etter ny tv, men flatskjerm jungelen er jaggu ikke god å finne fram i, ihverfall ikke når man ikke helt vet hva man vil ha. Hadde sett for meg en 40-42" Full HD LCD til rundt 8-10 000,-

Lyd spiller liten rolle, da jeg har eget anlegg, er bildet jeg er ute etter. Tv`en skal primært brukes til tv/film, samt noe pc/konsoll. Så da er vell plasma utelukket?

Har sett meg ut noen modeller som jeg håper noen har noen synspunkter på:

Philips 42pfl7403d (trenger ikke integrert tuner)
    Toshiba 42xv550pg
    LG 42lg6000
    Samsung LE40A786

Toshibaen er for tiden rasbillig hos Amentio, 7465,- mener jeg den gikk for. Denne er jo en 50hz skjerm i motsetning til de andre som er 100hz, er dette noe "vanlige" folk i det hele tatt legger merke til?, bare spør siden jeg er ganske så grønn når det kommer til tv`er. Er også blitt kåret til "Beste Kjøp" i Lyd og Bilde.
    Philipsen har jo også blitt rost opp i skyene i flere tester. LG`en derimot har jeg ikke klart å finne noe særlig om, men designet er veldig spennende å bra syns jeg, men som sagt det er jo bildet jeg er interessert i, noen som har?.
    Samsungs LED tv stiller vel her i en klasse for seg selv, men så at den var "ramlet" innenfor min rekkevidde på Netshop

Håper noen har noen synspunkter angående mine "utvalgte" evt. andre forslag eller anbefalinger. Tips mottas med stor takk :-D

Mvh
    Voice

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    det er ingenting som tilsier at plasma er ute av bildet fordi om du skal spille og surfe litt, det er bare gammel overtro.
    plasma er klart den beste på film og tv, med bedre svartnivå, og mer korrekt fargegengivelse, så om du setter pris på bra bilde på dette, er plasma best.
    det er noe du kan lese i alle seriøse tester rundt i verden.
    panasonic sine skjermer er best i den prisklassen du ser på.
    ikke la deg skremme av gammel overtro om plasma, og heller ikke av at lcd selges mest, det kommer mest av at elkjøp og co tjener mer på lcd, og at de som selger tv-ene er feilopplyst, og tro på tullet som sies om plasma.
    har hatt plasma de siste 5 årene, en samsung, mye spilling, litt surfing, mye film og tv.
    har aldri opplevd noe som minner om innbrenning på den, selv etter 8-10 timer sammenhengende spilling.
    har nå bestilt en pioneer 5090H, kunne aldri tenkt meg en lcd, det må bli om plasma ikke blir produsert lenger i tilfelle :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •