Panasonic 42" TH-42PZ85E det rette for meg? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp...?

Jeg slenger meg på denne tråden, selv om det kanskje er flere som er relevante for tema (beklager!). Jeg er ingen ekspert, men greier tekniske ting ganske bra når jeg først kommer igang. Jeg har de siste 2 dagene sittet og lest forumet her for å prøve å få inn mest mulig god info, bare så det er sagt (det er mye god info her!)

Jeg tror jeg har bestemt meg for et plasma kjøp, og basert på mye diskusjon her, pluss div. tester, har jeg landet på disse to modellene:

Panasonic TH42X80 (7.000/HD Ready) eller TH42Z85 (10.000/Full HD)

Jeg skal bruke den mest til TV, film, og forhåpentligvis min iMac (film/TV fra iTunes). Er ikke så sikker på om jeg gidder å gå til anskaffelse av AppleTV, med tanke på den norske prisen. Det kommer også en HD dekoder fra CanalDigital ganske snart. Har Yamaha DV-SL100 og RX-V357 dvd og hjemmekino anlegg koblet til den nå 15år gamle Bang Olufsen som står her, og jeg håper det vil funke like bra med ny TV.

Burde jeg spandere de 3K ekstra på full HD? Jeg er ikke den som kjøper ny TV annet hvert år... Har en sønn på snart 7 år som heldigvis ikke har opdaget min PS2 enda, men etterhvert kan det jo hende han får noe slikt i presang. Derfor er ikke spill hovedbekymringen når det gjelder kobling til TV...enda. Nå er jeg kanskje veldig risky (modig eller dum?) som kommer til å gjøre dette kjøpet uten å ha sett dem 'in-person' og, men jeg må si jeg stoler på mengden av info og tester som foreligger rundt omkring.

Noen som vil anbefale enten eller for meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei du
    jeg hadde kostet på med de kronene ekstra, spesielt om det går en stund mellom tv-skiftene.
    begge er gode skjermer, og begge har vunnet et hav av tester.
    pz85 har noen ekstra innstillings muligheter på bildebehandling som pz80 ikke har, men de fleste liker ikke hva de gjør med bildet, og skrur dem av.
    derfor synes jeg du også burde se på 42pz80, som er ennå litt billigere enn pz85.
    kanskje du kan få deg en enda større skjerm også, for de samme pengene om du går for pz80.
    uansett så er det gode skjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har søkt etter Z80 også, men har ikke funnet den i norske butikker for tiden. For meg er ikke veldig tekniske instillinger så viktig, men tanken min var a spandere litt ekstra ettersom jeg ikke kommer til å kjøpe ny før den enten går istykker eller så lenge den 'lever'... Takk! Flere meninger er jo selvsagt velkommen og...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I prisguiden er jo PZ85 billigare enn PZ80...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om den er dyrere nå, så er det ikke så mye å lure på, da ville jeg gått for pz85.
    46" utgaven av den vant EISA pris i 2008.
    meget bra tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med du i det!
    Dette er vel strengt teke ein teknisk tråd, så med fare for å verta halshogde her bør me vel leggje pris på is.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva med PZ81? Kva er forskjellen der?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe
    men seriøst, den er meget bra, eneste som slår den i tester er pioneer og panasonics egen 800 serie, speielt på film og tv, så det er ett bra kjøp.
    så på den selv før jeg endte opp på en pioneer, så jeg har lest masse opp på den i seriøse tester rundt i verden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forskjellen er at den har innebygd mottager for bakkenettet. vet de engelseke i tillegg har noen bedre specer i forhold til 1080p/24, men vet ikke om det gjelder i norge også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK!
    Var vel omlag det eg såg for meg ja, men var ikkje sikker. latterleg få modellar som har DVB-S tuner for bruk mot parabol forresten...

Som tidlegare nemnt tvilar eg ikkje på at Panasonic har gode fjernsyn til veldig gode prisar. Berre så trasig at eg ikkje er veldig begeistra for biletet deira sjølv...Vert litt for mykje maurtue og uroleghetar i biletet. Men som sagt, my loss.
    Heldigvis er det så mange gode LCD skjermar der ute at alt håp ikkje er ute for det. I mine augo er det slutt på plasma vs LCD, no er det meir skjerm vs skjerm og eit spørsmål om personleg smak.
    Var veldig klar på at det var LCD som gjaldt og at plasma var søppel tidlegare, men har fått augo opp for plasma meir og meir. Er aldri lurt å låse seg opp i noko og vera alt for bastant, då går ein glipp av så mykje anna ein kan henge seg opp i seinare.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er nok plasma fanboy selv, og har noen ting jeg ikke liker med lcd, men når/om de blir kvitt de tingene, så er det jo uvesentlig hvilken teknologi det er, så lenge det er best for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nettopp det. Sjølv kjøper eg lett dei svakhetane LCD har kontra dei svakhetane plasma har, enn så lenge.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med Pz85, og den skal leveres idag...squeee! Jeg skal etterhvert få en BD35 spiller til (sonefri nontheless!), så dette blir bra saker. Ringte til et par butikker ang. å gjøre BD spilern sonefri, med kjapp respons om at det gikk fint (etter at de testet det) - jeg ble imponert der. Det var forøvrig HiFiShop og Nettdata Lyd og Bilde - ros til de!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •