Panasonic 2009 modeller - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 35 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 685
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vet det ikke er noen prisjakt-tråd, men hva ligger en slik proffskjerm på i pris? 50" og rundt 60"?

Newcomer Thrawn sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viksfjord
    Hvor laster vi ned fra?? Finner ikke noe på sidene til Panasonic
    Lurer på det samme selv, da jeg sitter med versjon 1206.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thrawn
    Lurer på det samme selv, da jeg sitter med versjon 1206.

Jeg har ikke noen nyere enn 1215 versjonen men den kan lastes ned her

http://hbgpc.dk/g10/SDDL_1215_G10E.ZIP

Om det er noen som vet om det er kommet noen nyere versjon så legg gjerne igjen en link:-D

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan si hvordan tuneren er i 37X10 modellen? En CAM modul koster jo tross alt omtrent like mye som en ekstern dekoder.

Er klar over at noen ikke synes denne modellen er så bra, men ser ikke noe grunn til å anbefale broderen noe annet i denne prisklassen. Har sett den opp mot en Sony LCD til nærmere 20k (med fotball), og jeg likte bedre Pannaen.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tilfellet det skulle være av interesse for andre. Det er jo alltid litt spennende å se om modellene blir bedre. Spesielt med tanke på at prisen går nedover og også det faktum at de trekker mindre og mindre strøm.
    Her er det en som har sammenlignet 37" av PX80 og X10 i tre bulker:

1.
    I own both models (37px80 and 37x10). I know my stuff and work as a professional with displays, colors etc.
    Last week I tested them both, side by side with the same sources to get the most accurate comparison. Because I too was a little suprised to see the lower marks for the newer model 37x10.
    The bottom line so far :
    37x10 is a bit better in displaying contour lines around subjects, has better (deeper) blacks). Brightness is more or less the same compared to the 37px80 ( eco mode off ).
    The 37x10 is by no means worse than it's predecessor 37px80. It's even slightly better!

The 37x10 got "only" an 8 for picture quality. The 37px80 a year ago an 9.
    I think this is correct,if we look at the changing times : blue ray and a the over-hyped demand for a lott of resolution. Last year, the 37px80 was the best choice due to "worser" other models. The 9 for picture quality is correct.

This year there are enough high quality displays which have beter pixel-per-pixel resolution ( full hd). And if someone want high resolution, the 37x10 will not be totally satisfying. So if you have to decide = honestly = what to give for picture qualitiy, I would give the 37x10 a 9 for sd ( broadcating / dvd ) and an 8 for blu-ray because blu-ray will reveal more detail at a full hd plasma. So....

For the normal crowd - broadcasting & dvd's - the 37x10 is a perfect machine which will give you deep blacks, no noise, no backlight bleeding, good motion and good contrast and will be satisfying you till the Amoled tv's are mature and affordable.

I will post my side-by-side review later and will explain the differences technically.

Hopefully it will clear up some things for some people.

2.
    If anyone is interested..some figures between the x10 en px80 :

First.
    There is indeed a difference in brightness when using test patterns.
    White (relative)
    px80 = 100
    x10 = 75
    Grey (relative)
    px80 = 100
    x10 = 70
    Indeed the px80 seems brighter and it really is...Only at test patterns and large white areas.

Now this is a bummer. Or not ?

In my previous post I stated that I saw almost none difference in picture quality side by side.
    The second measurements whre done on real life pictures, dvd and sd-broadcasting.
    Of course, this is a whole other matter while the "translation" of the movie is very - very- important. For example : grey. Is the translation lighter or darker.
    To be short, I measured a lot : faces, white areas (clouds, etc), grey jackets etc.etc.
    Conclusion : no difference in light-output...same figures, same picture. And that's a rather strange conclusion, regarding the lower light output of the 3710 on the test patterns.
    It looks like that the 37x10 has limited it's power supply when displaying large white areas. If that's a good thing, I don't know, but explaining the lower power needs. In real life picture it ios not a big thing. Only advertisements have often large white areas.

Last note :
    The colors seemed to improve over time. I know find the colors of the 37x10 better than the px80. Also contrast and blacks are a little better. Out of the box ( first days ) it is not so good, and I reaaly hope reviewers have judged this display after a good amount of hours playing.

Conclusion so far : both tv's are ok and almost identical in displaying real life pictures.

More to come.
    ( blacks, contrast )

3.
    Final verdict

It is actually almost a hypothetically question : should I by an 37px80 or the newer 37x10. The old px80 is very hard to find these days.
    But for the record, here it goes.

I watched hours and hours dvd's and tv at 576p, 1080p etc.
    I even callibrated the two displays.

To be short :
    Blacks : 100% x10 , 98% px80
    Contrast : 100 % x10 , 98% px80
    Colors : cinema warm, same except for some dynamic approach of the newer x10. Px80 has more natural colors.
    Noise : slightly better on the x10, logically due to lack of brightness
    Brightness : depending on the signal (567p or 1080p) : px80 is clearly the winner.

The Panasonic technician told me after some pressure, that teh x10 had a different coating and the z10 should have better "contours".

Brightness : there is the problem for the x10
    x10
    The x10 has a more dynamic approach. Mode normal shows far more "pop" than the px80 in mode normal. To be honest, the dynamic-mode of the px80 came close to the normal-mode of the x10.
    Interesting is that peak-brightness can be very high, even higher than the px80.
    But when the total amount of white areas ( or better , lighter areas needing power) are over - say - 30 %, the x10 shows a muted picture. Like if it lacks power to catch up with the needed Amp's.

px80
    The px80 can display a good white area without muting the picture. The difference is striking at scenes like beaches, nature movies, landscape sceneries etc.

My conclusion is that the px80 is the better display, compared to the x10. The difference in blacks, contrast, noise is almost non-excisting. But lack of brightness is almost unforgiving, especially in these days when plasma must compete with the very bright lcd displays.
    In my opinion the x10 is still a very good display but panasonic should not have lowered the power consumption, at the cost of brightness. I happyly would have paid some more money to keep the brightness. Now it's almost they crippled the x10 to save some bucks at he power supply.
    In my case : I will keep the px80.

Last note : applaus for John Archer !
    The review was spot-on. Excellent balcks and contrast, but lack of brightness in some scenes ! Therefore the 8 for image quality is correct and the px80 is the better allrounder for the living room.

Kilde: Panasonic Viera TX-P37X10 37in Plasma TV Review - TV Reviews - TrustedReviews

Som vi ser begynner han med at X10 er bedre enn PX80, men ender altså med konklusjonen at PX80 er en bedre skjerm. Kanskje det er et resultat av at X10 trekker mindre strøm? Uansett tror jeg X10 er et meget godt kjøp og forskjellen til PX80 er tydeligvis liten. Den koster nå under 5000 kr for 42" og rett over 5000 kr for 37" og man finner ingen LCD skjerm uansett pris som gir den naturlige bildegjengivelsen.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dere har sett det, men dette virker som ett OK tilbud. Artig å rote opp i en halvgammel tråd

Panasonic TX-P58V10 58" plasma-TV | Soundgarden

Newcomer Digimaster sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cam og TX-P42G10E

Kjøpte en cam og kortpakke fra Canal Digital kabel tv.

Tven finner kort info , men får bare inn gratis kanaler,
    Resten står det bare kryptert kanal

Noen som har testa ut dette og kan komme med noen tips ?

Men skader ikke om det ikke funker heller da , bare og kjøpe ny tv da

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Digimaster
    Kjøpte en cam og kortpakke fra Canal Digital kabel tv.

Tven finner kort info , men får bare inn gratis kanaler,
    Resten står det bare kryptert kanal

Noen som har testa ut dette og kan komme med noen tips ?

Men skader ikke om det ikke funker heller da , bare og kjøpe ny tv da
    Har du forsøkt å oppgradere firmware?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var visst 1,215 jeg hadde fra før :\

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå funka det pluselig uten at jeg har gjort noe som helst

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Lurer på om noen kan hjelpe meg litt. Har hatt min v10 i et års tid nå, uten noe problem, men etter TV2 overtok premier league og startet tv2 pl hd og den hersens kontrast sterke logoen, har jeg etter bare 3 fotballkamper fått tegn til innbrenning, ser ut til det blir bedre med litt bruk, men siden dette ikke er hoved tv, blir den ikke brukt nok til at det forsvinner før neste kamp.. Har hørt man kan sette på"snø" slik det går seg til, men tv slår seg bare av etteren stund uten signal?

Noen som vet hva jeg kan gjøre for at dette ikke skal skje, slik den kan stå på snø gjennom natta? Evt andre tips?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kjør en dvd eller blu-ray på repeat.
    Velg en film som fyller hele skjermen, eller bruk zoom.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Aldrig hatt samme problem med min v10...selv med Altibox EPG staaende i flere timer, forsvinner innbrent tekst etter faa minutter... Fordel med bruk av kun THX bilde instillinger...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også sliti litt med min tv også, har fått periodiske innbrenninger der og da så forsvinner de etter noen timer. Da kan alt mulig sitte igjen som tekstfelt, tittelbilde på film og masse annet humbug. Tven min er ikke mere enn 1år gammel så jeg synes det er litt tidlig at den skal lage krøll allerede nå, dette har skjedd to ganger i løpet av et par mnd. Normalt?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker alltid thx innstillinger, og har aldri hatt problem før. Stått på canal+. TV3 etc i timesvis uten problem, men nå etter 3 fotballkamper fordelt på 3 helger har altså logoen festet seg.. Rart at det skal dukke opp så plutselig..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er dessverre helt normalt på 2009 modellene. Dette er ett forbigående problem, som vil gjevne seg ut igjen når tven får noen tusen timers drift.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deleted........

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har altibox og V10:
    Når jeg ser fotballsendinger fra TV2 premier league HD, så får jeg en grøt når kamera flytter seg raskt. Sliter alle V10 med dette? Kan ikke si jeg har reagert på det tidligere, men i det siste har jeg blitt veldig klar over det og klarer knapt å se på fotballsendinger...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..kan ikke si at jeg har sett dette på min. Altibox og 50v10

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde venner over for å se United kjøre over Blackburn i går. Samtlige la merke til at fargene ble dradd utover når kamera svingte fra ene siden av banen til andre. Kjører THX-modus. Alle andre innstillinger gjorde tingene verre.

En av kameratene mine har kjøpt en G20 etter mye skryt fra meg med min V10. Han måtte sjekke om sin skjerm hadde samme tullet fra sin Altibox, og i gårkveld fikk jeg beskjed om at han hadde akkurat det samme.

Jeg har begynt å tenke på ny TV, og Panasonic står ikke først i denne køen for å si det slik.

Side 34 av 35 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •