Kjøpe ny TV i dag eller vente på enda bedre teknologi? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ludo
    Vel, jeg er selv innehaver av en splitter ny plasma Pioneer KRP-500M, jeg kan vanskelig se for meg at noe skal kunne bli så mye bedre, spørsmålet blir derfor hvordan man forbedrer noe som tilsynelatende er perfekt?
    Det er en del ting som kan forbedres:

1) Fare for Image Retention. Så lenge en må ta noe som helst hensyn til hva som er oppe på skjermen og hvor lenge statiske bilder står på, så er det et rom for forbedringer.

2) Strømforbruk. Det er ønskelig å redusere strømforbruket. Idag bruker en 50" nærmere 400W. Det er ikke noe stort problem om vinteren, men om sommeren er det et større problem. Paneler med mindre strømforbruk er ønskelig.

3) Tynnere paneler. KRP-500M ser meget bra ut i forhold til 99% av de andre skjermene på markedet (det meste ser jo ut som billige plastikk-leker), men den kunne gjerne vært enda tynnere. 64mm er ikke spesielt tynt med tanke på hva som kommer i 2009.

4) Lavere vekt. Lavere vekt kan også være fordelaktig. 31.4 kg er ganske tungt.

5) Mer lys. Det hadde vel ikke vært noen ulempe om panelet kunne gitt mere lys ved mye lys i rommet?

6) Ingen reduksjon av lysstryrke etc. ved bruk. Plasma panelet reduseres vel (slites) for hver time det brukes. Det er vel ikke uten grunn at det er større fare for Image retention de første 3-400 timene. Det er vel fordi da har større sjanse for å "slites" ujevnt?

7) Plasma Dithering

The way I understand it, plasma pixels can only be on or off, so they have to be strobed at different rates to create different brightness levels. (pulse width modualtion) Different manufacturers handle this in different ways, which is why the dithering is different on various plasmas, but it seems to be inherent to the technology.

8) Pris. Prisen bør ned.

Må innrømme at jeg sikler på en KRP-500M selv, men spesielt 1) holder meg unna. Mange sier det ikke er et problem. En del sier at det fortsatt er en fare. Jeg er avhengig av at skjermen tåler statiske bilder i dagesvis (ved uhell). Jeg kan ikke risikere å ødelegge en skjerm til over 20.000 fordi andre i familien ikke klarte å passe godt nok på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    når det gjelder strømforbruk på plasma, er det forskjell på maks watt og faktiske watt, tester viser at en plasma og en lcd i samme størrelse bruker nesten like mye strøm, så den er gammel overtro.
    lysstyrken på dagens plasmaer er tilstrekkelig i 99% av tilfellene, og jo mer lys, jo mer strøm.
    når det gjelder innbrenning er det ikke noe problem med dagens gode plasmaer, men du har selvsagt rett, det hadde vært ønskelig om det var ikke eksisterende problem.
    de nye plasmaene skal forresten bruke mye mindre strøm enn dagens modeller, og gi mer lysutbytte samtidig.

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    stemmer ikke helt at du må vente på led-lcd skjermer for å få dem tynne, de nye plasmaene blir også tynne.
    og i tillegg sliter de ikke med ukorrekte farger, dårlig innsynsvinkel, blooming, og andre problemer som led-lcd skjermene har. det er så nytt ennå at de ikke er helt på plass ennå, mange ting som drar ned, men led-lcd kommer nok til å bli bra etterhvert
    Har selv en LED (LE46A786) og kan ikke si jeg sliter særlig med blooming og ukorrekte farger. Vet ikke hvor du har det fra. Innsynsvinkel er litt følsom ja, det stemmer. Så hvis du har møblert slik at folk sitter utenfor 30 - 40 grader (fra senter, rett på) og ønsker at absolutt alle skal ha optimalt bilde vil plasmaskjerm være å foretrekke (Men jeg tviler på at svigermor ytterst på sofaen vil se særlig forskjell i alle fall :twisted: ). Bortsett fra dette tviler jeg på at du kan få en bedre TV til denne prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Samsung le40a656 i jula, hadde egentlig mest lyst på Samsung le40786 men den ble litt for dyr. Ser nå at man får kjøpt denne tven til litt under 10k nå hos netshop.
    Så det jeg lurte på er om det er stor forskjell på 656 og 786?
    Er veldig fornøyd med tven til nå,men har ikke fått testa den på sd signaler enda.

Så det jeg lurer på er om det er verdt å legge til 1.2k for å få 7-serien?

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pent : ) grattis ; )