100hz spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

100hz spørsmål

Da har jeg fått min nye samsung LE46A866 inn i huset. Har eksprimitert litt med den og lurte på en liten ting , 100herts , når jeg tok denne på i film (Blach hawk down Blu-Ray) , så gikk alt så enormt raskt , jeg følte det virket litt rart. Samtidig litt "wow" så liksom veldig fint ut. Men hvordan er det dette fungerer ? og hva er anbefalt til film egentlig ?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    100hz på lcd fungerer slik at det lager nye frames slik at frameraten øker. Hvis en film er skutt i 24fps vil 100hz legge til bilder slik at det blir 50fps.

Systemet fantes på senere 100hz crt skjermer, men da brukte de navn som DMI og DNM osv. 100hz på crt var forøvrig konstruert for å fjerne flimmer.

På lcd har den litt trege responstiden skapt en del problemer siden det har resultert i både hakking og slep. Derfor tok produsentene i bruk 100hz slik at panoreringer og tilter skulle føles myke og ikke minst ønsket man høyere billedskarphet i raske bevegelser.

Ting går vel ikke akkurat fortere selv om det kan føles litt slik, men teksturen i bildet forandrer seg en del og enkelte synes ikke dette er noe kult i det hele tatt. Om du skal ha det av eller på er helt opp til deg selv... Finn ut hva du liker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •