Kjøpe ny TV i dag eller vente på enda bedre teknologi?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe ny TV i dag eller vente på enda bedre teknologi?

Har ca 15k liggende som er satt av til å investere i en ny plasma/lcd-tv. Behovet er ikke prekært iom at min gamle HD-kompatible Panasonic Pa50 37" fortsatt leverer varene tilfredstillende. Skulle dog gjerne hatt en vesentlig større TV som utnyttet HD-teknologien til det fulle.

Spørsmålet blir dermed som følgende: Er det grunn til å tro at TV`ene som er å bli kjøpt om ca ett års tid vil være så overlegen i kvalitet/design i forhold til en TV som eksempelvis Sony Bravia W4000 at det smarteste vil være å kvele kjøpelysten?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en gang må du uansett kjøpe, men det tar nok mer en et år før de finner opp bedre paneler en full hd og denslags, hvis ikke jeg tar helt feil:-D
    men jeg selv synes det virker lurt å kjøpe nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord; ingen har noen slagkraftige argument for at jeg skal avvente?

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor vente ? Hvis du venter , så spør du deg neste gang, skal jeg vente til neste teknologi kommer ? Blir feil det..

Idag så er det massevis med gode Tv som er i butikkene.. Har du noen favoritter som du kunne tenkt deg ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ventet til sommeren / høsten.

Samsungs nye modeller kommer i USA om 2-3 mnd. Norge burde vel ikke ligge så langt etter? Men, vi vet ikke priser...

Samsung stuns with 6000, 7000 and 8000 Series LED LCD HDTVs - Engadget

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en LED-belyst LCD skjerm. Det er vel det siste nå og blir vel den LCD teknologien som tar over for det tradisjonelle LCD panelet...eller tar jeg feil?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Hva med en LED-belyst LCD skjerm. Det er vel det siste nå og blir vel den LCD teknologien som tar over for det tradisjonelle LCD panelet...eller tar jeg feil?
    Ja, bare les siden jeg linket til i svaret mitt. LED LCD kommer for fullt i 2009. Bedre og MYE tynnere skjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Ja, bare les siden jeg linket til i svaret mitt. LED LCD kommer for fullt i 2009. Bedre og MYE tynnere skjermer.
    DETTE er akkurat en type argument som kan gjøre det interessant å avvente situasjonen. Skjermen skal henge på stueveggen og blir et rimelig markant skue i et ellers ganske så lite rom. Design er dermed en viktig faktor og helt klart verdt å vente på om syltynne LCD-skjermer med minst like gode kvaliteter som de beste per i dag blir mulig å få kjøpt til ca 15k om ett års tid.

Eller, med nærmere ettertanke; design alene har nok ikke tilstrekkelig tyngde om ikke bildekvaliteten tar enda et markant steg fremover. Hvilke fordeler vil LED-teknologien ha for selve bildet i forhold til dagens LCD-skjermer?

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du Samsung sin LED LCD Tv ..

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1624

Prisen har sikkert gått ned litt kanskje ...

Newcomer Mathia sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plasma

Så lenge du kjøper Plasma og IKKE Lcd bør du så absolutt kjøpe nå!
    (Ved mindre ditt primære behov er å koble den opp mot en PC)

Har du 15k får du PZ80 serien (Full HD) fra Panasonic i 50", suveren bildekvalitet!

Men bare lov meg å ikke gå i LCD fellen som så altfor mange andre:P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lcd fellen? Vennligst forklar.

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Her har du Samsung sin LED LCD Tv ..

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1624
    Den (Samsung LE-46A786) kjøpte jeg for et par dager siden, og det er ganske sikkert det beste TV kjøpet du kan gjøre akkurat nå i denne prisklassen. Sinnsykt bra apparat rett og slett. Sjekk denne tråden for å se hva folk mener. Du finner sikkert noen som selger deg den for 15 lapper. Jeg kjøpte pakka med kabel, veggfeste og DVE hos AVshop for litt over 16.

Newcomer hajo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel endel tv'er med nytt design i 2009 ja. sitter med en tanke om å kjøpe ny tv selv, men jeg venter til de blir tynnere, slankere ramme, og de kommer vel i flere farger også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

lcd fellen
    han mener sikkert som meg, og mange andre at plasma er bedre på film og tv enn lcd
    de har mer naturlige farger, bedre svartnivå, mer naturlige gjengivelse av bevegels, etc.
    har selv hatt plasma de siste 5 årene, og venter på en ny pioneer 5090h
    har spilt i opptil 10 timer sammenhengende, mange ganger, uten noen innbrenning på skjermen.
    lcd er en "in" ting nå, men sliter med mange problemer du ikke har på plasma.
    jeg hadde ikke kjøpt lcd til annet enn ren pc skjerm, til alt annet er plasma bedre.
    så du bør se på plasma også, om du setter pris på godt bilde!
    panasonic har en god serie plasmaer i rett prisleie.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer alltid nye TV`r, skal man sitte på gjerdet å stadig vente på nye ting som er bedre er jeg redd for at man blir sittende der veeeeldig lenge uten å få seg noe nytt...Er det ikke bedre å slå til på noe man liker nå, også heller bytte igjen om 10-15 år? :-D

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mathia
    Men bare lov meg å ikke gå i LCD fellen som så altfor mange andre:P
    ok? Har LCD selv om er veldig fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ludo
    Det kommer alltid nye TV`r, skal man sitte på gjerdet å stadig vente på nye ting som er bedre er jeg redd for at man blir sittende der veeeeldig lenge uten å få seg noe nytt...Er det ikke bedre å slå til på noe man liker nå, også heller bytte igjen om 10-15 år? :-D
    100% enig med tankegangen, men aldri en regel uten unntak.

Da jeg kjøpte ny TV for snart 5 år siden klarte jeg heldigvis å vente lenge nok til at Tv`en om ikke annet var HD-kompatibel. Dette gjør at jeg per i dag sitter med en TV som utifra forutsetningene gir glimrende bilde med vanlig SD-signal, samt at den også takler HD i en slik grad at det var verdt å investere i en PS3. Det igjen gir meg mulighet til å sitte på gjerdet og først hoppe av når det er mulig å gjøre et fremtidsrettet fornuftig kjøp.

15 000 kr er mye penger, hvertfall for meg. Av den grunn er jeg ute etter en skjerm som i størst mulig grad inneholder morgendagens teknologi. LED-LCD virker å passe inn i denne kategorien. Denne teknologien er etter hva jeg har forstått fortsatt i babystadiet.

Spørsmålet blir i så måte; er det grunn til å tro at man vil kunne se en vesentlig forbedring av kvaliteten i løpet av 2009?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aaleby
    Spørsmålet blir i så måte; er det grunn til å tro at man vil kunne se en vesentlig forbedring av kvaliteten i løpet av 2009?
    Vel, jeg er selv innehaver av en splitter ny plasma Pioneer KRP-500M, jeg kan vanskelig se for meg at noe skal kunne bli så mye bedre, spørsmålet blir derfor hvordan man forbedrer noe som tilsynelatende er perfekt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens tvr gir jo et ganske fantastisk bilde, men LED vil jo gjøre det enda bedre. Og etter det kommer det noe bedre, OLED osv..så teknologien går videre, men menneskets øye går ikke videre. Vil det da være verdt å vente flere måneder på en enda fetere skjerm når du knapt ser forskjellen? Noen vil sikkert si, jo det er stor forskjell, mens andre finner problemer i å se en veldig bildeforbedring.

Men om du er ute etter en slank tv som du sier må du nok vente til LED kommer for fullt. Er først og fremst tykkelsen som vil gjøre forandringen fra dagens tvr slik jeg ser det fra et noget amatørmessig synspunkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer ikke helt at du må vente på led-lcd skjermer for å få dem tynne, de nye plasmaene blir også tynne.
    og i tillegg sliter de ikke med ukorrekte farger, dårlig innsynsvinkel, blooming, og andre problemer som led-lcd skjermene har. det er så nytt ennå at de ikke er helt på plass ennå, mange ting som drar ned, men led-lcd kommer nok til å bli bra etterhvert

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •