Finnes det en bra tv til 7-8000kr???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Finnes det en bra tv til 7-8000kr???

Hei!!

Dette forumet har jeg hørt mye bra om, og tenkte jeg skulle prøve meg selv=)

Er på utkikk etter tv(som så mange andre) med en budsjett på 8000 kr. Har reist litt rundt i butikker og lett endel på nett men klarer ikke bestemme meg...

Er det noen som har noen gode tips? er ikke knyttet til noe spesielt merke, og skal bruke tv'n til vanlig tv-titting(hd) og endel film..mindre spilling...

Tusen takk for hjelpen!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er viktig å nevne mer om hva tven skal brukes til samt om den står i en stue med typisk mye eller lite belysning..
    Videre sitteavstand til tven som sier noe om hvilken størrelse man gjerne bør gå for.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    panasonic px80 er vel den tven som går igjen som anbefalt i den lavere prisklassen. den vinner tester i sin prisklasse over hele verden. jeg ville lest opp og gått å sett på den om jeg skulle hatt en tv i den prisklassen.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg høres der ut som Panasonic Px80 er det du er ute etter. En av de aller beste TV-ene og knallgod til både TV og film.
    Dette er plasma og kan være litt følsom for refleksjoner fra vinduer. Har du vinduer rett bak der du sitter eller sollys som vil skinne direkte på TV-en, kan du plages av refleksjoner av dette.
    Har du problemer med gjennskinn/refleksjoner på TV-en du har nå, vil du også få det på en plasma. Har du ikke problemer med dette, vil dette være et meget bra valg for deg, ihvertfall i mine øyne.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen venner av meg har nettopp kjøpt Toshiba Regza 42XV550PG, og de er kjempefornøyd. Som navnet antyder, er det en 42" skjerm. Den har FullHD oppløsning, og den støtter 24fps avspilling. Billigste pris nå er 7465,- på amentio.no, pluss frakt, som jeg antar havner på rundt 500,-.

Mer info her: Hardware.no - Prisguide - Toshiba REGZA 42XV550PG

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for god tilbakemelding. Til chessguy, sitter 3-4 meter fra skjermen og rommet er ikke spesielt opplyst. har store viduer, men mulighet for å regulere lyset selv. Har kikket på ca 40-tommer, og skal virkelig sjekke ut panasonic'en ser det ut til.

Gleder meg til TV'n er i boks!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en ting til....Er det noen innvendinger for å kjøpe på nett?? tenker på dersom det skulle være noe feil med tv'n feks. noen som har erfaring med dette??:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en PX80 på nettet som Posten bestemte seg for å ødelegge. Det var et digert hull i esken, og skjermen var knust. Gikk greit å bytte den, men det tok et par uker ekstra.
    Husk å bestill med levering på døra, for plasmaskjermer kan ikke ligge og du vil måtte ha en varevogn for å transportere den selv.
    PX80 er en kongeskjerm, btw.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slenger meg på her. Er ute etter en TV i samme prisklasse.
    Har kikket på PX80 som helt klart et godt alternativ. Bare en dum ting med den: Den har ikke støtte for installasjon av Conax CAM slik at jeg slipper ekstern Canal Digital tuner.

Finnes det en god TV i denne prisklassen med støtte for installasjon av Conax CAM for Canal Digital, og med EPG?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slenger meg også på her, finnes det LCD skjermer i den lavere prisklassen som er gode?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    px81 er vel med mulighet for bakkenett mener jeg, om det hjelper?
    om det finnes bra lcd-skjermer i lav prisklasse er vel alt etter hva du forventer, jeg har aldri sett en lcd som er bra punktum. men vi er ikke like på det, jeg ville vel lest opp på tester gjort av anerkjente magasiner rundt i verden for å få ett inntrykk om hva som er bra.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    px81 er vel med mulighet for bakkenett mener jeg, om det hjelper?
    Godt spørsmål. Om noen kan bekrefte at PX81 vil funke med CD CAM, så stikker jeg til butikken øyeblikkelig.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Det holder ikke at TVen har innebygget dekoder for bakkenettet (DVB-T). For at den skal funke med kabelnett fra CD må den ha innebygget DVB-C dekoder. Dette er jeg usikker på om den har... Er det snakk om CD fra parabol må den ha DVB-S dekoder...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte nettopp PX80 etter råd fra folk her på forumet. Kjempeflott TV, anbefales!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •