Mest tilgivende 40"/42" for dårlige signaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mest tilgivende 40"/42" for dårlige signaler?

Jeg vurderer å oppgi min posisjon som siste gjenlevende eier av ikke-flattv
    Men jeg kommer neppe til å oppgradere alt AV-utstyr til høyeste kvalitet.

Derfom lurer jeg på hvilken rimelige tv i størrelsen 40"/42" som er mest tilgivende når det kommer til halvdårlige(?) signaler?

Jeg har den enkleste digitalmottakeren fra Get, og kommer sikkert til å kjøpe meg en ny enkel ikke-blueray DVD-spiller (den jeg har kjøpte jeg i 2003 eller noe slikt på RIMI ).

Ser på film og tv, kommer til å koble til en stuepc/mediesenter. Spiller ikke.

Noen som har tips? Sony Bravia KDL-40V4000 vurderes ...

Forresten, er det noe forskjell på plasma og lcd i forhold til hvordan de takler litt dårlige signaler?

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Akkurat hvilken TV som er best her vet jeg ikke, men kan komme med følgende generelle råd: HD-Ready er bedre enn Full-HD (pga. pixelantall/oppkonvertering). Plasma har også vært bedre enn LCD når det kommer til visning av SD-signaler (som vanlig TV og DVD).

Jeg ville ha testa ut en av de mest populære i billigsegmentet: Panasonic 42PX80 (evt. PX8 - som enkelte påstår er litt bedre på SD-signaler).
    Handler du på Elkjip har du 30 dager til uttesting... (ellers ikke mye positivt å si om dem...)

Sitter selv med analog kabel - løsningen for meg ble 37PX8 (ned i størrelse for å få skarpere bilde og færre "forstyrrelser").

Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den aller beste skjermen for dårlige SD-signaler, er en gamle, lavoppløste (852x480) plasma-skjermen TH-37PA50 fra Panasonic. Men siden den for lengst har gått ut av produksjon, så er det som Wolf sier, Panasonic TH-37PX8(0) som fremstår som et godt valg. På den størrelsen ser du ikke alle svakhetene i bildet og skarpheten beholdes på en annen måte enn med 42 eler større.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma har gode eigenskapar når det gjeld vising av SD signal. Du kan og sjå på Philips sine modellar, som eg meiner er endå eit hakk betre. I "billig" segmentet ville eg sett på 7403 eller den litt rimelegare 7603 som er hakket svakare men har ambilight. 7603 er forøvrig ikkje å anbefale om du skal bruke skjermen til PC eller konsoll då den har for litt for mykje lagg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode forslag!