I manualen til krp-500a står det at den støtter mpeg-4 part 10 h.264/avc main profile 3.0.

I følge wiki'en så angir "main profile" en del begrensninger i video streamen.
Og videre at level 3.0 gir begrensninger i bitraten og hvor stort bilde og antall fps som er mulig å overføre.
Definert som 720x576@25fps for level 3.0

Kilde:
H.264/MPEG-4 AVC - Wikipedia, the free encyclopedia

Jeg ser forøvrig at filene jeg har brukt har "high" profile og level 5.1 (som takler 1080p). De har også ac3 lydspor i 5.1 kanaler.

Så da lurer jeg på... hvorfor klarer jeg å streame desse til tv'en i det heletatt?

Jeg har riktignok en og annen gfx/sfx "glitch" men ikke mer enn en håndfulll på en film. Og grunnen til at jeg skriver dette er jo så klart i håp om å få fjernet desse feilene.

Spørsmål nr. 2 er om det vil hjelpe å bare endre high@5.1 til main@3.0 og på den måten "lure" tv'en.... eller om hele streamen må re-encodes (og i såfall hvordan) Og om jeg da ender opp med 720x576@25fps.

Og et siste spørsmål går på om det vil være mulig å få fikset bedre støtte via en firmware update en gang i fremtiden, siden det jo tydligvis er veldig nært å klare high@5.1 på den hardwaren som tv'en faktisk har....

Noen andre begrensninger dette kan gi meg ved avspilling av "større" format enn tv'en strengt tatt godtar?

Og hvordan kan jeg få laget en fil som er i det formatet tv'en vil ha?
Alle convertere gir jo meg drøssevis av valg - men alle gjør feil på profil/level.
Og kutter ac3 lyden

Noen som har en testfil i h.264/avc main profile 3.0?