Samsung 46" LCD-TV LE46A656

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Catch-22 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 46" LCD-TV LE46A656

Hei

Vurderer å kjøpe Samsung 46" LCD-TV LE46A656, noen som har noen formeninger om dette tv, eller om det kanskje er et bedre anternativ?

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et meget bra tv til en overkommelig pris det der, har fått masse bra omtale i samtlige tester jeg har lest.

Skal du ha noe bedre så er det snakk om et "lite" prishopp.

Fks: Samsung LE46A796 LED til kr 19.989,- men det er et ganske heftig prishopp spør du meg.

Samsung LE52A656 til kr 16.989,- er jo også et knall tv men 4500,- for 6" ekstra...vel det må det nesten bli opp til deg å vurdere om det er verdt det.

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med min 46A656 - var litt clouding i hjørnene i da jeg fikk TVen, men dette ser ut til å ha forsvunnet nå :-D

Jeg liker veldig godt designet, og fjernkontrollen fungerer veldig bra. Innstillingene er viktige på tven, ettersom fabrikkinnstillingene er litt vel lyse for min del.

Hvis du vil ha en bedre TV så har du jo A866... denne er litt dyrere uten at jeg vet nøyaktig pris på noen av modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennis1982
    Jeg er veldig fornøyd med min 46A656 - var litt clouding i hjørnene i da jeg fikk TVen, men dette ser ut til å ha forsvunnet nå :-D

Jeg liker veldig godt designet, og fjernkontrollen fungerer veldig bra. Innstillingene er viktige på tven, ettersom fabrikkinnstillingene er litt vel lyse for min del.

Hvis du vil ha en bedre TV så har du jo A866... denne er litt dyrere uten at jeg vet nøyaktig pris på noen av modellene.

Hva er forskjellen på A656 og A866. Er det verdt de ekstra 1000-lappene?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChroniX
    Hva er forskjellen på A656 og A866. Er det verdt de ekstra 1000-lappene?
    Den største forskjellene er vel at A866 har MPEG 4 dekoder (det er mulig å få dette på 6 serien også, da som A676 - tror den er helt lik som 656 ellers...) 20000 ekstra i dynamisk kontrast og nettverks port.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flytter et av mine spørsmål til denne tråden. Det er jo denne TV´n jeg har. Kjøpte min via netshop.no, og tror jeg har fått gråimport, da menyene ikke takler norsk f.eks. (betegnelse er: LE46A656A1FXXU)

Har litt clouding. Blir dette borte eller må jeg gjøre noe selv?
    Har brukt MonsterISF kalibrerings DVD og syns bildet blir bra.

Vet noen om en lettere måte å bytte source på. Å bla seg igjenom er utrolig tungvint. Kan man på en eller annen måte deaktivere innganger en ikke bruker?

Så til dette spørsmålet jeg flytter hit:

"Hva vil denne oppgraderingen av firmware gjøre? Har dere funnet ut det?
    Gjør den TV´n berdre på noen måte?
    Hvilke innstillinger kan en gjøre i system menyen, trenger en å gjøre noe der i det hele tatt.
    Har vi som har "engelsk" "tysk" versjon av denne modellen noen bakdeler, eller er det kun pixel garanti vi går glipp av?

Prøver gjerne en oppgradering hvis det er nødvendig."

Håper på noen svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung LE46A656 koster ca 12000kr billigest på nette , ifølge prisguiden på hardware.no. Personlig foretrekker jeg og kjøpe TV og andre store ting i lokale butikker, litt med om det skulle skje noe galt. så blir bryet mye mindre. Forresten noen som trenger en Samsung LE19A656 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke jeg skal få så store problemer med tv´n selv om jeg kjøper på nettbutikker. ;-)
    Prøvde å finne noen butikker som kunne selge meg tv, men ble overrasket over hvor sleipe butikkene er. Gamle produkter til høy pris.....

Fint hvis noen som har denne modellen kan komme med noen svar på de spørsmålene jeg stiller i denne tråden. Venter i spenning.

Newcomer AlexanderK sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt clouding. Blir dette borte eller må jeg gjøre noe selv?
    - Det er ikke godt å si. Jeg har ikke problemer med det på min TV, i følge mine øyne..

Vet noen om en lettere måte å bytte source på. Å bla seg igjenom er utrolig tungvint. Kan man på en eller annen måte deaktivere innganger en ikke bruker?
    - Jeg tror ikke det går an å deaktivere innganger, dessverre. Når jeg skal bytte source, går jeg inn i menyen og forandrer derfra. Det går veldig fort når man får det inn i fingrene. 2-3 trykk, så er man der.

Hva vil denne oppgraderingen av firmware gjøre? Har dere funnet ut det?
    Gjør den TV´n berdre på noen måte?
    - Jeg mener å ha merket forskjell på bildet etter å ha oppgradert firmwaren på min TV. Ikke noe spesifikt jeg kan sette fingeren på, men at bildet har blitt litt "smoothere" vil jeg påstå.

Hvilke innstillinger kan en gjøre i system menyen, trenger en å gjøre noe der i det hele tatt.
    - Jeg har ikke gjort noe i systemmenyen.

Har vi som har "engelsk" "tysk" versjon av denne modellen noen bakdeler, eller er det kun pixel garanti vi går glipp av?
    - Jeg vet ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene.
    Jeg prøver meg på en oppgradering av firmware til uken. Så får vi se om bildet kan bli enda bedre.
    Bildet er helt topp, men når jeg skrur av source enheten kommer det en del skyer på skjermen. Den skulle vel vært helt svart? Men det ser ut til at det har blitt mindre en da jeg fyrte den opp første gangen. Jeg får se om det finns noen forklarninger på hva dette er for noe. ;-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pan007
    Takk for svarene.
    Jeg prøver meg på en oppgradering av firmware til uken. Så får vi se om bildet kan bli enda bedre.
    Bildet er helt topp, men når jeg skrur av source enheten kommer det en del skyer på skjermen. Den skulle vel vært helt svart? Men det ser ut til at det har blitt mindre en da jeg fyrte den opp første gangen. Jeg får se om det finns noen forklarninger på hva dette er for noe. ;-)
    Clouding what-is-the-lcd-hdtv-clouding-effect/ er et vanlig problem på LCD tver.

Cloudingen på min 656 har gått gradvis vekk ettersom jeg har brukt tven mer og mer. Hvis det er for gale, så kan du jo prøve å få en ny tv...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •