Kalibrering vs innganger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kalibrering vs innganger

Hei!
    TV-en min har individuelle innstillinger hvor hver eneste inngang, og jeg har brukt DVE til å stille inn bildet på HDMI-inngangene der jeg har henholdsvis en HTPC og en BD-spiller.
    Men TV-bildet kommer fra en Get PVR (ikke HD) på SCART (RGB). Hvordan stiller jeg inn bildet på denne inngangen for denne signalkilden? Det blir vel ikke helt riktig å plugge inn BD-spilleren på den inngangen for å kalibrere med DVE, for så å koble til Get-boksen igjen? Eller?

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan jo f.eks bruke en DVDspiller med scart og kjøre kalibrering med DVE-DVD.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Commencal
    Hei!
    TV-en min har individuelle innstillinger hvor hver eneste inngang, og jeg har brukt DVE til å stille inn bildet på HDMI-inngangene der jeg har henholdsvis en HTPC og en BD-spiller.
    Men TV-bildet kommer fra en Get PVR (ikke HD) på SCART (RGB). Hvordan stiller jeg inn bildet på denne inngangen for denne signalkilden? Det blir vel ikke helt riktig å plugge inn BD-spilleren på den inngangen for å kalibrere med DVE, for så å koble til Get-boksen igjen? Eller?
    Ble det stor forskjell på innstillingene på HTPC og BD?
    Min erfaring er at det ikke nødvendigvis er verdt bryet å kalibrere hver eneste inngang...

Det nærmeste du kommer vil jeg tro er å bruke DVE på BD-spilleren via scart, og så bruke disse innstillingene for Get-boksen.

Hadde vært greit om Get kunne sendt kalibreringsbilder på noen av kanalene utenom sendetid eller noe sånt

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det stor forskjell på innstillingene på HTPC og BD?
    Min erfaring er at det ikke nødvendigvis er verdt bryet å kalibrere hver eneste inngang...

Det nærmeste du kommer vil jeg tro er å bruke DVE på BD-spilleren via scart, og så bruke disse innstillingene for Get-boksen.

Hadde vært greit om Get kunne sendt kalibreringsbilder på noen av kanalene utenom sendetid eller noe sånt
    Det er jo bare å prøve seg fram. Fungerer de samme innstillingene som med BD, så er alt OK. Hvis ikke, må du kalibrere alle inngangene. Min erfaring etter å kalibrert en "haug" av skjermer, er at hver inngang ofte må kalibreres noe forskjellig, avhengig om vi snakker om scart, component, DVI/HDMI overføring, og hva slags tilkoblede kilder vi snakker om; satelitt, video (!), DVD, BD eller PC.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takk for svar.
    Nei det ble ikke store forskjellene på HTPC og BD, men alle innganger som er i bruk må jo justeres siden fabrikkinnstillingene er helt idiotiske. Tror verdiene er ganske like på de to HDMI-inngangene nå.
    Tror jeg dropper å kalibrere inngangen jeg bruker til Get med BD-spilleren og DVE. Tror egentlig jeg kommer nærmere ved å ta det på slump. Om Get kunne tilby noen prøvebilder hadde jo hjulpet masse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •