Forbud mot Plasma TV'er - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synes jeg hører El-Kjøp selgerene: "Plasma? Nei, det blir forbudt snart siden de bruker så mye strøm. Det er LCD du må satse på. Mye bedre bilde. Hvis du ser, så er denne skjrmen mye bedre enn de feiljusterte den står ved siden av).

*Sagt med glimt i øyet*

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må være opp til hver enkelt hva de ønsker å gjøre med den strømmen de velger å kjøpe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    problemet er jo at det foreløpig ikke finnes noe fullgodt alternativ da!
    men for all del, kommer det nye skjermer som er bedre enn min nyinnkjøpte pioneer 5090H, og som er mer mijøvennlig, så er jeg interessert.
    med bedre mener jeg selvsagt da at de fleste seriøse testere i verden, som måler prestasjonene på en vitenskapelig måte, er enige om at det er bedre, ikke at en morogutt hos elkjøp mener det!
    Dersom du ikke trenger tuner-delen i 5090H, så bruker vil du bruke mindre strøm ved å velge en KRP-500M istedenfor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe
    har nok ikke råd til det lille extra i pris er jeg redd for, men tror jeg blir veldig fornøyd med den, spesiellt når jeg får aktivert ISF modesene, og satt dem opp.
    skal være ett vesentlig løft i bildet etter alt jeg leser på diverse kalibrasjonsforum rundt om.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erik65
    Veldig god ide!

De beste LCD-TV'ne er nå så gode at det ikke lenger er noen grunn til å sløse med strømmen å bruke plasma.

Jeg har hatt Panasonic 42PV600 og målt den til ca 270 watt i gjennomsnitt.

Jeg har nå Sony 52W4500 og har målt den til ca 190 watt.

Sony er mye større, har litt bedre bilde og mange flere funksjoner. I tillegg er strømforbruket mye lavere.

Bildet er så bra på Sony at strømforbruket trykt kan begrenses ved lov.

Det finnes forøvrig mange andre ting som også bør forbys f.eks. 230 volt halogenpærer som jo bruker mer enn dobbelt så mye strøm som de beste for 12volt.
    Åssen får du det til at 12v bruker mindre strøm ?

Eksempel 50w/230v = 0,217a
    50w/12v = 4,16a

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En litt komisk ting som står i manualen til min plasma skjerm er som følger:
    "Du kan slå av/på den blå LED-indikatoren foran på TVen avhengig av situasjonen. Bruk denne funksjonen til å spare strøm..."

Miljøbevisst som jeg er... har jeg nå slått av LED´en og har sikkert spart store mengder strøm :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eu kan ikke fjerne en teknologi som fortsatt er desidert best ! Plasma har mer naturlige fargegjengivelser,raskere respons tid,mer naturlig bilde og bedre sort nivå. Innbrenning er heller ikke noe problem lenger og en plasma skjerm bruker tross allt varierende mengder strømm i motsetning til lcd allt etter om den viser mørke eller lyse bilder på skjermen, man kan også i menyen dempe strømm forbruket og forlenge levetiden med med flere innstillinger. Plasma er best på det meste, bortsett fra ved pc bruk. Lcd tvene kan deles inn i to katogorier dårlige (billige) eller gode som nesten kan konkurere med plasma men som er langt dyrere en f.eks plasma px80 eller lignende. Dette kan jeg en del om og det er liten tvil om at plasma er best....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er bare tull det med at de skal forbys.
    her er litt lesestoff om hva som er sannheten rundt dette: TV power consumption: the truth - Pioneer Europe
    http://www.pioneer.eu/files/eur/EICT...rification.pdf

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    det er bare tull det med at de skal forbys.
    her er litt lesestoff om hva som er sannheten rundt dette: TV power consumption: the truth - Pioneer Europe
    http://www.pioneer.eu/files/eur/EICT...rification.pdf
    Se der, ja. Plasma har blitt dratt frem, men egentlig gjelder dette alle TV-typer. Takk for linken!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart dei trekk fram plasma, dei må jo skape overskrifter. Reaksjonane lot ikkje vente på seg heller, så det virka til å vera ein velvald strategi.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe
    plasma bruker nok litt mer strøm enn tilsvarende størrelse lcd, men forskjellene er forsvinnende små, og når du bruker tv-en til det den skal brukes til, og har kalibrert den, så bruker lcd av og til mer.
    så bildet er nok litt mer variert enn noen vil ha det til.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    Nå er det vel slik at plasma sitt strømforbruk avhenger av informasjonen på bildet kontra en LCD som har konstand bakgrunnsbelysning, og derfor er ikke plasma nødvendigvis en like stor synder som man skulle tro.
    Det stemmer muligens det der. Jeg har en TH50-PZ80 som er merket med "500W" på baksiden. Med skirenn fra NRK på skjermen målte jeg mellom 180 og 190 watt fra vegguttaket.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •