Panasonic 2009 modeller - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 685
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette var intr, nye blueray også. Da blir det vel både panasonic tv og dvd her i stuen tenker jeg. Liker å samle merker litt, selvom det nok blir pioneer sterker.
    Ser at de panasonic sine nåværende blueray kommer bra ut i test, blir spennende med de nye! 8)
    Men kommer ikke de store skjermene før i Mai altså?? Er klar nå jeg...

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnefles
    Men kommer ikke de store skjermene før i Mai altså?? Er klar nå jeg...
    :-) Fler som er klar for ny Panaosnic gitt!

Er vel bare 50 tommern som listes for mai levering så langt. Størrelsene over ser ut til å komme enda seinere på sommerne/høsten (er vel vanlig praksis fra Panasonic det).

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ikke noen ny BD topp-modell som kan spille DVD-A og SACD... synd. Blir vel Oppo da?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Men ikke noen ny BD topp-modell som kan spille DVD-A og SACD... synd. Blir vel Oppo da?
    For massemarkedet er allerede SACD og DVD-A døde formater.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    For massemarkedet er allerede SCD og DVD-A døde formater.
    I know, men likevel

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    I know, men likevel
    Off topic; men jeg tror at det for vanlige entusiaster også begynner å bli døde formater. Flere år siden jeg kjøpte noen slike plater og tviler vel på at det egentlig har kommet så mye interessant de siste årene heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off topic; men jeg tror at det for vanlige entusiaster også begynner å bli døde formater. Flere år siden jeg kjøpte noen slike plater og tviler vel på at det egentlig har kommet så mye interessant de siste årene heller.
    Ja, jeg er ihvertfall enig med deg, Espen. I 1999 kjøpte jeg min første DVD-audio-spiller og senere flere skikkelige High-End CD/SACD-avspillere. Men i dag er alle DVD-audio og SACD-platene og spillerne solgt for lengst. Nå er det bare CD som gjelder ;-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What HiFi har oppdatert sin info fra press eventet:

Panasonic Viera TV news - whathifi.com

De lister ikke noen apparater større en 50 tommern i V10-serien, så jeg regner med at de større skjermene vist på CES er såpass langt borte at de ikke er blitt introdusert med pris/tilgjengelighet for Europa ennå... (men de har jo 54 tommer i toppserien så kanskje modellutvalget vil bli tynnere her uansett)...

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gresselig mange modeller å følge med på...
    Har jeg forstått rett mhp "erstatninger"?:
    PX8 erstattes av C10
    PX80 erstattes av X10

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic Greatly Expands Line-up of VIERA Flat-Panel TVs with New Features and Screen Sizes
    Panasonic - ideas for life - Panasonic Greatly Expands Line-up of VIERA Flat-Panel TVs

New VIERA plasma line up:
    Panasonic - ideas for life - New VIERA Plasma Line-Up

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kan vi vente at norske priser kommer da?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil kjøpe meg ny tv i løpet av våren. Har nå en 37" lcd fra Toshiba som jeg forsåvidt er veldig fornøyd med, men kunne tenkt meg et litt større. Sitter 2,5 m unna tven. Kunne tenkt meg enten 46" plasma eller 50".

Har tenkt litt på krp 500 fra Pio, men syntes de nye Panasonic modellene virker spennende + at jeg har Panasonic bd-spiller fra før. Hva ville dere gjort? Kan noen si meg hvilken 46" fra Panasonic som vil bli den beste ( av 09) ? Syntes det var en liten jungel av nye modeller. :?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan aldri se for meg at de nye Panasonic modellene er bedre enn Pioneer. Hvis du har gronker til en Pio så løp sporenstreks til sjappa!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic brings next-gen Neo-PDP plasmas to the UK

Panasonic is the latest AV superpower to introduce TVs with internet functionality, and will be the first to bring Freesat-equipped Blu-ray recorders to the market. Its upcoming Viera Cast 'Net-on-TV' models have made their European debut at a press event in Amsterdam.

The Viera Cast service is already active in the US, allowing users to access internet widgets for news and weather as well as content from websites such as YouTube, Eurosport, Google and Bloomberg, via an Ethernet connection.

Viera Cast TVs, including the Z1, V10 and G15 series, will start to appear in the UK in late Spring. The sets will also support DLNA networking, DivX playback and H.264 HD media.

The Z1 plasma range is a super-slim design with wireless HD transmission and comes with THX certification. The V10 series has similar networking and Viera Link features to the Z1, and ships in 32- and 37-inch sizes for LCD, and 42- and 50-inch for plasma. These so-called Neo-PDP plasma screens claim a super high contrast ratio of 2,000,000:1. The G15 range will come in 42- and 46-inch sizes for plasma, and 37-inch for LCD.

The ranges include new Freesat-equipped sets, and also feature models with Panasonic's 600Hz Sub-field Drive Intelligent Frame Creation Pro, designed to smoothen motion on 1080p material.

Freesat Blu-ray recorders due to appear this summer - at a price
    Panasonic has finally taken the wraps off its first Freesat-equipped Blu-ray recorders. As predicted by HCC last year, the DMR-BS850 and DMR-BS750 models are both profile 2.0 and sport, an SD card slot and USB input, plus twin Freesat tuners.

The higher-end model has a 500GB drive, while the entry-level model offers 250GB. The BS850 is expected to sell for 'around £1000'.

The manufacturer has also upgraded its Blu-ray player line-up. The new DMP-BD80 and BD60 models, plus the two recorders, are all compliant with the brand's Viera Cast internet TV platform. The BD players will be joined by the DMP-B15, the world's first dedicated portable player.

If Freesat is more your thing than Blu-ray, the company has also announced the DMR-XS350, a DVD recorder with integrated standard definition Freesat tuner. In addition, the deck incorporates a 250GB hard drive and can function as a music jukebox, with Gracenote sleeve artwork updating.

Finally, the company has confirmed a trio of Blu-ray all-in-one systems, the SC-BTX70, SC-BT205 and the SC-BT200. All are profile 2.0 and support Viera Cast.

Panasonic unveils Freesat Blu-ray recorders, brings next-gen Neo-PDP plasmas to the UK | Home Cinema Choice

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg kan aldri se for meg at de nye Panasonic modellene er bedre enn Pioneer. Hvis du har gronker til en Pio så løp sporenstreks til sjappa!
    Pioneer vil nok kanskje ha et fortrinn på sortnivå frem til neste års neoPDPeco-paneler, men hvittnivået har vel aldri vært Pioneer sin styrke. Legg til panlebuzzing og en del rare drivemodes og svaret er ikke så lett som du vil ha det til tror jeg.

Vil tro at V10 serien med THX godkjening/kalibrering vil gi et meget bra bilde. ;-)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer vel nok kanskje ha et fortrinn på sortnivå frem til neste års neoPDPeco-panaler, men hvittnivået har vel adri vært Pioneer sin styrke. Legg til panlebuzzing og en del rare drivemodes og svaret er ikke så lett som du vil ha det til tror jeg.

Vil tro at V10 serien med THX godkjening/kalibrering vil gi et meget bra bilde. ;-)
    VEL... Pioneer har det fremdeles det største fortrinnet når det kommer til IR.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VEL... Pioneer har det fremdeles det største fortrinnet når det kommer til IR.
    Det er en underlig uttalelse. Det finnes absolutt de som har fått (midlertidig og permanent) innbrenning på LX5090 (se Pioneer-tråden). Selv om IR også finnes på PX80, så er det ikke på noen måte noe som alle eiere opplever.

Tidligere var Pioneer`ene skikkelig verstinger på dette feltet. De som har opplevd skjermer som Pioneer 506 og 507 vet hva dette dreier seg om. Merkelig nok var mange av de gamle Panasonic-skjermene bedre enn dagens skjermer på IR. Men Pioneer kan neppe sies å ha noe stort fortrinn på IR kontra Panasonic i dag, og det er ihvertfall ikke noe salgsfortrinn.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en PX80 og det kommer mye IR på den. Særlig når den brukes til spill. Jeg har sjekket dette på flere forum og det later ikke til at mitt tilfelle er unikt på noen måte. At dette kan variere litt fra panel til panel er heller ingen hemmelighet, men å sidestille Pioneer og Panasonic på dette blir ikke helt riktig.

Panasonic sin kommentar til IR på PX80 er: Siden tv-en har så høy kontrast, er det vanlig med IR. Det går bort av seg selv. IKKE BRUK DYNAMISK MODUS.

Jeg hadde en Kuro en liten periode og jeg så ikke tegn til IR på den. At man kan få det er selvsagt siden teknologien til Panasonic og Pioneer bygger på det samme prinsippet, men Pioneer har ligget et hestehode foran når det kommer til utvikling av denne teknologien.

Plasma produsentene hevder selv at innbrenningsproblemet er mer eller mindre utradert, men sjekker du garantien din så er det tydelig at de ikke vil ta ansvar for potensielle problemer, "hvis de skulle oppstå". Hvor langt det er mellom IR og en permanent innbrenning vet jeg ikke noe om, men at IR er starten på akkurat det er vel hevet over all tvil...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-) Fler som er klar for ny Panaosnic gitt!

Er vel bare 50 tommern som listes for mai levering så langt. Størrelsene over ser ut til å komme enda seinere på sommerne/høsten (er vel vanlig praksis fra Panasonic det).
    Jepp, her er det 50 eller 54" som er intr. Håper prisen ikke tar helt av på de slanke da, er opptatt av design og da er det viktig at den blir ganske tynn siden jeg skal henge den på veggen.
    V-serien kan kanskje duge om den over blir for dyr... Men men, skulle jo helst hatt den tynneste da;-)

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnefles
    Jepp, her er det 50 eller 54" som er intr. Håper prisen ikke tar helt av på de slanke da, er opptatt av design og da er det viktig at den blir ganske tynn siden jeg skal henge den på veggen.
    V-serien kan kanskje duge om den over blir for dyr... Men men, skulle jo helst hatt den tynneste da;-)
    Ser ut til at 50" i V-serien blir på rundt 20k?

Side 5 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •